کد خبر 1633220
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۱

به گزارش مشرق، سعید آجرلو، فعال فضای مجازی در تلگرام نوشت:

وزیر علوم و مساله سیاست‏

وزیر پیشنهادی علوم ناشناخته است. انتخاب یک وزیر که علوم انسانی خوانده امیدوار کننده است. علوم انسانی پایه اصلی توسعه است چرا که ذهن توسعه ای و روحیه توسعه خواهی شروع فرآیند پیشرفت است.

وزیر علوم باید یک آینده قابل دسترس از دانش و دانشگاه در ایران در ذهن داشته باشد. آقای سیمایی باید از مساله مهاجرت آغاز کند و برای مقابله با حس ترک وطن برنامه داشته باشد. در عین حال او مسئول تنظیم رابطه دانشگاه با نهادهای مختلف حکمرانی است. برای پر کردن فاصله نظر تا عمل باید چاره داشته باشد.

وزیر علوم می تواند برای احیای سیاست در دانشگاه فراتر از بیانیه ها و سخنرانی ها کوشش کند. تشکل های دانشگاهی باید بازتاب تفکرات مختلف اجتماعی باشند. این نوع نگاه به سیاست یک مانع جدی مقابل سیاست گریزی و رادیکالیسم سیاسی است.

امیدوارم آقای سیمایی وزیری باشد که دانشجویان او را بشناسند و به همراه اساتید امکان گفت و گوی مداوم با او داشته باشند. وزارت علوم جایی است که امکان گفت و گوی انتقادی در آن وجود دارد. جریان یافتن این گفت و گوها همان انرژی ای است که دانشگاه را جلو می برد و مدرک گرفتن را در مرحله دوم قرار می دهد. در دانشگاه باید زندگی جریان یابد و از دل این زندگی، ایده و چاره برای اداره کشور فراهم شود. اگر وزیر علوم بخواهد چنین کند، رای نمایندگان به او درست است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • باسلام IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
    0 0
    آقای دکتر سیمایی فردی آرام مهربان ودانشمند حقوق است افرادی که پایه حقوقی فقهی دارند به مشکلات مسلط ترند البته تجربه چندین ساله ایشان در بدنه دولت ومجلس با چاشنی صداقت ومدیریت کارآمد واستفاده از افراد باسواد دلسوز نظام ودوری از افراد فرصت طلب واتقلابی نما به بازسازی آموزش عالی کمک وافری خواهد کرد دوری از فرصت‌طلبان وکسانی که با هر دولتی می‌رقصند برای تامین منافع شخصی خود . ازح افراد دانشمند پارسا دلسوز ونیروهای سیلی خورده نظام در مدیریت‌ها کمک بگیرند. .از مافیای رانت‌خواری واختلاس گران علمی دوری کنند و از مدیران دلسوز برای رفع مشکلات نظام آموزش عالی بهره‌مند شوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس