جنبش مجاهدین فلسطین: کشورهای عربی از کلمبیا الگو بگیرند

جنبش مجاهدین فلسطین از کشورهای عربی و اسلامی خواست از کلمبیا در تحریم رژیم صهیونیستی الگو بگیرند.

به گزارش مشرق، جنبش مجاهدین امروز دوشنبه در بیانیه ای، از تصمیم رئیس جمهور کلمبیا برای ممنوع کردن صادرات زغال سنگ به رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

این جنبش اعلام کرد: ملت فلسطین تعجب می کند که چرا کشورهای عربی و اسلامی که مشترکات دینی، زبانی، تاریخی و جغرافیایی با فلسطین دارند، مواضع مشابهی را در حمایت از آنها درپیش نمی گیرند.

جنبش مجاهدین اضافه کرد: این اقدام کلمبیا یک پیروزی برای ملت فلسطین به شمار می رود که با نسل کشی و قتل عام روبرو است.

در بیانیه جنبش مجاهدین همچنین آمده است: افزایش موضعگیری ها در حمایت از ملت فلسطین و آرمان های آن، نتیجه پایداری و فداکاری و ظلم ستیزی این ملت و مبارزه آن ها با استکبار جهانی تحت رهبری آمریکا است.

این جنبش فلسطینی از همه دولت ها، نهادها و سازمان های بین المللی خواست از کلمبیا الگو بگیرند.

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا اخیرا در فرمانی صادرات زغال‌سنگ به رژیم صهیونیستی را ممنوع کرد تا به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم برای پایان دادن به جنگ علیه نوار غزه فشار بیاورد.

در پی قطع روابط دیپلماتیک کلمبیا با رژیم صهیونیستی در واکنش به حملات بی وقفه این رژیم علیه فلسطینیان ساکن نوار غزه، «گالی داگان» سفیر رژیم صهیونیستی خاک کلمبیا را ترک کرد.

«مارگارتا مانگارز» سفیر کلمبیا در فلسطین اشغالی نیز اواخر ماه ژوئن به ماموریت دیپلماتیکش پایان داد و تل آویو را ترک کرد.

این قطع روابط دیپلماتیک پس از آن انجام گرفت که «گوستاوو پترو» رئیس جمهور کلمبیا اول ماه مه گذشته در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی کارگر اعلام کرد که این کشور در واکنش به جنگ بی وقفه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، روابط دیپلماتیکش را با این رژیم قطع می‌کند.

همچنین «لوئیس گیلبرتو موریلو» وزیر خارجه کلمبیا به تازگی در گفت وگو با شبکه خبری «الجزیره» گفت که کشورش روابط با رژیم صهیونیستی را به دلیل اینکه این رژیم قوانین بشردوستانه بین المللی را رعایت نکرده و آنها را زیر پا گذاشته، قطع کرده است.

رئیس‌جمهوری کلمبیا در ماه‌های گذشته به شدت از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه انتقاد کرده و از دیوان بین‌المللی کیفری خواسته بود برای نتانیاهو قرار بازداشت صادر کند.

پترو همچنین با بیان اینکه «اگر فلسطین بمیرد، انسانیت هم می‌میرد»، به روابط با رژیم صهیونیستی که تاکنون یکی از بزرگ‌ترین شرکای بوگوتا از نظر امنیتی و همچنین در حوزه تجاری بود، پایان داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس