میانگین کابینه شما از نظر سنی پایین‌تر از این باشد

صالحی گفت: آقای رئیس جمهور قرار بود میانگین کابینه شما از نظر سنی پایین‌تر از این باشد و الان میانگین اعضای کابینه ۶۰ سال است و این مسن‌ترین  کابینه بعد از انقلاب است.

به گزارش مشرق، مسلم صالحی نماینده اقلید در مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف نسبت به کلیات برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم اظهار کرد: افتخار داشتم حدود ۶ ماه در کنار آقای پزشکیان در مجلس درس بیاموزم و از تجربیات ایشان در این مدت شنیدیم. برای او و تیم همراهشان که در مجلس حضور دارند آرزوی موفقیت دارم.

وی افزود: از نکات مثبت کابینه توجه به سلایق مختلف در انتخاب اعضای آن است این دولت جز معدود دولت‌هایی است که کابینه‌ای را به مجلس معرفی می‌کند که سلایق مختلف سیاسی در این کابینه حضور دارند و این می‌تواند یک فرصت بسیار خوب برای دولت باشد و می‌تواند نشانه‌ای از وفاق ملی نیز باشد.

نماینده اقلید در مجلس شورای اسلامی که به عنوان مخالف سخن می‌گفت، یادآور شد: کابینه وفاق ملی می‌تواند امید را در دل مردم ما روشن کند ا اگر نتوانیم صدای واحدی را از کابینه در آینده بشنویم این امید می‌تواند از بین برود و اختلاف‌ها بخواهد خودش را در سطوح مختلف نشان دهد کار کابینه را به چالش خواهد کشید.

صالحی خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم به بهترین شکل از فرصتی که رئیس جمهور ایجاد کرده است استفاده کنیم. امیدوارم خوشحالی مجلس در توجه به جنسیت در اعضای کابینه با رأی اعتماد خود را نشان دهد. و تنها یک خانم معرفی شده برای کابینا را از لیست حذف نکنند.

وی افزود: خانم‌ها ۵۰ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند در مناسبات سیاسی و اقتصادی و اجتماعی مؤثر هستند و امیدوارم در سطوح سیاسی شاهد حضور آنها باشیم. توجه به کلیات سیاست‌های نظام و توصیه‌های مقام معظم رهبری را به عنوان نقاط مثبت برنامه‌های آقای پزشکیان می‌دانم.

صالحی مسئله جوانگرایی را که شعار رئیس جمهور بوده است مورد توجه قرار داد و به رئیس جمهور که در مجلس نشسته بود گفت: آقای رئیس جمهور قرار بود میانگین کابینه شما از نظر سنی پایین‌تر از این باشد و الان میانگین اعضای کابینه ۶۰ سال است و این مسن‌ترین کابینه بعد از انقلاب است.

وی همچنین بیان کرد: جوانگرایی به خودی خود ارزش نیست و گاهی باعث تهدیدها شد. البته طبق قولی که خود شما داده بودید قرار بود میانگین سنی کابینه کمتر از این باشد. با توجه به پراکندگی جغرافیایی در کابینه می‌توان گفت که ۶۰ و ۷۰ درصد کشور از نظر اقلیمی سهمی در کابینه دولت چهاردهم ندارد. اتفاق ملی در حوزه پراکندگی ملی خود را نشان نمی‌دهد.

نماینده اقلید که به عنوان مخالف کلیت برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: تعصبی به هیچ نقطه جغرافیایی ندارم اما از استان پهناوری همچون فارس هیچیک از اعضای کابینه انتخاب نشده‌اند. وفاق ملی شامل مؤلفه‌های نظیر گروه‌های مختلف سیاسی و اقلیمی و جنسیت‌ها اقشار مختلف مذهبی در سطح کشور است. امیدوارم همه وزرا رأی بیاورند و حداقل در موضوع معاونین وزرا به این مسائل توجه کنید.

صالحی کلی بودن برنامه‌های وزرای پیشنهادی را به عنوان یک ایراد عنوان کرد و افزود: سیاست‌ها و خط مش‌ها کلی هستند و انتظار داریم وزرا برنامه عملیاتی به مجلس ارائه دهند. بگوید در کوتاه مدت مثلاً یک سال آینده قرار است چه اقدامی انجام دهد و در میان مدت چه کار خواهد کرد همینطور در بلند مدت چه اتفاقی را رقم خواهد زد. آرمانگرایی بیش از حد سطح توقعات را بالا می‌برد و فردا موجب عدم نارضایتی و تحقق برنامه‌ها خواهد شد.

وی با ذکر این مثال که من که امروز اگر به عنوان موافق شما هم در مجلس سخن بگویم فردا که برنامه‌ها محقق نشود به عنوان مخالف شما سخن خواهم گفت، ادامه داد: برنامه‌هایی که از وزرای مختلف می‌بینیم مسائلی است که در اینترنت هم قابل مشاهده است چرا که برنامه باید هدف و استراتژی داشته باشد و من نماینده بتوانم آن را ارزیابی کنم.

صالحی خاطرنشان کرد: انتظار داشتم کابینه شما تخصصی‌تر باشد مخصوصاً برای برخی از وزارتخانه‌هایی که نقش مؤثر در اقتصاد ایفا می‌کنند. در بعضی از موارد می‌توانستید طبق اولویت‌های اعلامی رهبری که رفع مشکلات اقتصادی است گزینه‌های بهتری را معرفی کنید.

وی تصریح کرد: با داشتن کابینه قوی می‌توانید اهداف مورد نظر نظام را محقق کنید. کسانی برای رأی آوردن شما سینه سپر کرده‌اند بین نمایندگان مجلس و توهین‌ها و تهمت‌ها را شنیدند و بر عقیده خود ماندند به عقیده آنها برگرفته از سیاست‌ها و شعارهایی بود که شما اعلام کرده بودید. استقلال قوا را باور دارید اما نظر نمایندگان مجلس را دریافت کردید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس