به گزارش مشرق، کانال یک حرف از هزاران بخشی از اظهارات جان مرشایمر، دانشمند علوم سیاسی آمریکایی در مصاحبه با گلن گرینوالد بلاگر و مؤلف آمریکایی را منتشر کرد:

قدرت لابی اسرائیل

این مهم است که بفهمیم آمریکا، اهرم‌های فشار زیادی بر روی اسرائیل دارد، نه فقط از این جهت که ما قدرمندترین دولت در دنیا هستیم، از جهت نظامی و اقتصادی؛ بلکه از این جهت که اسرائیل از جنبه های مختلف دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی به ما وابسته است.

اگر به وضعیت فعلی اسرائیل و اینکه چگونه می‌تواند در برابر حمله ایران از خود دفاع کند، می‌بینیم که اسرائیل عمیقا به آمریکا وابسته است. همانطور که در ۱۴ آوریل هم به اسرائیل کمک کرد. علاوه بر آن، ما فقط در سال جاری ۱۸ میلیارد دلار به اسرائیل کمک کرده ایم. علاوه بر آن ما به اسرائیل مقدار زیادی سلاح دادیم تا بتواند در غزه قادر به نسل کشی شود. ما هر نوبت به اسرائیل از جنبه دیپلماتیک کمک کردیم.

بنابراین آمریکا، اهرم های فشار زیادی بر روی اسرائیل برای تغییر سیاست هایش دارد ولی ما هرگز به اسرائیل فشار نیاورده ایم. ما حتما در مورد راه حل دو دولتی هم به اسرائیل فشار نخواهیم آورد. در یک حالت طبیعی، انتظار داریم که آمریکا از اهرم های فشار خود برای رفتن به سمت راه حل دو دولتی استفاده کند، ولی ما این کار را نمی کنیم. چرا؟ پاسخ ساده است: لابی وحشتناک اسرائیل در آمریکا.

اسرائیل حامیانی در بین شخصیت ها و موسسات آمریکا دارد که هر کاری لازم است انجام می‌دهند تا مطمئن شوند اسرائیل هر کاری که بخواهد می تواند، انجام دهد. به بیانی دیگر، ما هر کاری برای اسرائیل انجام می‌دهیم.

ما اگر می خواستیم بر مبنای منافع ملی آمریکا عمل کنیم، به سمت راه حل دو دولتی می‌رفتیم، ولی در آمریکا اینطور عمل نمی شود. ما قدرت لازم برای اینکه اسرائیل را مجبور کنیم که راه حل دو دولتی را بپذیرد داشتیم، ولی هیچگاه به آن نزدیک هم نشدیم. چرا؟ لابی اسرائیل در آمریکا.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
    6 0
    ما فقط در سال جاری ۱۸ میلیارد دلار به اسرائیل کمک کرده ایم. علاوه بر آن ما به اسرائیل مقدار زیادی سلاح دادیم تا بتواند در غزه قادر به نسل کشی شود. // آقای مرشایمر. نه گاو ماهواره از این حرف خوشش اومد. نه خر ماهواره و نه حتی کره خر ماهواره. اونا فقط ضد ایران بلدن جیغ بکشن. هون آمریکا و اسرائیل رو میلیسن ولو شنبه همین هفته 100 نفر زن و بچه رو تو یه مدرسه سلاخی کرده باشن. از این حیوانات بیشرف صدایی در نیومد. اومد؟
  • علی IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
    3 0
    آمریکا گروگان اسرائیل است چرا که کلیه نهاد های کلیدی در آمریکا در دست یهودیان است ؛ حقیقت داشت این شعار دانشجویان هوادار عدالت که ،شعارشان در وصف آمریکا :" ایالات متحده اسراییل" !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس