همتی نمایه

معاون وزیر جهاد کشاورزی در دولت روحانی گفت: این که وزارتخانه‌های مختلف اقتصادی با یکدیگر در تضاد نباشند حائز اهمیت است و اگر وزارتخانه‌ها با هم در تضاد باشند، چرخ اقتصاد کشور نمی‌چرخد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: معاون وزیر جهاد کشاورزی در دولت روحانی گفت: این که وزارتخانه‌های مختلف اقتصادی با یکدیگر در تضاد نباشند حائز اهمیت است و اگر وزارتخانه‌ها با هم در تضاد باشند، چرخ اقتصاد کشور نمی‌چرخد؛ انتظار می‌رود آقای پزشکیان، وزرای امور خارجه، کشاورزی، اقتصاد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان برنامه و بودجه را (در صورت عدم دریافت رأی اعتماد) به شکلی انتخاب کند که با یکدیگر هماهنگی داشته باشند.

علی قنبری نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم درباره وزارت اقتصاد و نامزدی عبدالناصر همتی برای این وزارت به فرارو گفت: « تجربه ایشان در حوزه پولی و بانکی و حضور ایشان در سمت رئیس کل بانک مرکزی می‌تواند تاثیر مثبتی روی تصمیم‌گیری‌های ایشان برای حل مشکلات اقتصادی کشور داشته باشد. اما فارغ از بحث تجربه، با توجه به این که آقای همتی در فضای مجازی و به ویژه شبکه اجتماعی ایکس به طور ویژه درباره نرخ ارز صحبت می‌کردند و انتقاداتی گسترده هم به سیاست‌های ارزی دولت سیزدهم وارد می‌کردند، این انتظار از ایشان وجود دارد که در صورت دریافت کارت سبز مجلس و ورود به کابینه دولت چهاردهم در حوزه بحران‌های ارزی و کنترل نقدینگی کشور، اقدامات بسیار ویژه‌ای را ترتیب دهند.»

وی افزود: «این که وزارتخانه‌های مختلف اقتصادی با یکدیگر در تضاد نباشند حائز اهمیت است و اگر وزارتخانه‌ها با هم در تضاد باشند، چرخ اقتصاد کشور نمی‌چرخد؛ بنابراین انتظار می‌رود آقای پزشکیان، وزرای امور خارجه، کشاورزی، اقتصاد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان برنامه و بودجه را (در صورت عدم دریافت رأی اعتماد) به شکلی انتخاب کند که با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. اگر قرار باشد وزرا با یکدیگر سازگاری نداشته باشند، که اصلا اقتصاد ما هیچ تغییر و تحولی را تجربه نخواهد کرد و بعید به نظر می‌رسد انتظاراتی که از دولت چهاردهم داریم محقق شود. درست است که انتخاب برخی اعضای کابینه از سوی فعالان سیاسی و مطالبه‌گران با پرسش‌ها و انتقاداتی جدی همراه شد، اما اکنون وقت تنش نیست و همه در کنار هم باید به ایرانی آبادتر بیندیشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس