۳۴ هزار و ۴۵۱ نفر از مرز تمرچین تردد کرده اند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: از ابتدای طرح پیاده روی اربعین تا امروز ۳۴ هزار و ۴۵۱ نفر زائر اربعین حسینی از مرز تمرچین تردد کرده اند.

به گزارش مشرق، ایرج دست نشان آمار تردد زائران اربعین حسینی در مرز تمرچین را تا پایان روز گذشته ۶ هزار و ۴۲۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۱۰۴ نفر آمار زائران ورودی و ۴ هزار و ۳۱۹ نفر آمار زائران خروجی است.

وی ادامه داد: در این مدت هیچکدام از رویه‌های مرزی شامل تردد مسافران عادی و ناوگان ترانزیتی تعطیل نشده و به صورت روان در حال انجام است.

پایانه مرزی تمرچین امسال برای سومین بار به عنوان یکی از ۶ گذرگاه اعزام زائران اربعین حسینی به سرزمین عشق کربلای معلی فعالیت می‌کند.

نزدیکی مرز تمرچین به کربلا معلی و آب هوای بسیار مطلوب این مسیر در کنار ارائه خدمات مناسب به زائران اربعین حسینی، باعث شده تا عملاً این نقطه مرزی نه تنها توسط زائرانی از شمال و شمال غرب کشور مورد استقبال قرار گیرد، بلکه مورد توجه زائرانی از جمهوری آذربایجان و ترکیه نیز واقع شده است.

مرز تمرچین تنها مرز رسمی آذربایجان غربی با شمال عراق است که در شهرستان پیرانشهر در جنوب استان قرار دارد و از سال گذشته برای اولین‌بار امکان تردد زائران اربعین حسینی از این مرز به‌سوی عتبات‌عالیات فراهم شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس