کد خبر 1634696
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۳

تفاوت سنگ قبرهای طبیعی و مصنوعی

خرید سنگ قبر شاید در طی سال تنها یک یا حداکثر دو بار الزامی باشد و جای شک نیست که افراد نتوانند به درستی تشخیص دهند چه نوع سنگی را باید برای عزیزان خود خریداری کنند. امروزه تحت تاثیر گران شدن سنگ قبرهای طبیعی، تولید کنندگان سنگ قبر دست به ابتکار جدید زده اند و از سنگ قبرهای مصنوعی یا نانو رونمایی کرده اند که از نظر قیمت، بسیار مقرون به صرفه بوده و از سوی دیگر زیبایی های خاصی را نیز دارا می باشند. از سوی دیگر سنگ قبرهای طبیعی، طول عمر بالایی داشته ولی قیمت آن ها به شدت گران هستند و انتخاب بهترین نمونه نیز چالش برانگیز است.

سنگ قبر مصنوعی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

سنگ قبرهای مصنوعی، یکی از جدید ترین سنگ های بازار هستند که در تولید آن، سنگ های استخراج شده از معادن تاثیر آنچنانی نداشته و با استفاده از خرده سنگ ها و ترکیب آن ها با مواد شیمیایی به دست می آیند. این سنگ های قبر به دلیل اینکه با محیط زیست بسیار سازگار هستند و آلودگی ها را نیز به حداقل می رسانند، از بهترین گزینه ها برای تمامی افراد به حساب می آیند. نکته بسیار مثبت در مورد این سنگ های قبر، بدون ریشه بودن آن هاست که همین مسئله، زیبایی آن ها را دو چندان می کند.

هزینه سنگ قبر مصنوعی به چه عواملی بستگی دارد؟

در هنگام خرید سنگ قبر مصنوعی اولین و اصلی ترین نکته ای که باید به آن دقت کنید، ضخامت سنگ قبر هست که به صورت کلی، بر روی هزنیه نهایی تاثیر دارد. علاوه بر این مورد، طراحی مورد استفاده از سنگ قبر نیز به صورت مستقیم بر روی قیمت نهایی تاثیر مستقیم داشته و از فاکتورهای کلیدی به حساب می آید. از آنجایی که خرید سنگ قبر مصنوعی، یک روند بسیار تازه در ایران و حتی دیگر کشورها می باشد، حضور کارشناسان به شدت پیشنهاد می شود.

سنگ قبر طبیعی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

خرید سنگ قبر طبیعی در بین ما ایرانی ها قرن هاست رواج دارد و این مسئله، ریشه در وجود معادن بسیار منحصر به فردی در استان های مختلف است. این سنگ قبرها به صورت طبیعی و طی هزاران سال در داخل کوه ها و معادن ایجاد می شوند و به همین دلیل است که مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط محیطی دارند. سنگ قبرهای طبیعی به دو دسته مرمر و گرانیت تقسیم می شوند که هر یک از آن ها در بازار داخل کشور تحت تاثیر عوامل مختلف، قیمت گذاری می شوند. از جمله مهم ترین ویژگی هایی که سنگ های قبر طبیعی به همراه دارند، مقاومت بسیار بالا در برابر شرایط محیطی ، زیبایی خاص و تنوع طراحی می باشند.

تفاوت سنگ قبر طبیعی با سنگ قبر نانو چیست؟

از آنجایی که سنگ قبرهای نانو در داخل شرکت های تولیدی به دست می آیند، برش و تنظیم ساختاری آن ها بسیار راحت است. شما در طی ساخت می توانید به آن ها نظم داده و هر فونتی را که در نظر دارید، بر روی آن ها اجرا کنید. در مقابل، سنگ های قبر طبیعی به دلیل مقاومت بالا و ضخامتی که دارند، نیاز به دستگاه های برش خاص دارند که همین مسئله، زمان تولید را بالا برده و اجرای کار را نیز با چالش های زیادی همراه می کند. از سوی دیگر، سنگ قبرهای طبیعی از نظر قیمت، نسبت به سنگ های نانو نسبتا گران تر هستند و تحت هیچ شرایطی با هم قابل قیاس نیستند.

سنگ بهشت همراه شما در خرید سنگ قبر

در صورتیکه قصد خرید سنگ قبر را دارید ولی هنوز گزینه خاصی را در ذهن ندارید، مجموعه سنگ بهشت بر آن است که بهترین محصولات را در اختیار شما قرار داده و کمک کند تجربه خوبی از خرید سنگ قبر داشته باشید. این مجموعه که تولید کننده اصلی سنگ قبر در ایران نیز به حساب می آید، بیشتر به دلیل تولید سنگ قبرهای خاص و البته مقرون به صرفه، شناخته می شود.


این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس