به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اطلاع رسانی فلسطین در مطلبی به موضوع تاکید سرویس‌های امنیتی بر توافق فوری و موضع گیری رسانه های مختلف درباره آن پرداخت:

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت به نقل از برخی منابع بیان کرده است که سرویس‌های امنیتی اسرائیلی معتقدند که این رژیم باید فورا توافق مبادله اسرا را بپذیرد.

شبکه عبری زبان کان نیز به نقل از منابع آگاه به مذاکرات تاکید کرد که نتانیاهو باید اختیارات تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی را افزایش دهد.

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای تاکید کرد که نتانیاهو همچنان بر اشغال محور فیلادلفیا به منظور ممانعت از قدرت گرفتن دوباره گروه‌های فلسطینی اصرار دارد.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابعی آورده است که یواو گالانت وزیر جنگ این رژیم از نتانیاهو خواسته تحولات مذاکرات برای رسیدن به توافق مبادله اسرا را به کابینه امنیتی و سیاسی عرضه کند تا تصمیم نهایی در مورد آن گرفته شود.

گالانت معتقد است که در صورت شکست توافق، احتمال وخامت هرچه بیشتر اوضاع و جنگ منطقه‌ای وجود دارد.

دفتر نتانیاهو گفته برخی به طور پیوسته در حال درز اطلاعات به بیرون هستند و این به امکان دستیابی به توافق ضربه می‌زند.

سلیمان مسوده، خبرنگار رادیو ریشت کان بیان کرد که به گفته سه منبع آگاه به مذاکرات، پیشرفت‌هایی در خصوص برخی مسائل از جمله آغاز به کار مجدد گذرگاه رفح، وتوی رژیم صهیونیستی در مورد اسرای فلسطینی و انتقال بین مراحل توافق صورت گرفته است و هنوز اختلافاتی در مورد محور فیلادلفیا و نتساریم و تعداد اسرای زنده‌ای که قرار است در مرحله نخست توافق آزاد شوند، وجود دارد.

از سوی دیگر، شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که تیم مذاکره کننده به نتانیاهو گفته اگر پیشرفتی صورت نگیرد، نمی‌توان گفت که مذاکرات ادامه خواهد داشت و تیم مذاکره کننده از نتانیاهو خواسته در رابطه با مسائل اختلافی انعطاف بیشتری نشان دهد تا دستیابی به توافق ممکن شود.

دانا وایس، خبرنگار شبکه 12 نیز در این راستا تاکید کرد که روسای تیم مذاکره کننده در جلسات غیرعلنی با نتانیاهو گفتند بدون توافق بر سر مسئله محور فیلادلفیا، هیچ توافقی در کار نخواهد بود و اسرای اسرائیلی از غزه بازگردانده نخواهند شد، نتانیاهو گفته وجود نیروهای ارتش در محور فیلادلفیا یک مسئله سیاسی و راهبردی است و در صورتی که حماس بر عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی از این محور اصرار داشته باشد، خبری از توافق نخواهد بود.

یائیر لاپید رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیزتاکید کرده است که آنچه نتانیاهو طی ساعات اخیر در حال انجام آن بود، موجب شکست عمدی مذاکرات برای رسیدن به توافق مبادله اسرا خواهد شد و او باید فورا دست از اظهارات خود بردارد.

شبکه عبری زبان کان بیان کرد که گفتگوها و رایزنی‌های گسترده‌ای در مورد اعزام هیئت مذاکره کننده به قاهره و مسائل اختلافی در جریان است و هیئتی که قرار است راهی قاهره شود، اختیارات محدودی بدست آورده است که به گفته مسئولان تیم مذاکره کننده، نمی‌تواند منجر به رسیدن به توافق شود.

این شبکه همچنین تاکید کرد که نتانیاهو در حضور وزرای اسرائیلی نسبت به احتمال رسیدن به توافق اظهار بدبینی کرده و گفته فرصت زیادی وجود ندارد.

شبکه 13 نیز بیان کرد که تیم مذاکره کننده به نتانیاهو ابلاغ کرده در صورت شکست دور کنونی مذاکرات، معلوم نیست دوباره کی مذاکرات ازسرگرفته شود.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت نوشت که در سایه بحران در مذاکرات، برآوردها حاکی از آن است که حزب الله به زودی حملات گسترده‌ای به اراضی اشغالی از جمله تل آویو انجام خواهد داد.

رویترز نیز به نقل از یک مسئول بلندپایه دولت بایدن تاکید کرد که مذاکرات برای رسیدن به توافق آتش‌بس و مبادله اسرا اکنون به نقطه تحول رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس