کد خبر 1632530
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰
تولد جبهه جدید علیه اسرائیل

عملیات فلسطینی‌ها در غور الاردن ترسی به جان رژیم صهیونیستی انداخته که هیچ بعید نیست تل‌آویو لشکری اختصاصی برای مراقبت از کل مرز فلسطین اشغالی با اردن مستقر کند.

به گزارش مشرق، ظهر یکشنبه (۱۰ آگوست) در یک فقره تیراندازی از فاصله بسیار نزدیک، یک سرباز اسرائیلی که چند ماه گذشته نیز در نوار غزه مشغول جنگ بوده، کشته شد. این سرباز در شهرک میخولا در غور الاردن (شمالی)، در شمال شرق کرانه باختری کشته شد. گردان های القسام شاخه نظامی جنبش حماس نیز مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

تولد جبهه جدید علیه اسرائیل؟

این عملیات، خواب را از چشم اسرائیل در شرق کرانه باختری پرانده و ترس بزرگی به جان دستگاه امنیتی اسرائیل انداخته است. این عملیات به قدری مهم است که رسانه‌های اسرائیلی گزارش کرده‌اند، در روزهای آینده ممکن است لشکری جدید در ارتش اسرائیل برای مراقبت از مرز فلسطین اشغالی با اردن تشکیل شود. تهدیدهای امنیتی که از ناحیه مرز اردن در تل‌آویو حس می‌شود، هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود لذا هرتسی هالوی رئیس ستاد مشترک ارتش اکنون در اندیشه افزایش تدابیر امنیتی در مرز با اردن است چون اسرائیل که ده ماه است در مرزهای جنوبی درگیر جنگ غزه است، مرزهای شمالی را به واسطه فعالیت حزب الله از دست رفته و در خطر می‌بیند بنابراین اسرائیل طاقت این را ندارد که ببیند مرز شرقی با اردن هم در حال ناامن شدن است.

لشکر جدیدی که از آن در رسانه‌های اسرائیلی صحبت شده، اگر تأسیس شود، مأموریت استقرار در طول صدها کیلومتر مرز مشترک با اردن در منطقه اغوار و بیت شان تا جنوب العرمه تا منطقه رامون را خواهد داشت. این منطقه تحت کنترل دو فرماندهی در ارتش اسرائیل است: اول فرماندهی مرکزی در غور الاردن و دوم فرماندهی جنوبی ارتش اسرائیل در العربه. چنین لشکری اگر ایجاد شود، مشخصا کار تأمین امنیت در مرز را خواهد داشت تا جبهه جدیدی علیه اسرائیل فعال نشود هر چند از قرائن پیداست که چنین جبهه‌ای متولد شده و اسرائیل دیر از خواب بیدار شد.

دستگاه امنیتی اسرائیل باید نگرانی جدی از این بابت داشته باشد. سایت رادیو ارتش اسرائیل در این خصوص می‌گوید «دستگاه امنیتی نگرانی واقعی از ناامن شدن مرز اردن دارد. عامل اصلی ناامنی در طول مرز شرقی هم ایران است که تلاش می‌کند سلاح پیشرفته قاچاق کند و شبه‌نظامیان را در این منطقه فعال کند. در چنین وضعیتی باید یادآوری کنیم که همکاری امنیتی اسرائیل و اردن در طول سالهای گذشته، مبنی بر تقویت امنیت مرز بوده است».

دستگاه امنیتی اسرائیل می‌داند که الان دیگر تهدیدات، صرفاً از خارج از مرز نمی‌آید بلکه تهدید اکنون از دل کرانه باختری زاده می‌شود و ممکن است با آنسوی مرز اردن، متصل شود.

بنابراین اسرائیل با عملیات شهرک میخولا از خواب بیدار شده و اکنون که با کمبود نیرو و حتی نیروی باانگیزه روبه‌روست و در مرز شمالی و جنوبی خواب ندارد، باید فکر استقرار نیرو در طول مرز شرقی با اردن هم باشد تا بتواند کمی از نگرانی واقعی خود را بکاهد. البته اسرائیل هر کاری هم کند، نمی‌تواند تولد جبهه‌ای جدید در مرزهای شرقی را نادیده بگیرد یا انکار کند. حقیقت این است که اسرائیل در محاصره همسایگان فلسطین اشغالی است و این حلقه محاصره که از مردم منطقه تشکیل شده، هر روز تنگتر و تنگتر می‌شود و زمان برای رژیم موقت، کوتاه‌تر و کوتاه‌تر.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    2 3
    فقط اعلام جهاد و حمله از همه جهات برای نابودی این سگهای کثیف
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
      0 0
      موشهای کثیف بهترین کلمه است . لعنت بر موشهای کثیف کودک کش حرام زاده صگیونیستی .
  • مهدی IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    3 0
    اسراییل نابود خواهد شد
  • IR ۰۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    3 0
    ابتدا باید سلطنت اردن را متلاشی کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس