رای اعتماد مجلس

روز سوم بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم با حضور نمایندگان مردم و اعضای کابینه پیشنهادی برگزار شد.

به گزارش مشرق، جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف و برای ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم شروع شد.

متن و حاشیه روز اول بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی پزشکیان+ عکس و فیلم
متن و حاشیه روز دوم بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی پزشکیان+ عکس و فیلم

نمایندگان مجلس از روز شنبه ۲۷ مرداد به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم می‌پردازند؛ ابتدا خط‌ مشی و کلیات برنامه دولت چهاردهم مورد رسیدگی قرار گرفت و سپس به تربیت حروف الفبای وزرات‌خانه‌ها، هر کدام از وزرای پیشنهادی از برنامه‌های خود دفاع کردند.

صلاحیت علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر ۲۷ مرداد بررسی شد.

در جلسات علنی نوبت صبح و بعدازظهر یکشنبه ۲۸ مرداد، صلاحیت حجت‌الاسلام خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه، محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد رسیدگی قرار گرفت.

در جلسه علنی امروز ابتدا صلاحیت غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بررسی می‌شود و به ترتیب نوبت به سایر وزرای پیشنهادی می‌رسد.

رای گیری برای وزرای پیشنهادی بعد از اتمام بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی در مجلس انجام می شود که احتمالا چهارشنبه ۳۱ مرداد خواهد بود.

موافقت کمیسیون کشاورزی مجلس با صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی
سمیه رفیعی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون متبوع خود درباره برنامه‌ها و صلاحیت غلامرضا نوری قزلجه، وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی را قرائت کرد.

وی اعلام کرد: اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی پس از بررسی سوابق و برنامه‌های نوری قزلجه، وی را حائز صلاحیت لازم برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی دانستند. (متن کامل)

حجت الاسلام ذاکر: نوری قزلجه برنامه خود را برای کاهش مصرف آب ارائه نداده است
سیدسلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه به‌عنوان اولین مخالف غلامرضا نوری قزلجه پشت تریبون مجلس رفت.

وی گفت: بنده از استانی آمده‌ام که قریب به ده میلیون تن تولید محصولات کشاورزی دارد و اقتصاد ما نوعاً از کشاورزی است. در برنامه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اصلاح نظام بازار و بهبود بهره‌برداری آمده اما توضیح نداده چگونه می‌خواهد صادرات کشاورزی را به بهره برداری برساند و از چه روشی در این زمینه استفاده کند.( متن کامل)

بخشایش: برنامه نوری قزلجه چارچوب فکری ندارد
نماینده مردم اردستان در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی تصریح کرد: بنده علاقه مند بودم که گزینه پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی حداقل یک شاخص به ما دهد تا ما حداقل وی را با همان یک شاخص ارزیابی کنیم اما وی همه مسائل حوزه کشاورزی را در برنامه خود آورده است، گویا سنگ بزرگ علامت نزدن است. (متن کامل)

مصطفوی: برنامه نوری قزلجه در حوزه تأمین امنیت غذایی مطلوب است
مصطفوی در موافقت با نوری قزلجه با اشاره به اینکه برنامه وزیر پیشنهاد جهاد کشاورزی در حوزه تأمین امنیت غذایی مطلوب است، ادامه داد: تحول در حوزه کشاورزی و اصلاح نظام بهره‌وری و آب حوزه کشاورزی از جمله برنامه‌های او است و به اقتصاد جوامع روستایی توجه ویژه دارد. (متن کامل)

سبزی: نوری قزلجه روستازاده است و درد کشاورز را می‌فهمد
محمد سبزی نماینده مردم زرندیه و ساوه در موافقت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اظهار کرد: وزیر پیشنهادی روستازاده است و درد کشاورز را می‌فهمد و مشکلات را با پوست و گوشت خود درک می‌کند. در تصویب قوانین برنامه هفتم توسعه نقش داشته است و همینطور که رهبری هم گفته بودند، او معتقد به مبانی انقلاب اسلامی است و اعتقاد قلبی دارد. (متن کامل)

کوثری: نوری قزلجه فقط در سطح شهرستان و استان مسئولیت داشته است
اسماعیل کوثری در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بیان کرد: آشنایی با مجموعه وزارتخانه اهمیت زیادی دارد چرا که باید در یک وزارتخانه قراردادها، تصمیمات با سیاست‌های کلان اتخاذ شود. بنده درباره نوری قزلجه همین احساس را دارم که وی آن طور که باید و شاید نمی‌تواند در این سمت عملکرد خوبی داشته باشد. در وزارتخانه باید تصمیمات کلان گرفته شود اما گزینه پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی در سطح شهرستان و استان مسئولیت داشته است. (متن کامل)

نوروزی: نوری قزلجه چگونه می خواهد جلوی واردات بی رویه را بگیرد؟
رحمت الله نوروزی، نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، در مخالفت با نوری قزلجه با اشاره به واردات بی رویه گوشت گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای عشایر، روستاییان و دامداران مشکلاتی را ایجاد کرد و سوال ما آن است که وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی چه برنامه‌ای برای جلوگیری از واردات به ویژه واردات محصولات کشاورزی دارد؟ نوروزی خطاب به وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: آقای نوری قزلجه! شما می‌خواهید با دلالان و سلطان واردات چه کنید؟ (متن کامل)

بیات: قطعی برق و آب به حوزه کشاورزی آسیب زده است
محمد بیات، نماینده مردم خمین، در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی عنوان کرد: قطعی برق و آب به حوزه کشاورزی آسیب زده است. لایروبی و مرمت قنات‌ها، هدررفت آب را زیاد می‌کند و در نتیجه برنامه ریزی برای اولویت بخشی به مسائل کشاورزی نیازمند توجه است. (متن کامل)

جلالی در حمایت از نوری قزلجه صحبت کرد
محمد جلالی، نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در حمایت از نوری قزلجه صحبت کرد. (متن کامل)

غلامرضا نوری قزلجه جهت تشریح برنامه‌های خود پشت تریبون مجلس رفت

غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در جلسه رأی اعتماد خود در مجلس شورای اسلامی گفت: در مخالفت با من اعلام شده بود که با بخش آشنایی ندارم و ممکن است در این موضوع دچار مشکل شوم، آشنایی من با کشاورزی بیش از ۳۰ سال است. به عنوان یک روستایی و کشاورز و عضو شورای نظام مهندسی و تحصیل کرده به بخش کشاورزی نگاه کرده‌ام.

وی همچنین، افزود: از وجوه مختلف به بخش کشاورزی نگاه کرده‌ام و جز معدود کسانی هستم که وجوه مختلف بخش کشاورزی را می‌شناسند و زوایای پیدا و پنهان آن را هم می‌دانم. (متن کامل)

رئیس مجلس شورای اسلامی: برنامه هفتم تبدیل به قانون شده است و همه وزرا مکلف به اجرای آن هستند
حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی طی اخطار قانون اساسی، اظهار کرد: بر اساس گزارش رسمی معاونت قوانین مجلس برنامه‌های برخی از وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم بعضاً ۶۰ تا ۷۰ درصد با برنامه هفتم و اسناد بالادستی منطبق نیست.

محمد باقر قالیباف در ادامه جلسه خطاب به این نماینده، گفت: اخطار شما وارد نیست چرا که قانون برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون شده است و هر فردی که از مجلس رأی اعتماد بگیرد، باید این قانون را اجرایی کند و نباید کسی بر خلاف آن عمل کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کار خوبی از سوی مرکز پژوهش‌ها و معاونت نظارت مجلس انجام شد مبنی بر اینکه مغایرت‌های برنامه‌های وزرای پیشنهادی با برنامه هفتم و اسناد بالادستی به آنان اعلام شد تا آنان برنامه‌های خود را اصلاح کرده و به صحن مجلس ارائه دهند.

موافقت کمیسیون حقوقی مجلس با صلاحیت وزیر پیشنهادی دادگستری
علی آذری، سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز از موافقت اعضای این کمیسیون با صلاحیت امین حسین رحیمی، وزیر پیشنهادی دادگستری خبر داد. (متن کامل)

توضیح مهم رئیس مجلس درباره موافقان و مخالفان وزرا

حجت الاسلام حمید رسایی در جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم گفت: روز گذشته عراقچی در صحبت‌های خود با خطاب قرار دادن آقای ثابتی طوری صحبت کرد که انگار نقض برنامه و کارنامه ایشان به معنای زیر سوال بردن ولایت‌پذیری مجلس است.

در این هنگام قالیباف با قطع صحبت‌های رسایی از او درخواست کرد که در دستور مجلس تذکر دهد؛ در این هنگام، رسایی در واکنش به قالیباف گفت که تذکرش در دستور است که رئیس مجلس آن را نپذیرفت.

در پاسخ، رسایی خطاب به قالیباف گفت که شما دیروز اجازه صحبت را ندادید. قالیباف نیز در پاسخ گفت که نمی‌توان تذکری درباره دستور دیروز داد وگرنه خانم سارا فلاحی و آقای ثابتی با استناد به ماده ۷۵ قصد بیان تذکر داشتند که هیچ‌کدام از این تذکرها وارد نبود.


رسایی نیز در واکنش به قالیباف گفت: حالا که اجازه طرح این تذکر را نمی‌دهید، چیز دیگری می‌گویم که ببینم شما برای آن جواب دارید یا خیر.

رسایی با استناد به ماده ۲۰۴ آیین‌نامه گفت: طبق آیین‌نامه باید قبل از تشکیل جلسه موافقان و مخالفان وزرا برای طرح اظهارات خود ثبت‌نام کنند تا قرعه‌کشی صورت گیرد منتها هیات رئیسه به آن عمل نکرده و نیم ساعت مانده به شروع بررسی صلاحیت هر وزیر، اعلام ثبت‌نام می‌کند و قرعه‌کشی صورت می‌گیرد.

وی خطاب به قالیباف گفت: در این باره چه پاسخ دارید؟ توجیه نکنید و یک کلمه جواب دهید.

رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر رسایی گفت: تذکر شما بازهم در دستور نبود چون اکنون از بررسی کلیات برنامه عبور کرده‌ایم منتها شما که از پیشکسوتان مجلس هستید می‌دانید که پیش از این در دوره‌های قبلی برای صحبت نمایندگان موافق و مخالف همه وزرا، ثبت‌نام انجام می‌شد و معلوم بود چه کسانی مخالف هستند در نتیجه افراد به سمت نمایندگان مخالف می‌رفتند که چرا مخالفت می‌کنند؛ اکنون کار درست و منظمی صورت گرفته و چند ساعت قبل از آغاز صلاحیت هر وزیر قرعه‌کشی می‌شود.

حاجی دلیگانی: امکان استعلام برخط و آنی در برنامه وزیر پیشنهادی دادگستری نیست
حسینعلی حاجی دلیگانی به‌عنوان اولین مخالف وزیر پیشنهادی دادگستری پشت تریبون مجلس رفت و عنوان کرد: امکان استعلام برخط و آنی باید در وزارت دادگستری و قوه قضائیه فراهم باشد اما در برنامه وزیر دادگستری نیامده است. در بند «پ» همین ماده قانونی آمده است که سامانه شفافیت عملکرد وکلا و کارشناسان رسمی برای مردم شفاف باشد اما در برنامه جنابعالی نیامده است و ما مؤمن و برادر هستیم و به شما می‌گوئیم این برنامه را بیاورید.‌ (متن کامل)

اسحاقی: درد ما تحریم نیست بلکه سوء مدیریت‌ و بی‌توجهی‌ها است
سلمان اسحاقی، نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مخالفت با وزیر پیشنهادی دادگستری اظهار داشت: آقای دکتر عارف! اگر به مدیریت و توانمندی شما ایمان نداشتم درد مردم را امروز و اینجا بیان نمی‌کردم. درد ما تحریم نیست که ابزار خباثت دشمن است، بلکه درد ما سو مدیریت‌ها و بی توجهی‌ها است که مشکلات مردم را بیشتر می‌کند. (متن کامل)

نقدعلی در حمایت از برنامه‌های رحیمی پشت تریبون رفت
حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در حمایت از برنامه‌های رحیمی پشت تریبون رفت و نکات خود را بیان نمود.

شهرکی: هیچ انسان منصفی قادر به دفاع از وضعیت سیستان و بلوچستان نیست
فرهاد شهرکی، نماینده مردم زابل، زهک، نیمروز، هامون و هیرمند در مخالفت با امیرحسین رحیمی اظهار کرد: وضعیت استان سیستان و بلوچستان نسبت به آنچه که باید اتفاق می‌افتاد، از سال ۵۷ تاکنون فاصله زیادی دارد. با توجه به حجم عقب افتادگی نیروها در این استان مطابق شایسته سالاری به کار گرفته نشده‌اند. هیچ انسان منصفی قادر به دفاع از وضعیت استان سیستان و بلوچستان نیست. این به واسطه مدیرانی است که هیچگاه چه در زمان فعالیت و چه در زمانی که صندلی‌ها را ترک کرده‌اند شاهد رسیدگی به رفتار و اعمال آنها نبوده‌ایم. (متن کامل)

توسلی: وزیر پیشنهادی مسئولیت خود را از دادیاری آغاز کرده است
فتح الله توسلی در موافقت با امیرحسین رحیمی، وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: رحیمی الان وزیر دادگستری است و مسئولیت‌های خود را از دادیاری آغاز کرده و به بالاترین مسئولیت‌ها در قوه قضائیه رسیده است.

وی تاکید کرد: از وزیر دادگستری می‌خواهیم که با مردم تعامل داشته باشد. وزارت دادگستری اهمیت زیادی دارد. در سیاست‌های کلی نظام به صراحت، اصلاح ساختار نظام قضائی کشور در جهت تنظیم عدالت و تحقق حقوق فردی همراه با سرعت و دقت آمده است. کاهش مراحل دادرسی و یکسان سازی آئین دادرسی هم در سیاست‌های کلی آمده است و قریب به ۲۲ سال از این قانون می‌گذرد و ما از رحیمی می‌خواهیم که به این موضوعات اهتمام داشته باشد. (متن کامل)

صباغیان: رحیمی تعامل خوبی با مجلس دارد
محمدرضا صباغیان بافقی به‌عنوان آخرین نماینده موافق با برنامه‌های وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: ما به وزیر پیشنهادی دادگستری رأی می‌دهیم، اما انتظاراتی هم از وی داریم چرا که مهم‌ترین رسالت وزارت دادگستری ایجاد ارتباط و تعامل بین قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی است. وزارت دادگستری باید پویایی و چابکی لازم را داشته باشد. (متن کامل)

رحیمی: تمام سمت‌های قضائی را طی کرده‌ام
امیرحسین رحیمی، وزیر پیشنهادی دادگستری دولت چهاردهم به توضیح برنامه‌های خود پرداخت.

وی عنوان کرد: من قاضی دادگستری هستم و تمام سمت‌های قضائی را طی کرده‌ام. به عنوان رئیس دیوان محاسبات انتخاب شدم و از طرف مجلس به عنوان رئیس کل دیوان محاسبات انتخاب شدم. لذا هیچ زمانی از مجلس جدا نشدم. زمان ریاست قوه قضائیه آقای رئیسی معاون ایشان شدم.

رحیمی خاطرنشان کرد: ریاست محترم قوه قضائیه اعتماد کاملی به تعامل مجلس و دولت دارند. اگر ریاست قوه قضائیه اعتقادی به تعامل نداشته باشند وزیر دادگستری نمی‌تواند این تعامل را ایجاد کند. در دوره قبل رئیس قوه قضائیه با همه کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها جلسه داشتند. نقص بسیار جدی ای در تعامل با نمایندگان مجلس در سطح شهرستان‌ها وجود دارد. برنامه ما تثوبت تعامل با نمایندگان در سطح شهرستان است که برای اجرای حق و عدالت، وزیر دادگستری با مدیران قضائی ارتباط داشته باشد.(متن کامل)

موافقت کمیسیون امنیت ملی مجلس با وزیر پیشنهادی دفاع
ابراهیم رضایی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره برنامه‌ها و صلاحیت امیر عزیز نصیرزاده، وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را قرائت کرد.

وی گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پس از بررسی برنامه‌ها و سوابق وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اکثریت آرا، صلاحیت امیر نصیرزاده را برای تصدی این وزارتخانه تأیید کردند.

سعیدی: کمیسیون صنایع مجلس با وزیر پیشنهادی دفاع موافقت کرد
زهرا سعیدی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره برنامه‌ها و صلاحیت امیر عزیز نصیرزاده، وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را قرائت کرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای این کمیسیون پس از بررسی برنامه‌ها و سوابق وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با رأی قاطع، امیر نصیرزاده را فردی حائز شرایط لازم برای تصدی این وزارتخانه دانستند.

جلسه پنجم بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم پایان یافت
با اعلام رئیس مجلس شورای اسلامی، جلسه پنجم بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم پایان یافت.

آغاز ششمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم
دقایقی پیش و با اعلام محمدباقر قالیباف، جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

سلیمانی: خون فرماندهان جبهه مقاومت این جبهه را مستحکم‌تر کرده است

یاسر سلیمانی، نماینده مردم بافت در مجلس شورای اسلامی به‌عنوان اولین مخالف با وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، عنوان کرد: صهیونیست‌ها اسلام را نشناختند و نمی‌دانند این خون‌هاست که اسلام و شیعه را نگه داشته است. خون فرماندهان جبهه مقاومت، این جبهه را مستحکم‌تر و در مقابل صهیونیست‌ها استوارتر کرده است. ذات صهیونیست‌ها بر اساس ترس و دلهره است و آنان مثل موش می‌مانند. (متن کامل)

بابایی کارنامی: باید به وضعیت معیشتی کارکنان نیروهای مسلح توجه شود

علی بابایی کارنامی به‌عنوان دومین مخالف امیر نصیرزاده گفت: تقاضای ما از وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح این است که به کارکنان نیروهای مسلح بیش از پیش توجه شود. همچنین بانک‌ها باید اعطای تسهیلات به کارکنان مسلح را مورد توجه قرار دهند و باید به وضعیت مسکن آنان نیز توجه جدی شود. (متن کامل)

زارع: امیر نصیرزاده دارای تفکر راهبردی است
رحیم زارع در حمایت از وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عنوان کرد: ایشان فرزند راستین انقلاب و شخصیتی ولایت مدار هستند و بزرگترین افتخار ایشان سربازی فرمانده معظم کل قوا است. امیر نصیرزاده دارای تفکر راهبردی هستند و در سطوح علمی با نظریه‌پردازی فضای ژئوپلیتیک قدرت هوایی برای جامعه علمی کشور، تفکر علمی خودشان را اثبات کردند. (متن کامل)

فرهاد طهماسبی دومین موافق وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
فرهاد طهماسبی به‌عنوان دومین موافق وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پشت تریبون رفت. (متن کامل)

میرمحمدی: امیر نصیرزاده برنامه خود برای تحقق تقویت بنیه دفاعی را ارائه دهد
میرمحمدی در مخالفت با برنامه‌های امیر نصیرزاده گفت: مهمترین حکم قانونی برای تقویت بنیه دفاعی کشور، اختصاص حداقل ۵ درصد از منابع بودجه عمومی کشور به این بخش است. این حکم بسیار مهم است و قطعاً به وزارت دفاع کمک می‌کند تا کارهای خود را به خوبی انجام دهد و سوال بنده از امیر نصیرزاده آن است که چگونه می‌خواهد این موضوع را عملیاتی کند و مجلس و دولت را برای تحقق این موضوع پای کار بیاورد. (متن کامل)

طغیانی: وزارت دفاع نباید تصدی‌گری کند
مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به‌عنوان مخالف وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در مورد عملکرد سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح باید بگویم صندوق سرمایه گذاری بازنشستگی نیروهای مسلح کار اقتصادی انجام می‌دهد و حرف ما آن است که باید تصدی گری خود را جمع کند و دست از این کار بردارد. (متن کامل)


نجفی: نقش‌آفرینی ایران درمنطقه بعد از عملیات وعده صادق افزایش یافته است
ابراهیم نجفی در حمایت از امیرنصیرزاده گفت: نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران در جغرافیای منطقه بعد از عملیات وعده صادق افزایش یافته و متعاقباً دولت آمریکا و کشورهای همسو با آن سیاست‌های مهار منطقه‌ای ایران و انواع تحریم‌ها و محدودیت‌های شورای امنیت سازمان ملل و تحریم‌های یکجانبه را در دستور کار خواهند داشت. (متن کامل)

زارع: وزارت دفاع حساس‌ترین نقطه نظام جمهوری اسلامی ایران است
سلمان زارع نماینده لاهیجان و سیاهکل به عنوان موافق برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع در صحن علنی مجلس اظهار کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران سرشار از منابع غنی است و از نیروی انسانی متعهد برخوردار است نباید شاهد افزایش تورم و کاهش معیشت مردم باشیم. مقام معظم رهبری فرموده است که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح حساس‌ترین نقطه نظام جمهوری اسلامی ایران است و مأموریت پشتیبانی از نظام و توانمند کردن قوای مسلح کشور را بر عهده دارد. (متن کامل)

امیر نصیرزاده: ایران توانسته موقعیت ممتاز و مقتدرانه‌ای را در غرب آسیا کسب کند
امیر عزیز نصیرزاده در دفاع از برنامه‌های خود پشت تریبون رفت و به بیان نکات خود پرداخت.

وزیر پیشنهادی دفاع با اشاره به برنامه دفاعی خود، گفت: شرایط منطقه و جهان در حوزه امنیت و دفاع تغییرات زیادی دارد. معادلات نظم و امنیت منطقه‌ای پیچیده و پرتلاطم است. منطقه و جهان نظم تک‌قطبی به رهبری آمریکا را پس زده است.

نصیرزاده عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران توانسته موقعیت ممتاز و مقتدرانه ای را در غرب آسیا کسب کند. عمق راهبردی ایران نسبت به گذشته تغییر شگرفی داشته است. (متن کامل)

کمیسیون کشاورزی مجلس با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی موافقت کرد
سمیه رفیعی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی، نظر کمیسیون متبوع خود درباره فرزانه صادق، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی را قرائت کرد و از تأیید صلاحیت وی برای تصدی این وزارتخانه از سوی اعضای کمیسیون کشاورزی خبر داد. (متن کامل)

موافقت کمیسیون عمران مجلس با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی
عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی نظر کمیسیون عمران درباره فرزانه صادق، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی را قرائت کرد و از موافقت اعضای این کمیسیون با برنامه‌ها و صلاحیت وی خبر داد. (متن کامل)

نقدعلی: جواب صریح به دغدغه‌های ما ندهید رای اعتماد نمی‌دهیم
محمدتقی نقدعلی به‌عنوان اولین مخالف وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی پشت تریبون رفت.

نماینده مردم خمینی شهر خطاب به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: خانم صادق، ما شما را فردی شریف و متخصص می‌دانیم اما نسبت به برخی از سیاست‌ها دغدغه مند هستیم و اگر جواب صریحی به سوالات ما ندهید، نمی‌توانیم به شما رأی اعتماد دهیم. (متن کامل)

رئیسی به‌عنوان مخالف دوم وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی صحبت کرد
رئیسی به‌عنوان مخالف دوم وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی پشت تریبون مجلس رفت و نکات خود را بیان نمود. (متن کامل)

ابراهیم‌پور: در راه و شهرسازی نیاز به فردی داریم که دارای تجربه و برنامه باشد
فرشاد ابراهیم پور در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: ما برای رسیدن به اهداف وزارت راه و شهرسازی نیاز به فردی داریم که دارای تجربه و برنامه باشد و خانم صادق با درک صحیح مشکلات و تجربه چندین ساله با حضور در یکی از معاونت‌های تخصصی این وزارتخانه و رشد سلسله مراتبی قطعاً به مشکلات اشراف دارد و از ظرفیت‌های نیروهای انسانی فرهیخته و کارشناس در وزارت راه و شهرسازی بهره خواهد گرفت. (متن کامل)

محمدبیگی موافق دوم وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی
فاطمه محمدبیگی در دفاع از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی سخنرانی کرد.(متن کامل)

یوسفی در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی صحبت کرد
مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی صحبت کرد.

رنجبر در حمایت از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به بیان نکات خود پرداخت
فضل الله رنجبر در حمایت از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به بیان نکات خود پرداخت. (متن کامل)

محمدزاده: وزیر پیشنهادی واردترین فرد برای تصدی وزارت راه و شهرسازی است
محمدزاده در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اظهار کرد: سکانداری حل این مسائل فقط از ناحیه ساختار وزارت راه و شهرسازی امکان‌پذیر است. خانم صادق با ۲۵ سال تجربه در وزارت راه و شهرسازی اشراف کامل و وقوف کامل به موضوع دارد و به حق واردترین فرد برای تصدی وزارت راه و شهرسازی است.

لزوم تغییر ساختار در وزارت راه و شهرسازی با ایجاد ساختاری اقتصادی
فرزانه صادق مالواجرد، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با اشاره به ساماندهی اجاره بها و بافت‌های فرسوده اظهار داشت: همه این مسائل اهمیت وزارت راه و شهرسازی را بیش از پیش نشان می‌دهد. بر این باورم که ایجاد معاونت یا تغییر ساختار در وزارت راه و شهرسازی با ایجاد ساختار اقتصادی قطعاً لازم است و این ساختار اقتصادی پشتیبان تمام پروژه‌های حمل و نقل و مسکن خواهد بود. از مولد سازی دارایی‌های وزارت راه شهرسازی گرفته تا تعامل با بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری خارجی در این زمینه مؤثر است. (متن کامل)

موافقت کمیسیون صنایع مجلس با صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت
زهرا سعیدی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون متبوع خود درباره برنامه‌ها و صلاحیت سید محمد اتابک، وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت را قرائت کرد.

وی اعلام کرد: اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی پس از بحث و بررسی درباره صلاحیت، کارنامه و برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت، صلاحیت وی را برای تصدی این وزارتخانه تأیید کردند.

( متن کامل)

مقصودی: کمیسیون اقتصادی مجلس صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت را تایید کرد
فاطمه مقصودی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون متبوع خود درباره برنامه‌ها و صلاحیت سید محمد اتابک، وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت را قرائت کرد.

وی بیان کرد: اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پس از بررسی صلاحیت، کارنامه و برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت، صلاحیت وی را برای تصدی این وزارتخانه تأیید کردند. (متن کامل)

آزادی‌خواه: سابقه اتابک در وزارت صمت یا صفر یا اندک است
احد آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت سخنان خود را بیان نمود.

وی تصریح کرد: وفاق مجلس و دولت امروز در اوج خودش است. سابقه اتابک در وزارت صمت یا صفر یا اندک است. مجلس قانون واردات خودرو را به تصویب رساند و مردم می‌گویند که این مطالبه ماست. اینکه اتابک در وزارت صمت سابقه چندانی ندارد، ما را نگران می‌کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فقدان برنامه عملیاتی و نداشتن برنامه راهبردی از دیگر ایرادات وارده به وزیر پیشنهادی صمت است. کارآمدی بسیار مهم است‌. ( متن کامل)

ایزدخواه: نگذاریم اتابک وزیر پوششی شود
روح الله ایزدخواه در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت سخنرانی کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث خودرو واقعاً یک موضوع بسیار مهم است، به گونه‌ای که در دولت سیزدهم باعث عزل یک وزیر شد. مسئله خودرو یک چالش اساسی است و با وجود آن، وزیر پیشنهادی صمت حتی یک روز در این حوزه کار نکرده است. واقعاً در این وزارتخانه عریض و طویل فرد دیگری نبود که برای تصدی این وزارتخانه به مجلس معرفی شود؟

وی تاکید کرد: نباید بگذاریم که اتابک وزیر پوششی شود و وزیر اصلی کسانی باشند که دقیقه ۹۰ اتابک را برای تصدی وزارت صمت به مجلس معرفی کردند و عملاً آنان وزیر اصلی باشند، تصمیمات را بگیرند و معاونان را بگذارند. (متن کامل)

مطورزاده: چینش کابینه پزشکیان در ادوار گذشته بی‌نظیر است

نماینده مردم خرمشهر در دفاع از وزیر پیشنهادی صمت پشت تریبون مجلس رفت.

وی عنوان کرد: بنا بر تعبیر حضرت آقا، ملت ایران انتخاب شایسته ای داشتند. شخصیت اندیشمند ساده زیست، شجاع، مؤمن، پیرو حضرت امیرالمومنین و مدافع اقوام و مذاهب و شخصیت‌ها در کشور یعنی جناب آقای دکتر پزشکیان. او به وعده‌های خود عمل کرد و چینشی در کابینه ایجاد کرد که در تاریخ و ادوار گذشته انقلاب اسلامی بی‌نظیر بود. (متن کامل)

مختار: «اتابک» می‌تواند به یکی از بهترین وزیران صنعت تبدیل شود
جلیل مختار، نماینده مردم آبادان در حمایت از وزیر پیشنهادی صمت سخنرانی کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: ملت عزیز ایران و نمایندگان محترم بسیار خوشحالیم که رئیس جمهور محترم مردی را برای وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور معرفی کرده است که نزدیک‌ترین گزینه به شاخص‌های مطلوب برای ارتقا می‌باشد. جناب آقای دکتر اتابک تا امروز یکی از بهترین مدیران صنعتی کشور بوده و با رأی ما می‌تواند یکی از بهترین وزیران صنعت کشور نیز تبدیل شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: ملت عزیز ایران و نمایندگان محترم بسیار خوشحالیم که رئیس جمهور محترم مردی را برای وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور معرفی کرده است که نزدیک‌ترین گزینه به شاخص‌های مطلوب برای ارتقا می‌باشد. جناب آقای دکتر اتابک تا امروز یکی از بهترین مدیران صنعتی کشور بوده و با رأی ما می‌تواند یکی از بهترین وزیران صنعت کشور نیز تبدیل شود. (متن کامل)

ظهوریان: اتابک با وزارتخانه صمت آشنا نیست
میثم ظهوریان در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، گفت: خواسته‌های زیادی از وزارت صمت در برنامه هفتم توسعه آمده است که نیازمند یک وزیر متخصص و آشنا با وزارتخانه است. اتابک ناشناس‌ترین فردی است که از بین این وزرای پیشنهادی به مجلس معرفی شده است. (متن کامل)

طاهری: اتابک از صورت مسائل وزارت صمت هم شناخت ندارد
مصطفی طاهری به‌عنوان مخالف وزیر صمت پشت تریبون رفت و نکات خود را بیان نمود.

وی بیان کرد: ما سه جلسه با وزیر پیشنهادی صمت داشتیم و سوالات را هم از قبل در اختیار وی گذاشته بودیم تا پاسخ دهد. عمده بحث بنده آن است که وی در مسائلی که من مطرح کردم، فهم و شناختی از صورت مسائل هم نداشت و بنده را قانع نکرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اولین سوال بنده از وزیر پیشنهادی صمت درباره ساختار بود و گفتم یکی از بحث‌های جدی که در دولت قبلی مطرح بود، بحث تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت بود که اتابک در پاسخ به این سوال که نظرش در این مورد چیست، گفت که هرچه مجلس و شما بگویید. بنده گفتم که شما قرار است وزیر صمت شوید و شما باید نظر خود را در این زمینه ارائه دهید. (متن کامل)

آق ارکاکلی: اتابک درک درستی از صنعت، تولید و بخش خصوصی دارد
آق ارکاکلی در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت پشت تریبون مجلس حاضر شد و سخنرانی کرد.

وی تصریح کرد: وزیر صمت باید مرد میدان عمل و آشنا به صنعت تولید و تجارت باشد. مهندس اتابک انسانی مؤمن، انقلابی، متخصص و متعهد که کارنامه وی کاملاً شفاف است و درک درستی از صنعت، تولید و بخش خصوصی دارد.

نماینده موافق با برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت گفت: عملکرد وی به عنوان یک مهندس مدیر کارآمد در بخش خصوصی بیانگر توانایی‌ها و سلامت ایشان است. نیاز به وزیری داریم که باور داشته باشد با این همه ظرفیت در کشور می‌توان کشور به سمت تراز مثبت حرکت کرد. ( متن کامل)

ذوالنوری: امروز نیاز معادن به کشف از طریق ژئوفیزیک فضایی است
مجتبی ذوالنوری در دفاع از برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت پشت تریبون مجلس رفت.

‌نماینده موافق با برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت گفت: به دنبال این هستند که مشکل خودرو را با رقابتی کردن حل کند. امروز معدن در اکتشاف است. امروز نیاز معادن به کشف از طریق ژئوفیزیک فضایی است. (متن کامل)

ششمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم پایان یافت
با اعلام محمدباقر قالیباف، جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی پایان یافت.

تاکنون صلاحیت علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، حجت‌الاسلام خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، سید عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه، محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، امین حسین رحیمی، وزیر پیشنهادی دادگستری، امیر عزیز نصیرزاده، وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فرزانه صادق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بررسی شده است.

همچنین بخشی از برنامه‌ها و صلاحیت سید محمد اتابک، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت بررسی شد و ادامه بررسی آن به جلسه علنی فردا موکول شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
    0 0
    تمام دولتهای عیر انقلتبی ادمهایی دارند که که انقلابیند و و به انقلاب اعتقاد دارند و عمل انقلابی انجام میدهند اون وقت ما بسیجمون و تمام نهاد های انفلتبیمون باید محافطه کار بشند
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
    0 0
    دستگاه قضا باید پیگیر محاکمه عشقی و خاندوزی به خاطر نابودی سرمایه زندگی میلیونها خانواده باشه
  • DE ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
    0 0
    عبدالحمید 😎 وزیر علوم تحقیقات و فناوری و نانو تکنولوژی .
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
    0 0
    وزسر کشور وزیر فرهنگ وزیر کشاورزی وزیر راه وزیر اقتصاد اگر اینها را درست از بیامیه گام دوم اوردید که هیچ اگر نه امریکا براتون کشور چیده جواب کشور امریکا هم در رییس دفتر رییس جمهور مشخصه وزیر علوم هم همین طور وزیر علوم هم جمع کنید دلیلی نداره عترف با تصاد منافع با همراه اول معاون اول هم باشه ...تمام ...
  • IN ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
    0 0
    مجلس
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
    0 0
    بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن اسلامی را کنار گداشتید به جاش بیانیه امریکا را گذشتید مبارکه ...
  • جلالی IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
    0 0
    آقای قالیباف مجلس را با پادگان اشتباهی فرض نموده ،اگر ایشان خیلی تمایل دارند که وزرای پیشنهادی رای اعتماد بگیرند، خوب به صراحت اعلام کنند، چرا زور گویی میکنند، چرا خفقان درمجلس حاکم کرده اند؟
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
    0 0
    به غیر از امیر حسین ثلبتی باید بقیه را به رگبار بست
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
    0 0
    انقدر لفط بدید که کسی براتون برای حمله به اسراییل باقی نمونه
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    0 0
    وزیر را ه کشاورزی اقتصاد فرهنگ علوم صمت نفت هیچ کدام وزیر نشند
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    1 0
    چراظفرقندی به عنوان وزیر پیشنهاد شده مگر نه این که در ماجرای اغتشاشات ظفرقندی توئیت زد و گفت نیروهای نظامی را در آمبولانس‌ها پر کردند چند آمبولانس به خاطراین ملعون آتش کشیده شد؟ آیا این خدمت به نظام پزشکیِ کشور است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس