کد خبر 1632589
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹
کشته شدن ده‌ها مسلمان روهینگیایی در حمله پهپادی

به گفته چندین شاهد عینی، در پی حمله پهپادی به مسلمانان روهینگیایی که از میانمار فرار می‌کردند، ده‌ها نفر از جمله خانواده‌هایی همراه با کودکان کشته و چندین تن دیگر هم زخمی شدند.

به گزارش مشرق، چهار شاهد عینی، فعال و یک دیپلمات در رابطه با حمله پهپادی امروز (دوشنبه) که عاملان آن فعلا مشخص نیستند، گفتند در این حمله خانواده‌های روهینگیایی که در انتظار عبور از مرز و ورود به بنگلادش بودند، کشته و زخمی شدند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس اعلام این شاهدان، یک زن باردار و دختر ۲ ساله او در میان قربانیان این حمله پهپادی هستند که به مرگبارترین حمله به غیرنظامیان در استان راخین در پی درگیری‌های هفته‌های گذشته بین نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان تبدیل شده است.

فیلم‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که اجساد در سراسر یک زمین گل‌آلود در مرز میانمار با بنگلادش دیده می‌شود، درحالیکه چمدان‌ها و اسباب و اثاثیه مسلمانان روهینگیایی در کنار آنها و اطراف افتاده است.

همچنین بازماندگان این حمله پهپادی می‌گویند بیش از ۲۰۰ نفر در این حمله کشته شدند.

سه شاهد اعلام کردند نیروهای وابسته به «ارتش آراکان» که یک گروه شبه‌نظامی فعال در میانمار است، مسئول این حمله پهپادی است؛ اتهامی که این گروه رد می‌کند. این گروه و ارتش میانمار یکدیگر را مقصر می‌دانند. رویترز نمی‌تواند به صورت مستقل تایید کند که مسئولیت این حمله پهپادی دقیقا با چه کسی است.

سازمان پزشکان بدون مرز نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، این نهاد کمک‌رسان ۳۰ نفر را که از مرز میانمار به بنگلادش از روز شنبه عبور کردند و دچار زخم، جراحات شامل زخم‌های ناشی از برخورد گلوله هستند، درمان کرده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • موریس IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    6 1
    چندساله بودایی ها با حمایت غیرمستقیم دولت، مسلمانان روهینگیایی رو تو میانمار قتل عام میکنند می سوزونند،شیعیان رو تو پاراچنار تحت محاصره سلفی ها پاکستان شهید میشند تحت فشار هستند، چرا برای اینا هیچ حرکتی نمیکنید؟!یعنی مسلمانان جاهای دیگه که قتل عام میشند و به شدت تحت ظلم هستند با مسلمانان غزه فرق دارند ؟درج کنید اگه مسمان هستید.
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
      0 0
      اگر رژیم صهیونیستی در غزه شکست بخورد ، مسلمنان روهینگا و پاراچنار ، قویتر می شوند . همه مشکلات مسلمانان به خاطر رژیم غاصب صهیونیستی و برنامه ریزی آنها برای قتل عام گسترده در جهان است . وهابی ها و بهایی ها و بودایی ها و صهیونیستها ، با هم متحد هستند و در جنگ علیه مسلمانان جهان ذره ای تردید ندارند .
  • محمود IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    7 2
    ریشه همه این جنایات در کاخ سیاه شیطان بزرگ آمریکا هست.در روی کره زمین هرجا از نسل کشی و آزار و اذیت مردم آزادیخواه و ضد مستکبر سخن به میان می آید این نام نکبت آمریکا است که می درخشد.
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 0
    همیشه با آغاز جام جهانی و المپیک که حواس افکار عمومی پرتِ مسلمان کشی رونق پیدا می کنه، اما آیا در ۱۴۰۰ سال گذشته با اینهمه جنایات و سانسور اخبار و ... توانسته اند دین مبین اسلام را محو و نابود کنن؟ بنا بر وعدهٔ الهی دین اسلام در جهان فراگیر خواهد شد ان شاءالله
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 0
    به امید پیروزی ارتش میانمار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس