کد خبر 1633641
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰
رئیس جمهور کره جنوبی خواستار ایجاد یک نهاد مشورتی بین سئول و پیونگ یانگ شد

یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی در جریان سخنرانی خود به مناسبت روز آزادی کره خواستار ایجاد یک نهاد مشورتی بین سئول و پیونگ یانگ شد

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری کی بی اس، رئیس جمهور کره جنوبی با اشاره به اینکه معتقد است گفت وگو و همکاری می‌تواند پیشرفت اساسی در روابط سئول و پیونگ یانگ ایجاد کند، گفت: این نهاد می‌تواند به هر موضوعی از کاهش تنش‌ها گرفته تا همکاری‌های اقتصادی، تبادلات مردمی و فرهنگی و واکنش‌های مربوط به بلایای طبیعی و تغییرات آب و هوایی رسیدگی کند.

در همین ارتباط دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که منتظر پاسخ مثبت کره شمالی به پیشنهاد سئول برای تحقق ایجاد یک نهاد مشورتی میان کره جنوبی و کره شمالی است.

کیم ته هیو معاون اول مشاور امنیتی رئیس جمهور کره جنوبی در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی با بیان اینکه سئول منتظر پاسخ مثبت پیونگ یانگ به پیشنهاد رئیس جمهور کره جنوبی است، گفت: پیشنهاد یون برای ایجاد یک نهاد مشورتی بین دو کشور برای اجرایی شدن، نیازمند پاسخ‌ مثبت از سوی کره شمالی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مسلم IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    2 1
    یعنی از آقاشون اجازه گرفتند این پیشنهادو دادند (آمریکا)
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
      2 1
      09:19 حتی در اون حد هم نیستن بدبختها! آقاشون دوتا کشیدهٔ نر و ماده و پس گردنی بهش زده گفته: الاغ، فردا میری اینو مطرح میکنی، مفهوم شد؟؟! ( با دهن کج و لهجهٔ آشغال امریکایی خودتون تصور کنین!! :-) اینم در حالی که چهار دست و پاش میلرزیده گفته چشم ارباب!!! 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
      0 0
      نه از تو اجازه گرفتند !
  • سید IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    0 1
    وقتی مزدوران یانکیستان موفق شوند زمام امور تمام یا بخشی از خاک کشورشان را در دست بگیرند ـن چنان حاضر هستند برای اربابان صهیونی خوش خدمتی کنند که ملت خود را رو در روی هم قرار دهند تا هم وطن هم وطن را بکشد که سر آخر منافع ارباب تأمین شود! یمن شمالی و جنوبی؛ کره شمالی و جنوبی؛ ویتنام شمالی و جنوبی؛ سودان شمالی و جنوبی! هر چند این ملت ها برای پیوند مجدد تلاش می کنند و در موتردی هم موفق بوده اند!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس