در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با رئیس جمهور چه گذشت؟

سخنگوی مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: در دیدار با رئیس جمهور، بر استفاده از نیروهای توانمند استان، تکمیل و تجهیز زیرساخت‌های استان، حل موضوع آب، رفع مشکلات کشاورزی، حل معضل قاچاق سوخت و اتباع بیگانه غیرمجاز و همچنین تعامل دولت و مجلس، تاکید شد.

به گزارش مشرق، بهنام سعیدی امروز ۲۲ مرداد ماه در تشریح این خبر اظهار کرد: نمایندگان ۹ حوزه انتخابی استان در این دیدار ضمن تاکید بر ظرفیت‌های استان کرمان، به عنوان پهناورترین استان کشور و پایتخت مقاومت جهان اسلام و وجود نیروی انسانی مومن و تحصیلکرده، خواستار استفاده از این نیروهای توانمند در بدنه اجرایی کشور و استان شدند.

وی بیان کرد: نمایندگان در ادامه مشکلات و نیازهایی را که منطبق با این پهنه وسیع است را مطرح کردند و خواستار رسیدگی جدی در آغاز کار دولت چهاردهم شدند.

سعیدی تصریح کرد: مسئله آب که از مهم‌ترین مباحث نمایندگان بود، مورد بحث و ارائه راهکار قرار گرفت.

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس درباره دیگر مطالب مطرح شده در دیدار با رئیس جمهور اظهار کرد: استانی که متوسط بارندگی آن پایین است و بیشترین ثروت آفرینی را برای کشور دارد، لازم است علاوه بر تامین اعتبار برای انجام پروژه‌های آبرسانی و احداث تصفیه‌خانه‌های متعدد و حفر چاه‌های پدافندی، در خصوص تکمیل مهم ترین طرح یعنی انتقال آب خلیج فارس، طرحی که می‌تواند حداقل ۳۰ میلیون متر مکعب آب شرب استان را تامین کند و معیشت بسیاری از مردم خصوصا جنوب استان که با کشاورزی گره خورده و این عزیزان با بهر برداری بهینه محصولات، نقش موثری در تامین مواد غذایی و صدور کالا و ارزآوری دارند مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرند.

وی افزود: در این رابطه نمایندگان خواستار هماهنگی برای بیمه محصولات، تلاش برای مکانیزه کردن و فعال شدن تعاونی‌های روستایی شدند.

سعیدی گفت: در این نشست همچنین بر حل معضل قاچاق سوخت بر مبنای یک قاعده درست و ایجاد جاذبه‌های شغلی در استان تاکید شد که موجب حراست از جان مردم و صیانت از ثروت ملی می‌شود.

وی یادآور شد: در این دیدار مشخص شدن وضعیت قانونمندی حضور اتباع بیگانه و مقابله با اتباع غیرمجاز و تشدید مجازات‌ها، بحث تکمیل و تجهیز زیرساخت‌های استان در بخش انرژی، برق، نفت و گاز و امکانات ارتباطی به عنوان موتور محرکه توسعه و بستر انگیزشی برای بخش خصوصی مورد درخواست نمایندگان از رئیس جمهور بود.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان کرمان بیان کرد: در پایان هم نمایندگان استان ضمن تاکید بر تعامل دولت و مجلس و تبعیت از یک الگوی راهبردی و اتخاذ رویکردهای مناسب، از آقای پزشکیان که خود برخاسته از مجلس است، خواستند به کرمان سفر کند و از نزدیک با فضای استان آشنا شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 0
    مفت خوران کویری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس