به گزارش مشرق، کانال تلگرامی محلل نوشت:

پشت پرده رونمایی از "عماد ۴" چیست؟

مطابق برخی اطلاعات دریافت شده، رژیم صهیونیستی در تدارک تهاجم به حزب‌الله پس از مذاکرات دوحه است. در واقع شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد نتانیاهو به دنبال حمله به لبنان است و بایدن به نتانیاهو گفته باید تا پایان مذاکرات دوحه صبر کند.

همه آنچه در خصوص حمله پیش دستانه و ... که شنیده می‌شود نیز در همین راستاست.

برخی تصور می‌کنند توافق آتش بس در غزه پایان کار است این در حالی است که صهیونیست‌ها از مدت‌ها پیش این طرح را داشتند که با اتمام جنگ در غزه به سراغ حل مسئله لبنان بروند پس حتی در صورت توافق آتش‌بس در دوحه، نه تنها شاهد پایان تنش‌ها نخواهیم بود که احتمال ماجراجویی جدید نتانیاهو نیز وجود دارد.

از این رو محور مقاومت می‌داند که عقب‌نشینی غیرتاکتیکی هیچ فایده‌ای نداشته و پاس گل بزرگی به دشمن صهیونیستی - آمریکایی خواهد بود و باید پس از طی شدن یکسری فرایندها مانند اربعین، استقرار دولت، مشخص شدن نتیجه مذاکرات دوحه و کسب برخی آمادگی‌های پدافندی و آفندی برای یک نبرد سخت و طولانی مدت، طرح تهاجمی خود را با قدرت اجرایی سازد مگر اینکه نتانیاهو همه شروط سنوار را بپذیرد که در آن صورت دو حالت به وجود می‌آید: یا با شکست در جنگ غزه، سرعت فروپاشی داخلی رژیم آنقدر بالا خواهد بود که فرصت تنفسی برای نتانیاهو باقی نخواهند ماند و مقاومت بدون شلیک به اهداف خود دست خواهد یافت و یا نتانیاهو سرعت فروپاشی داخلی‌اش را در کوتاه مدت مدیریت کرده و برای فرار از بحران، همانند دوره پس از حمله شهرک‌نشینان به پایگاه‌های سده تیمان و بیت لید که صهیونیست‌ها از آن با عنوان "فروپاشی داخلی" یاد کردند اما رژیم با حرکات آوانگارد و انفجاری در تهران و بیروت خود را از بحران جدید داخلی نجات داد، به سمت ماجراجویی جدید، یعنی حمله به لبنان خواهد رفت که البته پیش از آن باید با مشت آهنین مقاومت مواجه شود.

حال اگر رونمایی از شهر زیرزمینی "عماد ۴" و البته قبل‌تر از آن، سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر عدم عقب‌نشینی را در این زمینه تحلیل کنیم به نتایج جالبی خواهیم رسید.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    3 15
    اتفاقا بهترین کار عقب نشینی است الان اسرائیل خودش تا چند سال دیگه با کارهای خودش کل اروپا را بر علیه خودش می‌کنه .بهترین کار آتش زدن به اختلافات اسرائیل با دیگر کشورهای بلوک غرب است.
  • علی IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    16 1
    ماشالله حزب الله
  • FR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    7 0
    خیلی تحلیل جالبی ست مطرح کردن رد گیری موشکی تلفن شهید هنیه به زبان پسرش در این لحظه هم بدنبال شفاف کردن صحنه ست که برخی در حال غبار آلود کردن فضا به نفع غرب بودند
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    7 0
    احسنت
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    1 0
    مطلب خوبی بود ولی نیمه تمام ..خب تحلیل می کردید و نتایج را تشریح می کردید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس