.

نماینده چین در سازمان ملل از آمریکا خواست، اسرائیل را وادار به توقف هرچه سریعتر عملیات نظامی خود در غزه و دست برداشتن از کشتار غیرنظامیان کند.

به گزارش مشرق به نقل از بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین CMG ، «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل، در نشست فوری شورای امنیت در مورد مسئله فلسطین و اسرائیل گفت که چین امیدوار است آمریکا با رویکردی صادقانه و مسئولانه، اسرائیل را وادار به توقف هرچه سریعتر عملیات نظامی خود در غزه و دست برداشتن از کشتار غیرنظامیان کند.

فو تسونگ ضمن محکوم کردن حمله هفته گذشته اسرائیل به یک مدرسه در غزه که باعث کشتار صدها غیرنظامی بی گناه شد، تصریح کرد: غیرنظامیان و تأسیسات غیرنظامی نباید هدف عملیات نظامی قرار بگیرند و این خط قرمزی است که در قوانین انسان دوستانه بین المللی تعیین شده است.

وی گفت: با این حال، مدارسی که تعداد زیادی غیرنظامی در آن حضور داشته‌اند بارها مورد حمله قرار گرفته که بسیار ظالمانه و غیر قابل قبول است.
فو افزود: آتش بس بی درنگ و پایدار، تقاضای فوری مردم غزه و همچنین مورد اجماع قاطع جامعه جهانی است.

نماینده دائم چین در سازمان ملل خاطرنشان کرد: آمریکا دو ماه پیش و زمانی که می‎خواست قطعنامه 2735 را در شورای امنیت به تصویب برساند، ادعا کرد که اسرائیل توافق آتش بس را پذیرفته است ولی واقعیت دقیقا برعکس آن بود.

وی ادامه داد: ما تا امروز به جای هر گونه نشانه قابل اعتمادی از تمایل اسرائیل به آتش بس، شاهد گسترش عملیات نظامی و افزایش تلفات غیرنظامیان بوده‌ایم.

فو تاکید کرد: آمریکا به عنوان بزرگترین تامین کننده تسلیحات اسرائیل و طرفی که بر اسرائیل نفوذ بسیار دارد، باید با رویکردی مسئولانه اسرائیل را وادار به توقف هرچه سریعتر عملیات نظامی خود در غزه و دست برداشتن از کشتار غیرنظامیان کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • الهام IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
    0 0
    چه بد؟! این چین که از نفت خاورمیانه منفعت زیادی می برد ،اصلا برای امنیت آن هیچ عکس العمل مفیدو مثبتی که به کار آید از خود نشان نمی دهد و پشتیبان کشورهای منطقه نیست، ولی آمریکا برای منافع خودش و اسراییل همیشه پشت اسراییل است.
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
    0 0
    آتش بس خیر. اسراییل داره شکست میخوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس