۲۰ کشته و زخمی در حمله به خودروی نیروهای وابسته به ارتش سوریه در دیرالزور

منابع خبری از کشته و زخمی شدن ۲۰ نفر از نیروهای وابسته به ارتش سوریه در شهرک «الدویر» در حومه شرقی دیرالزور بر اثر حمله پهپادی خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی «اثر پرس» سوریه، در حمله پهپادی به ۲ خودروی حامل نیروهای وابسته به ارتش سوریه در شهرک الدویر در حومه شرقی دیرالزور پنج نفر شهید و ۱۵ نفر زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، این حمله پهپادی روز گذشته هنگامی که نیروهای وابسته به ارتش سوریه در حال عملیات تغییر شیفت بودند، اتفاق افتاد.

اثرپرس افزود: در این پیوند، شهرک البولیل که تحت کنترل دولت سوریه است نیز عصر یکشنبه شاهد تیراندازی به یک نفتکش بود که منجر به زخمی شدن راننده شد.

این پایگاه خبری اضافه کرد که همچنین بر اثر شلیک گلوله از سوی تک تیراندازان نیروهای دموکراتیک سوریه موسوم به «قسد» مستقر در حاشیه رود فرات یک دختر بچه مجروح شد.

بر اساس این گزارش یک جوان ۲۰ ساله سوری نیز بر اثر اصابت گلوله خمپاره شلیک شده از مناطق تحت کنترل نیروهای قسد در شهرک «الکشمه» در شرق دیرالزور به شدت زخمی شد.

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان تحت حمایت واشنگتن موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراض‌های شهروندان سوری به حضور اقدام‌های تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت این کشور ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • جعفری IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    8 2
    بله کاملا درسته هرجا سرچشمه نفت هست امریکا به بهانه طرفداری ازمظلومین ماندگار میشود وحملات دولت ترکیه وسوریه نمیتواند آنها رامجبور به ترک منطقه کند،چون گربه محض رضای خدا موش نمیگیرد وبرای تجزیه منطقه آمده تا کردستان سوریه رابه کردستان عراق ملحق کند.
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
      8 1
      فعلا که ترکیه نصف خاک سوریه رو اشغال کرده و اویغورها و ترکمن ها رو آورده و کردها را از عفرین بیرون کرده و اشغالگری می‌کنه ....تا بساط ظلم هست ظالمانی مثل آمریکا و ترکیه هم خواهند بود
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    8 2
    مرگ بر یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش متجاوز و داعش دست پرورده شون!!
  • یوسف از همدان IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    5 1
    بعضی ها آنقدر ساده لوحند که فکر می کنند دلیل حضور آمریکا در سوریه دزدی اون چند هزار بشکه نفت تولیدی مناطق شرقی سوریه است در صورتی که اصلا نفت سوریه در برابر هزینه ای که آمریکا دئر اوجا انجام می دهد حساب نمیشه
    • مهلا IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
      3 0
      آمریکا چیزی جز دزدی و غارت و حرف زور زدن بلد نیست
    • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
      4 0
      یکی از عللش نفت هست. نگاه آخرالزمانی هم هست بله.
  • عباس IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    2 2
    آمریکانفت شیل داره که نیازبه نفت سوریه ندارد این حرفهاقدیمی شده سوریه آش شله قلمکاری شده هرکی به هرکی نیروی موجوددر سوریه شامل آمریکا ،ترکیه .ایران ،روسیه ،ناتو،مخالفان بشار،نیروهای هوایی وپهبادی وموشکی اسراییل،
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
      0 3
      شرکت شل استخراج نفت از سرزمین آمریکا را باصرفه نمی داند و اکثر چاههای نفت آمریکا بسته است . نفت مفت در سوریه و عراق و سواحل غزه است . مردم غزه سلاخی می شوند تا دسترسی به نفت و گاز نداشته باشند و آمریکا و اسرائیل انجا خالی از سکنه کند . اینقدر آمریکا و صهیونیستها خبیث هستند .
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    2 0
    ماشالا به سیادت سوریه بر خاک این کشور: هر یک از کشورهای زیر بخشی از خاک سوریه رو تصرف کردند یا پایگاه نظامی دارند: روسیه-ترکیه-ایران-آمریکا-اکراد-اسرائیل
    • محمد IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
      0 0
      لبنان، عراق، اردن و عربستان یادت رفت.
  • عباس IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    0 0
    نفت شیل شرکت شل نیست اشتباه گرفتی نفت شیل ازماسه بدست میاید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس