.

علاوه بر همه خسارت هایی که تاکنون جنگ در نوار غزه به اقتصاد رژیم صهیونیستی وارد کرده است، این رژیم با گرانی بی سابقه، ترس و فرار صهیونیست ها نیز دست و پنجه نرم می کند.

به گزارش مشرق، رسانه های رژیم صهیونیستی از به شماره افتادن نفس های اقتصادی این رژیم خبر می دهند که بر اثر جنگ، بیش از ۱۰ ماه است آن را با شدیدترین خسارات و چالش ها رو به رو کرده است.

این رسانه ها، فرار پزشکان از سرزمین های اشغالی فلسطین را در کنار دیگر پیامدهای اجتماعی و اقتصادی جنگ مانند تورم و افزایش جنون آمیز قیمت ها، از دیگر مصیبت های دامنگیر اقتصاد رژیم صهیونیستی بر شمرده اند.

شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که افزایش قیمت ها و افزایش ۳.۲ درصدی تورم از دیگر نشانه های وضعیت نامناسب اقتصادی در این رژیم است.

«بن ینیو» خبرنگار این شبکه در برنامه ای که به بررسی وخامت اوضاع اقتصادی در سرزمین های اشغالی می پرداخت، گفت: قیمت ها در همه بخش ها از میوه و سبزی تا تفریح و مسکن به صورت دیوانه وار افزایش یافته است.

وی افزود: برخی خانواده ها در چند ماه گذشته به خاطر احضار به جنگ جوانان در آستانه نابودی قرار دارند و برخی هم بر اثر جهش بی سابقه قیمت ها از جمله در بخش مسکن به مرز فروپاشی رسیده اند.

بن ینیو اضافه کرد: ای کاش تلاش های کابینه که در شرایط جنگی صرف موضوعاتی بی ارتباط با جنگ می شود، در جای دیگری انجام و صرف کمک به قشر متوسط می شد.

پزشکانصهیونیست: جای ما دیگر اینجا نیست

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی با عنوان «آمارهای وحشتناک» به شمار بالای پزشکانی اشاره کرد که از سرزمین های اشغالی فرار می کنند.

این شبکه، شمار پزشکانی را که از زمان آغاز جنگ علیه نوار غزه از فلسطین اشغالی فرار کرده اند،۱۰ برابر زمان های عادی اعلام کرد.

معاون مدیرکل پزشکان بیمارستان «ایخیلوف» تل آویو که مسئول نیروی انسانی در دومین بیمارستان بزرگ سرزمین های اشغالی است، گفت: «مهاجرت آرام» که در زمان افزایش اختلافات سیاسی در تل آویو فقط به عنوان یک ایده در میان پزشکان وجود داشت، پس از هفتم اکتبر۲۰۲۳ به «موج فرار» تبدیل شده است.

«گیل فایر» اضافه کرد: پزشکان پس از طولانی شدن جنگ، مشکلات اقتصادی و بی توجهی به جایگاه آنها، اینجا (سرزمین های اشغالی) را جای مناسبی برای ماندن نمی دانند.

«میراو سفر» روزنامه نگار صهیونیست در واکنش به این اظهارات گفت که بسیار دردآور و ناراحت کننده است که کابینه نتانیاهو شرایطی را ایجاد کرده که ساختار درونی صهیونیست ها در حال فروپاشی است، کودکانی که از آموزش محروم شده اند و پزشکانی که در حال فرار هستند.

وی افزود: «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی، اقتصادی را براساس میل خود می خواهد که نتیجه آن، کاهش رتبه اعتباری اسرائیل باشد.

«متان حودورو» تحلیلگر اقتصادی صهیونیست نیز گفت: آمارهای موجود، نشان دهنده حجم بحران است، زیرا اقتصاد اسرائیل بر ۱۰ میلیون نفر استوار نیست، بلکه فقط ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر تولیدکننده، پژوهشگر، پزشک، دانشمند و فعال بخش فناوری دارد که اگر ۱۰ تا ۱۵ درصد از آنها مهاجرت کنند، دیگر اقتصادی باقی نمی ماند.

پیشتر رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که در پی عملیات طوفان الاقصی، یک میلیون صهیونیست از فلسطین اشغالی فرار کرده‌اند.

بر همین اساس، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک میلیون صهیونیست، فلسطین اشغالی را ترک کرده و به کشورها و شهرهایی که از آنجا آمده‌اند و به ویژه اروپا و آمریکا بازگشته‌اند.

پیش تر نتایج نظرسنجی مرکز صهیونیستی «CJI» نشان داده بود که ۲۹ درصد از صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی به فرار از فلسطین می‌اندیشند و ۷۱ درصد آنها نیز درخصوص وضعیت زندگی خود در ماه‌های آینده خوشبین نیستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    0 0
    ای کاش ویرانی هم به اینها اضافه میشد
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    0 0
    چجوری هم دیوانه وار فرار می کنند هم قیمت مسکن دیوانه وار افزایش پیدا می کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس