کد خبر 1633709
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶
پاکستان: ایران حق مشروع برای دفاع از خود دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با تاکید بر اینکه رژیم اسرائیل باید به دلیل جنایاتش محاکمه شود، افزود: جمهوری اسلامی ایران از حق مشروع برای دفاع از خود برخوردار است.

به گزارش مشرق، ممتاز زهرا امروز در نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد تداوم جنایات رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان را محکوم کرد و خواستار واکنش جدی جامعه جهانی برای توقف جنگ غزه شد.

وی درباره تنش‌های خاورمیانه در پی ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس توسط رژیم صهیونیستی گفت: ما خواستار استقرار صلح پایدار در منطقه هستیم، با این حال اسرائیل باید به دلیل جنایات ضد بشری خود علیه مردم غزه محاکمه شود.

ممتاز زهرا تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران حق مشروع برای دفاع از خود را دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در ادامه اظهارات خود درباره تشدید تنش‌ها میان روسیه و اوکراین در منطقه کورسک هم گفت: اسلام‌آباد نگران افزایش خصومت‌ها میان طرفین درگیر است و بر حل مسالمت آمیز اوضاع تاکید می‌کند.

براساس این گزارش، اقدام کوردلانه و ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی در ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) موجی از محکومیت ها را در سطح جهان به همراه داشت. نخست وزیر پاکستان، وزارت امور خارجه و برخی دیگر از مقامات این کشور، این اقدام تل آویو را به شدت محکوم کردند و آن را زمینه ساز شدت گرفتن تنش در منطقه خاورمیانه دانستند.

پاکستان در سوگ شهادت رئیس فقید دفتر سیاسی جنبش حماس یک روز عزای عمومی اعلام کرد و وزیر امور خارجه پاکستان نیز با حضور در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی ضمن همبستگی با جمهوری اسلامی ایران و فلسطین از مواضع تهران حمایت کرد.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، روز چهارشنبه ۱۰ مرداد به شهادت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    1 0
    البته
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    1 0
    البته
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    1 1
    باید سطح روابط با پاکستان خیلی گسترش پیدا کنه
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    1 0
    همین پاکستان موشک به خاک ما زد
    • علی IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
      0 1
      اقای سیاستمدار تو بین این دوتا کشور سر پیازی یا ته پیاز گفتن تایید یارد سخنان ممتاز زهرا چرا تندمیری سیاست کشورها اینجوری هست شما گله نداشته باش
  • علی IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    0 0
    پاکستان بمب اتم دارد ولی فقط رجزخالی میخورد
  • محمد IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    0 0
    پاکستان بی خود کرد. جنگ باعث نابودی است. پاکستان حق مشروع خود در مورد حمله طالبان به دو پاسگاه مرزی خود را به جا اورد ، نه ایتکه ایران را به منجلاب درگیری بکشاند.
  • ناشنای IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    0 0
    اقای پاکستان لطفا بعضی از مسئولین و مردم ما را تحریک به جنگ نکن .اگر علاقه به جنگ داری خودت اقدام کن
  • ایرانی IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    0 0
    از همه تدابیر در همه عرصه ها هم زمان باید علیه دشمن صهیونیستی استفاده کرد . موشک پهپاد شهپاد زیر دریایی تقویت محور مقاومت دیپلماسی منطقه ای و جهانی محاصره دریایی زمینی و هوایی دادگاه بین المللی سازمان ملل شورای امنیت ترور جنایتکاران اسرائیلی فعال کردن گروه ها و مسلمانان در سراسر دنیا مخصوصا جهان اسلام علیه اسرائیلی ها . اقدام جهت تعطیل کردن مراکز و نهاد ها و سفارت ها و کنسول گری های اسراییل در کشور های اسلامی و منطقه و جهان . ممانعت از ورود هواپیما و کشتی های اسراییل به بنادر و فرودگاههای کشور های اسلامی و کشور های دوست و بکار گیری توان کنفرانس اسلامی . تحریم اقتصادی اسراییل و حامیانش. کمک به هر کشور و گروهی که با اسرائیل مشگل دارد. .........
  • IR ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    0 0
    پاکستان کشور جعلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس