کد خبر 1632602
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال فضای مجازی در تلگرام نوشت:

متن دوم ظریف؛ سند بی صداقتی مضاعف

توضیح دوم ظریف درباره علت استعفایش، پرده از بی صداقتی مُزمن او بر می دارد. ظریف دیشب وانمود کرده بود که چون پزشکیان از اسامی پیشنهادی شورای راهبری برای ۱۹ وزارت، ۱۰ نفر را در لیست قرار داده، کناره گیری می کند. این موضع البته به معنای گماشته پنداری رئیس جمهور بود!

ظریف پس از آن که دیشب شیطنت و فرافکنی کرد، با این روشنگری مواجه شد که مسئله، کابینه نیست بلکه منع قانونی درباره تصدی معاونت راهبردی است: تابعیت آمریکایی فرزندان!

ظریف دیشب اصل ماجرا را تحریف و پنهان کرد. اما امروز پس از آشکار شدن واقعیت، نوشته است:

"پیام دیشب به‌معنای پشیمانی و یا ناامیدی از دکتر پزشکیان عزیز نیست؛ بلکه به معنای تردید در مفید بودن در معاونت راهبردی است.

البته برخی مردودین از جانب مردم، با تفسیر عجیبی از قانون مصوب ۱۴۰۱، اشتغال بنده در مشاغل حساس را به بهانه‌ای برای فشار بر دولت تبدیل کرده‌بودند. بنده نیز برای جلوگیری از هرگونه شائبه یا بهانه برای کارشکنی، هفته گذشته طی نامه‌ای از معاونت راهبردی انصراف داده بودم".

او سپس تابعیت آمریکایی فرزندانش را قهری (تولد) و نه اکتسابی می داند و می نویسد: "هیچ نهاد نظارتی مخالفتی با معاونت بنده اعلام نکرده است... این بهانه برای دیگران که فرزندانشان تابعیت مضاعف اکتسابی (ونه قهری) همراه با اقامت در خارج دارند، بیش از بنده قابل بهره‌برداری است. آنچه باعث گزارش دیشب شد، تردید در مفید بودنم در معاونت راهبردی بود».

دقت کنید! ظریف هفته قبل می دانسته یا مطلع شده که تصدی معاونت برای او منع قانونی دارد و انتصاب مذکور لغو است. بنابراین باید همان هفته گذشته، مودبانه به قانون تمکین و کناره گیری می کرده است.

اما ماجرا را عمدا مکتوم گذاشته و پس از یک هفته، اصطلاحا ماست را وسط قیمه ریخته است؛ مسئله شخصی و انتصاب غیر قانونی اش را با موضوع معرفی کابینه خلط و وانمود کرده که در اعتراض به وضعیت چینش کابینه و عدم اطاعت از شورای راهبری کناره گیری می کند!

او در عین حال باز هم به دروغ ادعا می کند به خاطر تردید در مفید بودنش در معاونت راهبردی کناره گیری کرده است، و اینکه: تابعیت فرزندانش قهری است، نه اکتسابی.

اما ماده۲ قانون "قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس" (مصوب مجلس در تاریخ ۱۴۰۱/۸/۷) فارغ از نحوه تابعیت دوم تاکید می کند:

"انتصاب اشخاص ذیل در مشاغل و پستهای حساس ممنوع است:

الف ـ کسانی که خود، فرزندان یا همسر ایشان تابعیت مضاعف دارند.

ب ـ کسانی که به اسلام، نظام جمهوری اسلامی، ولایت مطلقه فقیه و قانون اساسی اعتقاد و التزام عملی ندارند.

پ-...".

متاسفانه آقای ظریف، راحت دروغ می گوید و اصلا هم ابایی از هزینه تراشیدن برای کشور ندارد. او بشدت جاه طلب و ضمنا فاقد شجاعت و صداقت است. تا بتواند خودکامگی، قانون شکنی و هزینه تراشی می کند، و هر جا مشتش باز شود و در تنگنا بیفتد، به تحریف صورت مسئله و تشویش افکار عمومی می پردازد تا از مواخذه بگریزد.

مراجع ذی صلاح قضایی و امنیتی حتما باید با این هزینه تراشی زنجیره ای برخورد قاطع کنند تا دیگر کسی هوس نکند به خاطر مطامع شخصی و کتمان تخلفات خود، به خلاف گویی و التهاب افکنی در افکار عمومی بپردازد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 55
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 8
  • بازنشسته IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    9 36
    شما دیگه آتش بیار معرکه نشو .بسه.
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      2 0
      اون روزی که فریاد هیهات من چای دبش سر میداد باید فکر میکرد کاری که با دروغ شروع بشه آخرش همینه
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      21 4
      برکناری ظریف الممالک عشق مذاکره از سمت به ظاهر مشاوره ای ولی در اصل بچرخان دولت پزشکیان به اندازه چند قهرمانی در المپیک شادی آفرین و نشاط انگیز بود !!!
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      2 0
      این همان خودسر دیکتاتوری است که به نمایندگان مردم گفت حتی اگر استیضاحم کنید از ضمایم و سایر توافقات برجام چیزی نمی گویم !!!! اگر آمریکایی ها متن برجام منتشر نمی کردند محال بود ظریف و روحانی چیزی بگویند
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    18 14
    مگر تنها ظریف است که فرزندانشان در بهترین کشورها زندکی میکنند
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      1 0
      اولاً می تواند از تابعت قهری فرزندش از راه قانونی انصراف دهد! این که چرا مایل به این کار نیست خود جای تردید و سؤال دارد! ثانیاً شانزده میلیون رأی مردوی محسوب می شود یا چند ده میلیون که به پزشکیان رأی ندادند حال آن که بخش مهمی از این تعداد به واسطه همراهی او با پزشکیان به وی رأی ندادند! ثالثاً او برکنار شده است و برای حفظ ظاهر به نام استعفاء اطلاع رسانی شد! رابعاً از توضیحاتش برمی آید که برای سفر به یانکیستان و کانادا چه له لهی می زند و خیلی ناراحت است که اجازه سفر به آن جاها را ندارد! خامساً آگاه باشد و احتمالاً هم خبر دارد که ملت از عدم حضورش در دولت به شدت حال خوشی دارند و از جناب پزشکیان به سبب این حرکت مثبت سپاسگزار!!
    • رضا خ IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      1 0
      برای همه قانون اعمال میشه اگه سراغ داری بگو
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      0 0
      اینکه زندگی می‌کنند به کنار،اینکه اونجا چی کار می‌کنند مهمه و الان بحث سر این موضوع
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      1 0
      مهاجرت و زندگی در هر جایی که بخوان حق هر کسی ولی فرزندان مسئولان و آقازاده ها خیر،این ها باید بمانند و تو کشوری که پدرشون ساخته زندگی کنند
    • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
      0 0
      یابوهایی مثل تو هستن که توی اسقاطیل زندگی میکنن
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    1 0
    رفیقش هم شایسته وزارت نیست
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    16 13
    به خاطر اینه که دل تونیویورک داره
  • شهزوز IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    2 0
    درباره ی ظریف نمی توانید ایرادی بگیرید چون بنده بعنوان یک شهروند ایرانی ایشان را قهرمان میشناسم ای کاش بعضی از مسولان تندرو که ادعای مدیریت موفق دارند که برعکس این مسله به اثبات رسید تو این سه سال ودردولتهای قبل مثل ظریف برای ایران و ملت ایران مفید وپیش ملت وخدای این ملت مثل ظریف باارزش وقابل قبول بودند شما تندروها تواین مملکت به هیچ چیزی وهیچ کسی تمکین نمی کنید حتی به رهبری به شورای نگهبان هم خرده میگیرید دیگر بس است صبر کنید وسکوت تا منتظر کارکرد این دولت بعد حرف پراکنی کنید
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    5 5
    مراجع ذی صلاح امنیتی و قضایی هم باید دارای شرایط انتصاب در مشاغل حساس را دارا باشن تا بتوانن نظارت درستی بکنن🧐
  • نام اشنا IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    2 2
    این کاپیتان جواد ظریف سفسطه باز و حراف, دارای یک شخصیت بسیار پیچیده وچند لایه است که شناختن او کار هر کسی نیست. بگومگو های او با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نشان داد که این فرد اصلا قابل اتکا و به درد بخور نیست. از همه بدتر تضمین امضای جان کری و قرار دادن مکانیسم ماشه در برجام با کمک و توسط او دهن کجی اشکاری بود به نظام.
  • محمد IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    8 27
    افغانی ها برای ایران مباح اما آذر جهرمی وظریف برای ایران حرام
    • عبدالله(غیر قابل انتشار معروف در مشرق) IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
      0 1
      بسم الله. افغانی واحد پول است باید بنویسی افغانستانی /افغان یا افاغنه. آذر جهرمی و ظریف و اوباش قلم بمزد و پروژه بگیر های سایبری ووو مامور فرافکنی نا کارآمدی کابینه ای هستند که تماما" چیده شده مافیای قدرت است از الیگارشی های علی الظاهر مخالف ولی هم پیمان فقط به خدمات متقابل قالیباف و پزشکیان در انتخاب ریاست مجلس و جمهور نگاهی کنید کسی میفهمد اینها سالهاست ایروپولی بازی میکنن و تا مثل جناب اژه ای و جبلی هست سالیان بعد هم بازی خواهند کرد
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    17 2
    استعفای قبلیش زمان آمدن بشار اسد بود. اما ایندفعه استعفاش اثری نداشت... (همزمان با انتقام از اسرائیل). دیگه دوران اصلاحات رو به تمامه... اما متاسفانه انقلابی‌ها هم امیدوارانه و خوب عمل نمی‌کنند... :(
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    15 4
    بارها گفتیم اصلاح طلبان دنبال اهداف آمریکا در ایران هستند و نباید در راس بیاورید اما گوش نمی کنید
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    1 0
    میدونی چرا مملکت به این وضع دچار شده!؟ چون یک عده از مسئولین صبح تا شب در حال توئیت زدن هستن و درواقع اینفلوئنسر هستند تا مسئول و عده ی دیگری بی کار تر 24 ساعته در مورد عطسه ی این اینفلوئنسرها هم تحلیل میدن بیرون!
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    1 0
    نماینده محترم مجلس آقای کامران غضنفری فیلم حاوی افشاگری در مورد ظریف را منتشر کرد که فردایش ظریف مجبور شد تا استعفا دهد وگرنه احتمالاً باید بخاطر پیگیری آقای کامران غضنفری دستگیر و محاکمه و زندانی می شد.
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    1 0
    در هر دو بند ظریف رد می شود. الف ـ کسانی که خود، فرزندان یا همسر ایشان تابعیت مضاعف دارند. ب ـ کسانی که به اسلام، نظام جمهوری اسلامی، ولایت مطلقه فقیه و قانون اساسی اعتقاد و التزام عملی ندارند.
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    13 13
    رفته ام ،گرچه دلم منتظر ،برگرد است* چقدر صبر از این زاویه اش نامرد است 😁😁😁نمی دونم چرا اینقدر دوست داره جلب توجه کنه،میری خوب برو خیلی هم عالی ،چرا هی توضیح میدی و عقده گشایی میکنی
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    6 11
    فقط از مسوولین رده بالای این کشورظریف این شرایط روداره{فرزنداش تابعیت دارند}
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    10 0
    این تابعیت قهری دیگه چه صیغه ایه!!! یعتی به زور اومدن تابعیت امریکایی به بچه هاش دادن؟ خب میتونستن برن سلب تابعیت کنند.
    • BE ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      0 0
      دقیقا -- قهری چی چیه ؟؟ ارادت خالص دارند به بزرگ شیطان !
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    21 17
    چونکه هرکاری کرده‌ تاکنون‌ مؤاخذه نشده‌ طلبکار شده اگر بخاطر خسارت‌ برجام محاکمه‌ ومجازات شد حالا پررو نمی شد
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    3 1
    کسایی که سهم تو بورس توی ظریف مصور داشتن سقوط کرد رفت به فنا
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    15 11
    بچه ننه برای بار ششم قهرکرد
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    1 9
    سلام دروغ اساس سیاست است. شما هم اهل بخیه هستید. ما هم که خریم. راحت باشید. سواری بگیرید.🌷🌷
  • بهنام IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    1 0
    اتفاقا یکی از قوانینی که درست بجا و قانونی هست هم عدم پذیرش مسئدلیت کسانی ک خود یا فرزندان شان در کشورهای متخاصن متصل هستن ، این قانون حتی در امریکا هم اجرا میشه برای مسئولین امریکایی، فقط ای کاش این قانون از ۴۵ سال پیش به تایید میرسید تا ما شاهد این حجم از نفوذ و لو رفتن اطلاعات راهبردی کشور نبودیم تیم روحانی و گروه اصلاح طلب تا تونستن برلی اجرای این قانون سنگ اندازی کردن عجیب نیست ایا !!!!!!!
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    1 0
    ظریف یا فریب ، پزشکیان را خورد یا ملت را فریب داد ، در هر دو صورت گناه کار هست
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 0
    ظریف عصاره اصلاحات است !
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    1 1
    محمد ایمانی تو راست می گی ، ابایی از هزینه تراشیدن برای کشور داری و به شدت جاه طلب نیستی و ضمنا دارای شجاعت و صداقت هستی؟ سایت مشرق از متون یک تعداد معلوم الحال به عنوان تولید کننده خبر استفاده می کند؟ بدون تحلیل بدون جامع نگری بدون استدلال !!! تاسف آور است
  • کارگر IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    1 1
    ظریف ضخیم تر از این حرفهاست که " میدان " را خالی کند ! تا ماموریتش تمام نشود به آمریکا برنمیگردد !
  • ناشناس IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    2 0
    فرزندان ایشان در زمان حضور در پست وزارت خارجه تابعیت خارجی نداشتند یا این پست جزو موارد حساس محسوب نمی شود؟
  • م ح IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    2 1
    خلایق هرچه لایق.... وقتی امثال ظریف میشه بت یه عده دنیا دوست.اونم توهم رابینهودی میزنه!!!
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    13 1
    تحصیل در خارج حتی امریکا مذموم نیست حتی وسط جنگ و جانبازی جوانان پاکباز وطن، ولی آنچه نفرت انگیز است اینه که ادمی با چنین سابقه ای ازپشت کردن به وطن حالا بخواد برای وطن تعیین تکلیف کند. البته ساده لوحی خود پزشکیان هم نباید مغفول بماند
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 0
    عزیز چرا علنا و بی محبا توهین را می نویسید.... قهری تابعیت مضاعف... ضمنا روزنانه نگار که نباید اینگونه پاسخ دهد آقای رسایی و بقیه بزرگان که نماینده مخالف ایشان هستند باید اینگونه سخن ب آنند نه شما برادر... حرفه ای باشیم مملکت خراب شد از دست شماها... فقط اطلاع رسانی کن پاراگراف‌های آخر کار شما نیست جناب ایمانی عزیز... تاره بابا طرف تو انتخابات برنده شد.... همه عالم و آدم میدونند این آقای ظریف بود که بخش رای جمع کرد... رها کنیم بگدار ببینیم چکار می کنه....
  • بهنام IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 0
    اقای ظریف بازیجه دیروز جوبایدن برای اون متن ننگ بار برجام ، بسه این نمایش خودت خوب میدونی امثال همتی از مجلس رای اعتماد نخواهند گرفت پس تموم کن این نمایش مسخره رو
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    1 1
    هوشنگ امیر احمدی ضد انقلاب خارج نشین حدود دو هفته قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری در مصاحبه با شبکه اینترنشنال گفت ظریف را بخوبی میشناسم وسالها با او یار غار بودم.ظریف براحتی دروغ می‌گوید و هیچ ابایی ندارد
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 2
    حالا چرا اینقدر شرق گدایان بی مغز از ظریف و استعفایش می ترسند ،در وحشتند که ظریف واقعیات سهم خواهی اهل تزویر و خونخواران را رو کند و هر آنچه پشت پرده کثیفشان هست رو کند ،این ظریف بود که با بیان واقعیت مردم را به پای صندوق رای آورد وآبروی نظام را خرید شاید سردمداران نظام دست به دامن ظریف شدن تا تنور انتخابات را داغ کند که آببروی نداشته آسان در مجامع بین آلمالی نبیشتر ازاین نرود ،اصولگرایان خفه شوید بند کفش ظریف هم نمی شوید
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 0
    اگه میدونستم ظریف قراره تو تیم پزشکیان نباشه خدا شاهده کلا رای نمیدادم...
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    1 0
    انقلاب تا جوان بود بچه ها تو کوچه بازی میکردند فقط اقای توکلی درد اقازاده ها رو میفهمید
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 0
    اینجا دیگه خدا یاری کرد، قانون قبلا نوشته شده بود و اما و اگر هم نداشت. انشاالله فیتله کسان دیگر هم که هم خدا را میخواهند و هم خرما را پایین کشیده شود و از کارهای دولتی دست بکشند، هر چند که در کارهای خصوصی هم با غرب برضد ایرا دست بر نمی‌دارند.
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    2 0
    حالا که رفته دیگه یه مدت اسمش رو نیارید مردم ارامش پیدا کنند
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    1 0
    شرم بر ما با چنين وضع قوانيني. ايران متمدن
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 0
    آنقدر سطح اين نظام پايينه كه ديگه نمي تونه فردي كه بين المللي شده را بپذيره. از طالبان بدتره
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 0
    مگه ما چند تا ظريف زنگنه و طيب نيا داريم . به اين مقامات بايد سجده كرد.
  • ح درخشان IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    1 2
    دکتر ظریف وارسته ترین سیاستمدار عصر حاضر است که در 200 سال اخیر نظیر نداشت. او تنها دولتمردی است که مغضوب نتانیاهو و دولتمردان افراطی دولت آمریکا است. به نظر بنده او فردی در حد سردار سلیمانی است و خادم ملت است.
  • سمی IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    2 1
    وقتی برای تبلیغ انتخابات هر دروغی گفت و یه عده هم باور کردن یا حداقل به کاندیدی که براش یقه پاره می کرد رای دادن معلومه دوباره همون راه رو میره.
  • s.m.haydari67@gmail.com IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    0 3
    بنده فقط فقط به خاطر دکتر ظریف به پزشکیان رای دادن وگرنه پزشکیان و اصلا نمیشناختمش
  • CA ۰۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    9 1
    تو شورای راهبری آبدارچی داریم وگرنه یه تست میگرفتیم ببینم فرق تی و کافی رو میدونه یانه. چون فرق «لیفت» و «ساسپنشن » رو که اصلا نمیدونست و به همین دلیل برجام بدست ترامپ پاره پاره شد.
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    5 0
    ظریف یک کوتوله سیاسی است که رفتارهای بچه گانه و هیجانی و احساسی داره. همون بهتر که بره دانشگاه. بشار اسد میاد نزد رهبری ، ظریف استعفا میده - صحبت از انتقام از اسراییله ظریف استعفا میده - بحث مذاکره حماس با اسراییل - ظریف استعفا میده ... این دفه برو بذار باد بیاد داداش
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    4 0
    از ایشون ممنون وسپاسگزاریم که خواسته‌ی به حق وانقلابی نمازگزاران جمعه در اولین هفته مداخله ایشان در کار دکتر پزشکیان را محقق ساختند و با انصراف خود راه تعالی وپیشرفت کشور و عدم دغدغه مندی خانواده های شهدا جانبازان ایثارگران ودوستداران کشور ونظام را محقق ساختند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس