کد خبر 1632912
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال فضای مجازی در تلگرام نوشت:

سهم خواهان کابینه؛ یا ضربه گیران اسرائیل ؟!

افراطیون غربگرا، دوباره وارد بازی در زمین غرب شده اند: فشار خارجی و داخلی، برای به هم زدن تمرکز ایران در عملیات مجازات رژیم صهیونیستی.

تروئیکای اروپایی در کنار آمریکا حاضر نشدند انتخاب آقای پزشکیان را تبریک بگویند. اما مقامات آنها حالا به دست و پا افتاده اند و یکی در میان با دکتر پزشکیان تماس می گیرند و می گویند:

- باید به چرخه خشونت پایان داده شود. جنگ به نفع هیچ‌کس نیست.

- هر گونه اقدام تلافی‌جویانه، خطر کشاندن منطقه به یک جنگ غیرقابل کنترل را در پی دارد.

- خطر جدی اشتباه محاسباتی وجود دارد. ایران از حمله به اسرائیل خودداری کند.

- باید جلوی افزایش تنش‌های نظامی گرفته شود. زمان نهایی کردن توافق بین اسرائیل و حماس برای آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها فرا رسیده. ایران به خاطر آتش بس در غزه، خویشتنداری کند.

رئیس جمهور در پاسخ تاکید کرده است: "حمایت برخی کشورهای غربی و آمریکا، رژیم صهیونیستی را به جنایت و نسل کشی تشویق می کند. ایران،‌ هرگز تسلیم فشار، تحریم، زورگویی و تجاوزگری نخواهد شد، و پاسخ به متجاوزین را حق خود می‌داند. پاسخ تنبیهی، حق قانونی کشورها و راهکاری برای توقف جنایت و تجاوزگری است".

آمریکا و غرب، طی ده ماه گذشته نه تنها اقدامی برای توقف نسل کشی نکردند، بلکه به پشتیبانی و تجهیز رژیم درمانده اسرائیل پرداختند و متهم قتل عام ۵۰ هزار شهروند فلسطینی هستند. اما اکنون که جبهه مقاومت، تصمیم به مجازات اسرائیل گرفته، همان دولت ها به دست و پا افتاده اند.

دولت های غربی در عین حال مطمئن شده اند که مجازات اسرائیل قطعی است و تهدید و فشار، نتوانسته تاثیری در غلاف کردن یا کُند کردن شمشیر تیز جبهه مقاومت داشته باشد. موضوع قابل تامل در این میان، فعال شدن شبکه بد سابقه داخلی، با توهم فشار بر نظام و رئیس جمهور است.

محمد جواد ظریف، یک بار در اسفند ۱۳۹۷، به هنگام سفر رئیس جمهور سوریه به تهران، مدعی استعفا شد و ضمن جنجال حاشیه سازی، چنین القا کرد که میان میدان (سردار سلیمانی) و دیپلماسی، شکاف و تقابل وجود دارد!

نوبت دوم، پریشب بود که او مشکل قانونی خود (شرط عدم تابعیت مضاعف فرزندان در احراز مشاغل حساس) را پشت اعتراض به ترکیب کابینه پزشکیان پنهان کرد و با ادعای استعفا، هوچیگری و التهاب افکنی از سوی بخش افراطی جبهه اصلاحات را کلید زد.

این شانتاژ موذیانه در حالی بود که ظریف قبلا گفته بود شورای راهبری صرفا نقش مشورتی دارد و رئیس جمهور است که تصمیم نهایی را می گیرد. ضمنا اصلاح طلبان اذعان می کنند بیش از ۶۰ درصد کابینه، پیشنهاد شورا بوده است.

به اعتبار سابقه بد این طیف، آیا می توان باور کرد که فشار اخیر علیه آقای پزشکیان، صرفا به خاطر تمامیت خواهی بر سر کابینه بوده؟ یا این بار هم، عصای زیر بغل برای دولت های درمانده غربی شده اند؟!

آنچه گمانه دوم را تقویت می کند، ادبیات این طیف درباره پرهیز از تنش و عدم مجازات رژیم تروریست اسرائیل بود که عینا، رونویسی از موضع چهار دولت غربی است.

آنها مامورند نقش سرعت گیر یا کیسه های شنی را برای رژیم هراسان صهیونیست ایفا کنند؛ اما هنگامی که مجازاتی به مراتب دردناک تر از عملیات وعده صادق بر پیکر صهیونیست ها فرود آمد، معلوم خواهد شد که هیچ کاری از دست این حلقه بر نمی آید.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • kyamars IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    0 0
    شما که گاهی به کسی گوش نمیدین ولی اگه راست میگین بدون دادن پیغام و پسغام و حملات تلافی جویانه نمایشی توافقی حمله کنید ببینم چه میشود برادر من ان را که خانه نیین است بازی نه این است اینهابه منزله تایید اسراییل نیست من راضیم همین الان اسراییل نابود شود
  • FR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    1 0
    انشالله ببینیم چی میشه چون واقعا خنثی کردن موذی گری های این طیف به همان اندازه تنبیه اسراییل لازم است
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    1 0
    حضرت امام (ره) می فرمود هنگام آمدن من به ایران آمریکائیها پیغام، پسغام می دادند چون اوضاع ایران بهم ریخته است الان به ایران نروید من از اصرارهای آن ها متوجه شدم که حتما بهترین موقع رفتن همین زمان است دقیقا مثل الان است که همه کشورهایی که خصومتشان با ما آشکار است به دست و پا افتاده و با پیغام، پسغام اصرار دارند ایران اقدام نکند ولی به نظر من این نشان می دهد که الان بهترین زمان انتقام خون شهیدان است و ما همیشه باتوکل بخدا درضربه به دشمن توانسته ایم هیمنه خود را نشان بدهیم
  • مصطفی US ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    0 1
    جالبه تا دیروز پزشکیان بود و متهم به غربگرایی، حالا که شما را هم به بازی راه داده شده آقای پزشکیان و مورد تأیید.
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
    0 0
    قیافه ظریف
  • سید IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
    1 0
    اساساً هدف ظریف الممالک قجری برای دولت پزشکیان به هم زدن روابط ایران با شرق برای حفظ قوت و قدرت تحریم های غرب علیه کشورمان بود تا به زعم وی ثابت شود که بدون برجام راه به جایی نمی بریم !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس