موافقت کمیسیون صنایع با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از موافقت این کمیسیون با برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

به گزارش مشرق، زهرا سعیدی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی، نظر کمیسیون صنایع و معادن درباره برنامه‌ها و صلاحیت ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات را قرائت و تاکید کرد که برنامه‌های وی مورد تأیید اعضای این کمیسیون قرار گرفت.

متن این گزارش به شرح زیر است:

تحصیلات هاشمی در این حوزه و مرتبط است و وی جزو دانشمندان در این عرصه است.

راهبرد کلان و جهت گیری‌های سیاستی وی به این صورت عنوان شده که توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی با بهره گیری از دانش و فناوری‌های روز دنیا که از طریق جهت گیری‌های سیاستی و برنامه‌ها و اقدامات اجرایی مشخص به سرانجام خواهد رسید.

همچنین در برنامه‌های وی آمده است که توسعه فناوری برای اقتصاد دیجیتال باعث خواهد شد کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بهره بگیرد و با تنظیم‌گری خود و همزمان با افزایش کیفیت زیرساخت‌ها و خدمات مرتبط زمینه حکمرانی هوشمند با ابزارهای متنوع و توسعه یافته در نهادهای دولتی را فراهم آورد.

بررسی برنامه‌ها

در این خصوص برنامه‌های ارائه شده با قوانین و اسناد بالا دستی از جمله برنامه هفتم پیشرفت، مصوبات شورای راهبردی انقلاب فرهنگی و برخی سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری نظیر سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، پدافند غیرعامل و مصوبات شورای عالی فضای مجازی مطابقت داده شد و به صورت کلی برنامه‌های ارائه شده از سوی وزیر قابل قبول و مثبت ارزیابی شد.

سوابق علمی، تجربی و تجربیات مرتبط با موضوعات ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

نظر نهایی کمیسیون

با بررسی سوابق، برنامه‌ها و اظهارات ستار هاشمی، درباره صلاحیت وی برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رأی‌گیری به عمل آمد و صلاحیت وی برای تصدی وزارتخانه با اکثریت آرا به تأیید نمایندگان این کمیسیون رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس