به گزارش مشرق،کانال حرف حساب در ایتا مطلبی با عنوان حماسهٔ اربعین حسینی؛ «نه» به فرهنگ یزیدی استکبار جهانی را که برگرفته از کتاب «اربعین حسینی؛ امکان حضور در تاریخی دیگر» استاد اصغر طاهرزاده است منتشر کرد:

حماسهٔ اربعین حسینی، حضور میلیونی انسان‌های وفادار به آرمان‌های قدسی امام حسین(ع) است. در این حماسه، میلیون‌ها انسان مصمّم حضور پیدا کرده‌اند برای پشت کردن به فرهنگ یزیدی استکبار جهانی. این حضور حماسی، خبر از آن می‌دهد که برای شیعه هویتی دیگر در حال شکوفایی است و شیعه از این طریق می‌خواهد به بهترین شکل با فرهنگِ حضور مردم در صحنه‌ها، از حیطۀ جهان استکباری عبور نماید.

این حضور حماسی مردمی، مسلّماً آثار بسیار عمیقی در وجود تک‌تک انسان‌های حاضر در این اقیانوس انسانی خواهد گذاشت؛ به‌طوری که هرکس خود را یک اقیانوس انسانِ تمدن‌ساز احساس می‌کند.

در حماسۀ اربعین حسینی رفتارهایی از تمدن‌سازی شیعه ظهور می‌کند که هرگز به چشم فرهنگ غربی نمی‌آید.

از مردان و زنان محترمی که با پای پیاده خود را به ساده‌ترین شکل در انبوه جمعیت غرق کرده‌اند تا از اَنانیّت خود هیچ چیز باقی نگذارند، تا خادمان زوّار حسین(ع) که با اندک بضاعت خود، در خدمت زوّار قرار می‌گیرند؛ همه در حالِ نشان دادن اهدافی برای زندگی دینی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس