یورش اف‌بی‌آی به خانه تحلیلگر سیاسی؛ جنگ دولت بایدن علیه روزنامه‌نگاری

اف‌بی‌آی در ادامه روند یورش به خانه منتقدان سیاست‌های دولت آمریکا این بار خانه یک نویسنده و تحلیلگر سیاسی را مورد بازرسی قرار داد.

به گزارش مشرق، افسران اف‌بی‌آی FBI به خانه دیمیتری سیمز، نویسنده و تحلیلگر سیاسی، که در کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ دونالد ترامپ مشاوره می‌داد، یورش برده و آن را بازرسی کردند.

سیمز در حال حاضر مجری برنامه امور جاری در کانال یک دولتی روسیه است.

اف‌بی‌آی گفت که این یورش در ۱۳ آگوست (۲۳ مرداد) آغاز شد.

سیمز به یک روزنامه محلی گفت که او در زمان یورش خارج از کشور بوده و از قبل در مورد آن مطلع نشده بود. او گفت که نمی‌دانست که در کانون تحقیقات سرویس‌های امنیتی آمریکا قرار دارد.

این نویسنده و تحلیلگر سیاسی، گفت: من متحیر و نگران هستم؛ من حکمی ندیده‌ام؛ هیچ کس در این مورد با من تماس نگرفته است.

سیمز همچنین گفت که این یورش به وضوح تلاشی برای ارعاب هر کسی است که از سیاست‌های دولت آمریکا انتقاد می‌کند.

وی اضافه کرد: گمان من این است که به جای اینکه بخواهند مرا به آمریکا بیاورند و از من بازجویی کنند یا حتی بازداشتم کنند، هدف واقعی آن‌ها اطمینان از بازگشت نکردن من است.

دیمیتری سیمز جونیور، پسر سیمز، گفت که پدرش از اکتبر ۲۰۲۲ در آمریکا نبوده است. او در همچنین گفت: عناصر رژیم بایدن در تلاش هستند تا هرگونه امکان تنش‌زدایی با روسیه را مختل کنند.

دیمیتری سیمز کیست؟

سیمز، که در مسکو به دنیا آمد، در سال ۱۹۷۳ به آمریکا مهاجرت کرد. او پیش از ریاست مرکز منافع ملی آمریکا برای نزدیک به ۳ دهه، به‌عنوان مشاور سیاست خارجی غیررسمی ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهور وقت آمریکا فعالیت کرد.

سیمز پس از ملاقات با جرد کوشنر، داماد ترامپ در ضیافت ناهاری به افتخار هنری کیسینجر در مارس ۲۰۱۶، شروع به ارائه مشاوره غیررسمی به ستاد انتخاباتی ترامپ در مورد سیاست خارجی، از جمله مشاوره در مورد سخنرانی ترامپ در مورد پیش‌بینی همکاری بیشتر با روسیه، کرد.

یورش به خانه این نویسنده و تحلیلگر سیاسی تازه‌ترین مورد از هدف قرار دادن منتقدان دولت جو بایدن است.

یورش اف‌بی‌آی به خانه منتقدان سیاست دولت آمریکا

اف‌بی‌آی و پلیس ایالتی آمریکا همچنین به‌تازگی به خانه اسکات ریتر، بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل و منتقد فعلی سیاست خارجی آمریکا، در شمال نیویورک یورش بردند.

براساس گزارش‌ها، افسران اف‌بی‌آی و پلیس ایالتی در حال ورود به خانه بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل در روستای دلمار دیده شدند.

یورش‌های اف‌بی‌آی به خانه‌های متعلق به دیمیتری سیمز، تحلیل‌گر علوم سیاسی و و اسکات ریتر، بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل و منتقد فعلی سیاست خارجی آمریکا که هر دو جریان اصلی تبلیغات سیاسی آمریکا را به چالش می‌کشند، به منظور سرکوب مخالفان است.

ریتر گفت: جرم ما چیست؟ جرم ما داشتن عقیده‌ای بر خلاف نظر دولت آمریکا است.

لری جانسون، یک کارشناس و کسی که از دوستان ریتر است، می‌گوید که بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل به دلیل صحبت در مورد آنچه فکر می‌کند هدف قرار می‌گیرد.

جانسون، گفت: اسکات فقط به حماقت سیاست آمریکا اشاره می‌کند؛ او همچنین با روس‌ها و دیگر اتباع خارجی صحبت می‌کند؛ این جرم نیست.

رابرت دامیکو، افسر بازنشسته اف‌بی‌آی هم گفت که ریتر تنها دیدگاه‌هایش را درباره جنگ اوکراین مطرح می‌کند و این دیدگاه‌ها در رسانه‌های روسیه منتشر می‌شود؛ هیچ قانونی او را از این کار منع نمی‌کند.

پایگاه فلسطین کرونیکل هم در این مورد نوشت که یورش اف‌بی‌آی و پلیس ایالتی به خانه بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل اثری دلخراش بر آزادی بیان است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    0 0
    حمله به خانه ریتر اثری دلخراش بر آزادی بیان است.خخخخخخخخ جوک قرن
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    0 0
    دیمیتری سیمز، اسکات ریتر، لری جانسون و رابرت دامیکو ! براتون خیلی مهمه اونا چی گفتن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس