لاهوتی: برنامه پزشکیان همان برنامه هفتم توسعه است

نماینده لنگرود در بررسی خط و مش و اصول کلی برنامه دولت چهاردهم، گفت: برنامه پزشکیان همان برنامه هفتم توسعه است.

به گزارش مشرق، مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در بررسی خط مشی و اصول کلی برنامه دولت چهاردهم در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برنامه آقای پزشکیان همان برنامه هفتم توسعه است، رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصد موضوع اجتناب ناپذیر است و ما باید به آن برسیم. ۵.۲ درصد از این رشد ۸ درصدی مربوط به سرمایه‌گذاری است. ۲.۸ درصد نیز از طریق بهره‌وری است که باید محقق شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۸,۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی در جامعه وجود دارد و این تورم ایجاد می‌کند. به جای اینکه این نقدینگی تورم ایجاد کند باید آن را هدایت کنیم به سمت سرمایه‌گذاری و بر اساس همین قانون برنامه آقای پزشکیان، اعلام کرده است که تورم را به ۹ و نیم درصد یعنی عدد تک رقمی می‌رساند.

نماینده لنگرود به عنوان موافق با برنامه‌های دولت صحبت می‌کرد ادامه داد: ناترازی بانک‌ها اقتصاد ایران را عذاب می‌دهد، مطابق برنامه توسعه باید ناترازی بانک‌ها را برطرف کنیم و راهی جز این نداریم که از اقتصاد دولتی رها شویم. هم اکنون سهم دولت در اقتصاد کشور ۲۰ درصد است و آن ۲۰ درصد که سهم بخش خصوصی و تعاونی هست هرگز قدرت رقابت با دولت را ندارد.

لاهوتی با طرح این موضوع که اقتصاد دولتی کشور را نابود می‌کند تصریح کرد: آنها خائن نیستند اما بر اساس برنامه بودجه سال ۱۴۰۲ تورم ۴۰ درصد است، این میزان تورم باعث می‌شود کسی که یک میلیارد پول داشته باشد با ۴۰۰ میلیارد پول خود نتواند کاری کند و ارزش پول کاهش پیدا کند و لازم است که پول‌ها به سمت سرمایه‌گذاری سوق یابد.

وی به ناترازی انرژی اشاره کرد و گفت: روزانه ۱۲ هزار مگاوات برق را قطع می‌کنیم و در فصل زمستان ۳۰۰ میلیون متر مکعب گاز به دلیل ناترازی منجر به قطع گاز صنایع می‌شود. خسارت ناترازی انرژی در کشور ما ۵ میلیارد دلار خسارت قطعی برق و گاز داریم و همینطور برای بنزین باید این ناترازی را برطرف بکنیم.

نماینده لنگرود در بخشی از سخنانش عنوان کرد: هم اکنون سهم درمان از جیب مردم بالا است و در برنامه هفتم مشخص کرده است که باید سهم درمان از جیب مردم به ۳۰ درصد برسد. آقای پزشکیان پذیرفته است که تمام مردم تحت پوشش بیمه قرار بگیرند. سالانه ۴۰۰ هزار میلیارد تومان صندوق‌های بازنشستگی کمک می‌کنیم البته این‌ها قانون است و دولت باید این ناترازی‌ها را اصلاح کند.

لاهوتی همچنین عنوان کرد: کشاورزی باید خودکفا شویم و قوت خودمان را تأمین کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    0 0
    فقط خدا را ناظر ببین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس