بانوی کاراته‌کایی که نخستین ملی‌پوش موتورسواری ایران شد

اولین ملی‌پوش موتورسواری بانوان ایران گفت: تقریبا از سال ۱۳۹۸ موتورسواری بانوان در پیست آزادی راه‌اندازی شد و من هم از سال ۱۴۰۰ به این رشته پا گذاشتم. قبل از آن ۱۰ سال در کاراته فعالیت می‌کردم.

به گزارش مشرق، در پایان جلسه فنی فدراسیون که هفته گذشته با حضور مازیار ناظمی رئیس، فیروزه سیدمهدی نائب رئیس، فرهاد نژادفصیحی دبیر کل، مهرداد همتیان رئیس هیات تهران، محمد توسلی‌کیا پیشکسوت موتورسواری و سهند دلداده مسئول کمیته سوپر بایک موتورسواری برگزار شد، آرزو عابدینی به عنوان بانوی ملی‌پوش ایران برای شرکت در مسابقات کاپ آسیا تایلند انتخاب شد. تینا واعظ‌زاده هم به عنوان نفر دوم در اردوی تیم ملی حضور خواهد داشت.

این برای نخستین بار است که یک دختر موتورسوار ایران در رشته سرعت در رقابت‌های آسیایی و برون مرزی حاضر می‌شود. مسابقات کاپ آسیا در تایلند با حضور ۱۰ کشور آسیایی روزهای ۸ تا ۱۲ شهریور سال جاری برگزار خواهد شد.

همچنین کنفدراسیون موتورسواری آسیا، لایسنس (گواهی حرفه‌ای) آرزو عابدینی را برای حضور در مسابقات کاپ آسیا در تایلند صادر کرد. مازیار ناظمی رئیس فدراسیون موتورسواری واتومبیلرانی در این باره گفت: بعد از صدور لایسنس‌های جهانی در رشته موتور کراس برای دختران ایران، این بار و برای نخستین حضور بین‌المللی یک بانوی موتورسوار در کاپ آسیا این اجازه بین‌المللی صادر شده است.

آرزو عابدینی ملی‌پوش موتورسواری کشورمان در خصوص رسیدن به تیم ملی اظهار داشت: تقریبا از سال ۱۳۹۸ موتورسواری بانوان در پیست آزادی راه‌اندازی شد و من هم از سال ۱۴۰۰ به این رشته پا گذاشتم. قبل از رشته موتورسواری، ۱۰ سال در کاراته فعالیت می‌کردم و حتی دوره‌ای عضو تیم ملی هم شدم. همسرم از قهرمانان موتورسواری ایران بود و باعث شد که من هم بتوانم در این عرصه فعالیت جدی داشته باشم. ما درآمد زیادی نداریم ولی با چنگ و دندان خودمان را در این رشته حفظ و هزینه‌ها را تامین کردیم. ورزش حرفه‌ای هزینه‌های خودش را دارد اما نمی‌توان هیچ‌کدام را با رشته ما مقایسه کرد.

وی ادامه داد: من از رشته مینیGP شروع کردم که به هزینه‌های کمتری نیاز دارد و کم‌کم به کلاس سوپربایک وارد شدم. این‌طور نیست که این رشته مخصوص بچه پولدارها باشد و خیلی‌ها به خاطر عشق و علاقه‌ای که دارند، همچنان به این رشته ادامه می‌دهند. مسابقات بانوان به اندازه بخش مردان شرکت کننده دارد و از همه نقاط کشور هم حضور پیدا می‌کنند. در سال‌های گذشته فکر نمی‌کردم اصلا برای بانوان این رشته باشد و شاید افراد بسیاری باشند که همچون من به موتورسواری علاقه‌ دارند ولی از حضور خانوم‌ها در این رشته مطلع نیستند.

اولین بانوی موتورسواری ایران در مسابقات قهرمانی آسیا با اشاره به نخستین اعزامش عنوان کرد: به همت رئیس فدراسیون این اتفاق افتاد که بسیار برای ما ارزشمند است. متاسفانه اخبار رشته ما آنقدر که باید منتشر نمی‌شود ولی مدتی پیش به صورت شخصی در رقابت‌های بین‌المللی قطر، در بخش موتورهای ۴۰۰‌ سی‌سی شرکت کردم و تنها بانوی حاضر در این مسابقه بودم. از تمام کشورهای دنیا شرکت کردند و همسرم نیز در بخش ۶۰۰‌ سی‌سی بود و بسیار تجربه خوبی کسب کردم. حتی بینندگان و دیگر رقبا از حضور یک دختر ایرانی متعجب شده بودند.

بانوی کاراته‌کایی که نخستین ملی‌پوش موتورسواری ایران شد

وی افزود: به علت جمعیت کم‌تر بانوان در ورزش موتورسواری، معمولا رقابت‌ها به صورت مختلط برگزار می‌شود ولی مسابقات قهرمانی آسیا تایلند یک بخش بانوان و یک بخش مردان دارد. در مسابقات انتخابی توانستم تایم بهتری نسبت به رقبا داشته باشم و اولین نماینده بانوان ایران شوم.

عابدینی درمورد هزینه‌های این رشته گفت: موتورسواری در ایران پر سروصدا نیست و اسپانسرها نیز به آن وارد نمی‌شوند. من و همسرم به خاطر عشق و علاقه‌ای که به این رشته داریم، به طور حرفه‌ای تمرین می‌کنیم و حاضریم همه چیزمان را خرج کنیم. این ورزش بسیار پرهزینه‌ است و با هیچ رشته دیگری نیز قابل مقایسه نیست. برای رسیدن به این جایگاه خیلی از خود گذشتگی کردیم و واقعا مسیر سختی را پشت سرگذاشتیم.

اولین بانوی موتورسواری ایران در مسابقات قهرمانی آسیا خاطرنشان کرد: باید از مازیار ناظمی، رئیس فدراسیون نیز تشکر کنم که برنامه مسابقات داخلی را به بهترین شکل ممکن شکل داد و مسابقات قهرمانی بانوان کشور نیز در ایران برگزار شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس