1

خلق مسلمانی‌ها با تسخیر ساختمان رادیو می‌خواستند صدایی ازآنجا پخش شود که در لوای آن پنبه ولایت‌فقیه زده‌شده و جنگ توده‌ای در خیابان‌ها راه بیافتد!

سرویس سیاست مشرق- اواخر اسفندماه سال ۱۳۵۸ انتشار خبر کودتای برخی از اعضا و هواداران حزب خلق مسلمان در تبریز مثل یک بمب ترکیده و مشخص شد مرجع تقلیدی که روزگاری خود را مبارز و در خط انقلاب می‌دانسته در یک لغزش بزرگ در برابر نظام قرارگرفته است.

ماجرای درگیری این حزب با حاکمیت از همان روزهای آغاز پیروزی انقلاب شروع می‌شود، حزب خلق مسلمان که پیرو کامل کاظم شریعتمداری بود، با استناد به مخالفت‌های شخصی ایشان با اصل ۱۱۰ قانون اساسی به فعالیت‌های بسیار گسترده و پیچیده به‌ویژه در آذربایجان پرداخت و با ارتباط‌گیری‌های گسترده با آمریکایی‌ها در مسیری قرار گرفت تا با تحریک و ایجاد آشوب‌های شهری مانع از تصویب قانون اساسی و رسمیت قانونی اصل ولایت‌فقیه شود.

حزب خلق مسلمان در نشریه خود به تاریخ ۸ مهر ۱۳۵۸ و چند ماهی قبل از اعلام خروج از نظام نوشته بود[۱]:

گروه حاکم باید بداند که یک ورق‌پاره ولو نام مقدس قانون اساسی را با خود بکشد دردی دوا نخواهد کرد. هیچ نهاد قانونی تا پشتوانه‌ای ملی و مردمی آن را تأیید نکند در یک حکومت دمکراسی ضمانت اجرا نخواهد داشت و ایران نیز دیکتاتوری را تحمل نخواهد کرد.

نشریه خلق مسلمان در ۴ آذر همان سال بزرگ‌ترین تیتر صفحه اول خود را چنین انتخاب کرد:

«شرکت در رفراندوم مشروط به تجدیدنظر در قانون اساسی است» و حزب با استناد به نظرات آیت‌الله شریعتمداری در اطلاعیه‌ای موضع خود را چنین اعلام داشت:متن تهیه‌شده قانون اساسی طبق اعلام وزارت کشور در روزهای ۱۱ و ۱۲ آذر به رفراندوم گذاشته خواهد شد. حزب خلق مسلمان اعلام می‌دارد در مراجعه به متن تهیه‌شده در مجلس خبرگان ملاحظه می‌گردد صراحتی در مورد حاکمیت ملت به چشم نمی‌خورد و متن مزبور با ایرادات، تناقضات و ابهامات گوناگون خود فاقد مشخصات لازم برای اطلاق نام قانون اساسی در آن می‌باشد. حاکمیت ملت با اختیاراتی که به رهبر تفویض شده عملاً نقض خواهد گردید. پس به متنی که مواد آن یکدیگر را نقض می‌کنند چگونه می‌توان رأی داد؟ در این متن تمام قدرت‌ها در اختیار یک فرد قرارگرفته که در مقابل هیچ‌کس مسئول نیست و مسئولیت‌ها به عهده کسانی گذاشته‌شده که فاقد قدرت لازم و متناسب با مسئولیت خود می‌باشد. [۲]

پیش‌بینی از عاقبت یک بازی خطرناک در مجلس! / انحراف حزب خلق مسلمان و عبور از «اصل ولایت‌فقیه» چگونه آغاز شد؟

شیخ ناسازگار و سرنوشتی که آینه عبرت شد!

بسیاری از آگاهان سیاسی در همان روزهای اولیه پیروزی انقلاب به‌خوبی می‌دانستند که نغمه‌های ناسازی که افرادی چون آیت‌الله شریعتمداری کوک کرده و آن را در مجامع خبری گاه‌وبیگاه بیان می‌کنند به چنان وضعیتی کشیده خواهد شد که امام (ره) خود مستقیم روبه‌روی این بدعت‌گذاری‌های غلط قرار خواهد گرفت.

در آن دوران حضرت امام (ره) برای مرحوم شریعتمداری پیغام فرستاده بود که آنچه از جانب خودش گلایه می‌داند را مستقیم به بیت ایشان برساند و تحت تأثیر این‌وآن علیه نظام سم‌پاشی نکند، اما «شیخ ناسازگار» سودای شنیدن چنین پیام‌هایی را نداشت.

بسیاری نیز به عرض امام (ره) رسانده بودند که شریعتمداری راهی کج در پیش‌گرفته اما هر بار امام اجازه برخورد با ایشان را نداده بودند تا سرانجام در بهار سال ۱۳۶۱ کودتایی به سرکردگی صادق قطب‌زاده (وزیر وقت امور خارجه و عضو شورای انقلاب) کشف شد.

چندی بعد با اعتراف سران کودتا روشن شد که آیت‌الله کاظم شریعتمداری هم در آن توطئه خطرناک نقش داشته است، شواهد حاکی از آن بود که شریعتمداری حتی از کمک مالی به کودتاچیان نیز دریغ نداشت[۳].

هاشمی رفسنجانی رئیس وقت مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش آیت‌الله شریعتمداری در کودتای قطب‌زاده در نطقی گفته بود:

یک مرجعی که لااقل خود را مرجع می‌داند، بشنود که بنا است کودتایی شود و این حداقل آن است که خودشان هم اعتراف کرده‌اند که از این کودتا مطلع شده‌اند، بالاخره در کودتا عده زیادی شهید و کشته و زخمی می‌شوند. چطور می‌تواند یک نفر که خود را مرجع می‌داند این مسئله برایش اهمیت نداشته باشد؟ کوچک‌ترین چیزی که در این رابطه وجود دارد این است که ایشان از توطئه کودتا مطلع شده و آن را به امام و مسئولان و مردم اطلاع ندادند. اگر همین مقداری که خودشان اعتراف کردند باشد، یک چنین شخصی نمی‌تواند مرجع تقلید باشد. [۴]

پیش‌بینی از عاقبت یک بازی خطرناک در مجلس! / انحراف حزب خلق مسلمان و عبور از «اصل ولایت‌فقیه» چگونه آغاز شد؟

از تبعیت خط امام (ره) تا غلتیدن در مسیر نفاق

روایت‌ها حاکی از آن است که سرنوشت تلخ آیت‌الله شریعتمداری، امام خمینی را به‌شدت متأثر ساخت. مرحوم ری‌شهری در خاطرات خود نوشته است:

روزی خدمت امام رسیدم و جزئیات مربوط به ماجرای آقای شریعتمداری را توضیح دادم. امام از این پیش آمد و سرنوشتی که آقای شریعتمداری پیداکرده بود، بسیار متأثر بودند.باحالتی حاکی از تأسف و تأثر فرمود: «تاکنون به مردم می‌گفتیم روحانیت؛ حالا مردم به ما می‌گویند این هم روحانیت!» و افزودند: «من به ایشان [آقای شریعتمداری] گفتم این راه را که انتخاب کرده‌ای برای شما روزی پیش خواهد آمد که هیچ‌کس نتواند از شما دفاع کند.» و بعد اضافه فرمودند: «آن روز، امروز است.» اشاره به این‌که در شرایط کنونی اگر امام هم بخواهد به او کمک کند و از او دفاع نماید، فضای جـامعه اجازه نمی‌دهد.

پیش‌بینی از عاقبت یک بازی خطرناک در مجلس! / انحراف حزب خلق مسلمان و عبور از «اصل ولایت‌فقیه» چگونه آغاز شد؟

سرانجام در ۳۱ فروردین ۱۳۶۱، آقای سید کاظم شریعتمداری به دلیل عملکرد سوء، با حکم مدرسین و مجتهدین عالی‌رتبه قم از مرجعیت خلع شد. با افشای نقش آقای شریعتمداری در توطئه‌های خطرناک علیه نظام اسلامی و نیز بعد از عزل او از مرجعیت، تصمیم بر محدود کردن رفت‌وآمدها به بیت وی گرفته شد؛ ازاین‌رو ملاقات‌ها به دیدار با اقوام درجه‌یک محدود شد و این محدودیت تا آخر عمر برای او باقی ماند، شریعتمداری سال ۱۳۶۴ در اوج تنهایی، طردشدگی و انزوا در بیمارستان مهرداد درگذشت.

بیشتر بخوانید:

به روز رسانی لیست ترورهای نئوفرقانی‌ها / چه کسانی مخرج مشترک با دشمن دارند؟
نشانه‌یابی آغاز ترورهای شخصیتی پس از انتخابات! / بازگشت دوباره نئوفرقانی‌ها به صحنه سیاست ایران چه معنایی دارد؟

سرنوشت شریعتمداری و گروه سیاسی وابسته به او یک آینه عبرت در تاریخ معاصر ایران است، حزبی که از سر لجاجت و نیز خصلت‌های شخصی و نیز ایستادن در برابر «اصل ولایت‌فقیه» در طی چند شب به سراشیبی سقوط افتاده و در مسیری قرار گرفت که پایانش هم‌دستی با سرویس‌های جاسوسی دشمن در میانه جنگ با بعثی‌ها بود.

هم سویی حزب خلق مسلمان با ضدانقلاب در سطحی بود که پس از اشغال ساختمان رادیو و تلویزیون توسط هواداران و سمپات‌های این گروهک با تجزیه‌طلبان و منافقین همراه شده و برخی میادین شهر را به آتش کشیدند، در برخی روایت‌ها از آن روز آمده است که با اشغال ساختمان رادیو اعلامیه‌های گروه‌های چپ مارکسیستی مانند سازمان تروریستی چریک‌های فدائی خلق در کنار اعلامیه‌های آیت‌الله شریعتمداری پخش می‌شد.

پیش‌بینی از عاقبت یک بازی خطرناک در مجلس! / انحراف حزب خلق مسلمان و عبور از «اصل ولایت‌فقیه» چگونه آغاز شد؟

پیش‌بینی از عاقبت یک بازی خطرناک در مجلس! / انحراف حزب خلق مسلمان و عبور از «اصل ولایت‌فقیه» چگونه آغاز شد؟

خطری که در تکرار شوم یک واقعه کشور را تهدید می‌کند!

خواندن سرنوشت مرحوم شریعتمداری و حزب منحرف خلق مسلمان در روزهای اخیر به‌ویژه پس از انتخابات بسیار بااهمیت است، به‌خصوص آنکه در دو سال اخیر بدعت‌های مشابه با رفتار فرقانی‌ها (جریان تحجرکور) و خلقی‌ها (جریان انقلابی‌نمای پیشرو) به طرز قابل‌توجهی رشد کرده و اصول اصلی جریان انقلابی را تهدید می‌کند.

این تهدیدات چندلایه با ترورهای شخصیتی مسئولین نظام اوج گرفته و در روزهای اخیر و پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در فرازی جدید واردشده است، این بدعت بدلی از همان قرائت اکبر گودرزی و کاظمم شریعتمداری است که افرادی چون شهیدان بهشتی و مطهری را به دلیل ایجاد فضای تقریب در کشور سنی مذهب نامیده و خون آن‌ها را مباح می‌دانستند.

روز گذشته و در جریان برگزاری جلسات مجلس شورای اسلامی پیرامون دادن رأی اعتماد به وزرای کابینه مسعود پزشکیان حوادثی روی‌داده که یادآور برخی کنش‌های خاص سیاسی و انحرافات پس‌ازآن در روزهای اولیه پیروزی انقلاب اسلامی در دهه ۶۰ است.

در این جلسات برخی نمایندگان که متعلق به یکی از طیف‌های به‌اصطلاح انقلابی است در جهت «افزایش ستیز» و «ایستادگی در برابر تقریب» رفتاری را از خود بروز دادند که بی‌شباهت به خلق مسلمانی‌ها در سال ۵۷ نبود، این افراد همچنین ناخواسته پرده از جریانی برداشتند که بازارشان به نام انقلابی و رادیکال بودن داغ بوده اما رودرروی ولایت‌فقیه ایستاده است.

تحرکات این جریان در مجلس باعث شد تا نطق‌هایی به تعبیر خودشان تاریخی و داغ از رسانه‌ها پخش شود که البته دشمن شاد کن بوده و تفسیرهایی از آن خارج شد که تضعیف‌کننده جایگاه ولایت‌فقیه در کشور خواهد بود، این ایستادن علنی در برابر ولایت‌فقیه بدعتی بود که در ابتدا انقلابی‌نماهایی چون خلق مسلمان و رهبر فکری آن کاظم شریعتمداری گذاشتند و گروهک‌های تروریستی ضدانقلاب چون منافقین و چریک‌های فدایی از روی آن سرمشق گرفتند.

فراموش نکنیم که خلق مسلمانی‌ها با تسخیر ساختمان رادیو می‌خواستند صدایی ازآنجا پخش شود که در لوای آن پنبه ولایت‌فقیه زده‌شده و جنگ توده‌ای در خیابان‌ها راه بیافتد، در آن روز خلق مسلمان برای اولین بار اصل ولایت‌فقیه را ترور شخصیتی کرد، این عملیات پیش از آغاز ترورهای فیزیکی توسط متحجرین فرقانی آغاز شد.

حزب منحله خلق مسلمان گمان می‌کرد که با زدن اصل ولایت فقیه می‌تواند در آینده جایگاه خاص سیاسی در کشور پیداکرده و به‌اصطلاح قدرت را قبضه کند، این ایستادن در برابر متعالی‌ترین بخش از نهضت انقلاب اسلامی مقدمه انحراف و خروج در امتداد آن بود، برخی نطق‌های مجلس را باید مقدمه آن بازی خطرناک دانست!


[۱] -۱ http://revolution.pchi.ir/show.php?پی‌جویی کردن=contents&id=۱۲۲۶۶

[۲] -۳ http://www.ensani.ir/fa/content/۱۱۳۹۴/default.aspx

[۳] مرکز اسناد انقلاب اسلامی/ مرجع تقلیدی که در پرتگاه سقوط افتاد

[۴] متن مذاکرات مجلس در سال ۱۳۶۱/ کتابخانه مجلس شورای اسلامی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 139
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 44
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    52 36
    جالب بود
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      79 71
      بررسی سلسله مطالب درج شده در سایت مشرق در نهی و کوبیدن جریان جدید انقلابی که اصلا با ارزشهای انقلاب تضاد که ندارد هیچ بسیار هم تاکید دارد بعد از شروع تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در مقابل جریان انقلابی قرار گرفته که در حال گول خوردن از جریان اصلاح طلبی است که بیش از هر زمان دیگری تشت رسوایی اش افتاده و برای من جای تعجب و سوال دارد که این همه نرمش در مقابل جریانی که بیشترین خیانت و وادادگی را در برابر غرب دارد چه مفهومی می تواند داشته باشد، البته این راهی که شما در حال طی کردن آن هستید قبلا توسط یکی از سایتهای انقلابی در ابتدای ریاست جمهوری روحانی هم صورت گرفت که سیر تحولات بعدی اشتباه بودن تفکرات آن سایت را نشان داد
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      5 3
      عجب، ته ریسمان اسمونتون دفاع از قالیباف بود
    • سید IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      17 2
      یکی از مسائل بسیار عجیب این بود که در زمان حکومت پهلوی اشخاص و گروه هایی بودند که مثلاً به شدت مذهبی بودند اما مخالف دخالت در سیاست بودند مانند همین جناب شریعتمداری و یا دار و دسته شیرازی و یا انجمن حجتیه؛ اما پس از سقوط پهلوی و پیروزی انقلاب همین ها که با حکومت شاه به شکلی کنار آمده بودند، به طور شگفت انگیزی سیاسی شده بودند و نمی توانستند با جمهوری اسلامی ایران کنار بیایند و علیه آن فعالیت سیاسی می کردند!
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      5 1
      دنبال قدرت بودند و قدرت بدستشون نرسیده دارن از درون میترکن و اسمون رسمون میکنند
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      3 2
      رهبری فرمودند مجلس مستقل است از رهبر هزینه نکنید
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
      6 1
      خیلی حرف های تندی نوشتید. اگر برای حمایت از شخص دیگه بوده که آخرت خودتان را برای دنیای دیگری سوزاندید. اگر هم دغدغه حق داشتید این چه دغدغه ای است که این گونه شخصی را تکفیر می کنید؟ مگه چه گفته بود؟ امام خامنه‌ای که خود فرمودند من سخنگو ندارم. حال کسی ادعای سخنگویی کرده و ثابتی انتقاد، ثابتی می شود نو فرقانی و لیبرال ها بری می شوند؟ متاسفانه چیزی که فراموش شده خدا است. آخرت است. و الا منتقدین دیروز برجام حامی امروز وزیر برجام نمی شدند و این همه آسمان و ریسمان تا جایی که منتقد را فرقانی و حزب خلق مسلمان جدید بنامند.
    • ضد کابینه پزشکیان IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
      2 3
      اگر میدانستم ثابتی و رسایی طرف مرمندحتما به انها رای میدادم الان هم میگم مرگ بر مشرق انحرافی طرفدار اختلاسگرها نور به قبرت ببارد شریعتمداری تو خیلی از زمان جلوتر بودب حیف قدر ات را ندانستیم
    • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
      9 2
      وای اگر از پس امروز بود فردای اینهمه طرفداری شما از قالیباف و خاکساری شما مقابل پزشکیانی که اصولگراها را دشمن می نامید برای چیست؟ اتفاقا این رویه خطرناک شماست که به تله وفاق وارد نفاق شده اید و تایید وزرای ضد ولایت فقیه حامی فتنه و جنبش ززآ حیف اینهمه سالی که به سایت شما می امدم
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    19 35
    مقاله جامعی بود ممنون
  • . IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    71 49
    چقدر آسمون ریسمون بافتی
    • DE ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      82 79
      ولی اثر نداره. ۱۴ میلیون ایرانی حامی ثابتی
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      17 2
      همینو بگو . الکی داره ثابتی رو میکوبه اونم بااین داستانها
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      0 3
      همون اقلیت محسوب میشن
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      15 2
      ظاهر فشار رای نیاوردن رو طرفداران قالیباف زیاده
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
      2 11
      ۱۴ م ایرانی شاید نهایت ۲م اسم ثابتی رو شنیده باشن،من خیلی هاشونو دیدم اصلا ثابتی نمیشناسه کسی
  • سید IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    39 4
    آسمان ــ ریسمان بافتن به هم برای چی؟
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      0 3
      سید اموی آفتاب مهتاب بزن تا جونت..بیاد🤣
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
      8 0
      برای حمایت از عراقچی
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    16 0
    منظور کدوم سخنرانی بود؟
    • علی IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      2 0
      امیرحسین ثابتی
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    14 2
    طنز تلخ سیاست شتر گاو پلنگی در ایران امروز که در تاریخ سیاست دنیا سابقه نداشته است.
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      3 1
      بله سابقه نداشته چون بزرگانی مثل امام خمینی، امام خامنه ای عزیز، و مطهری و بهشتی و چمران و..... نداشته تا بتواند پوز تمام شیاطین، منافقین و هرزه ها را بزنه و قدم‌های اصلی را برای مهیا کردن ظهور حضرت حجت فراهم بکنه پس باید هم ناراحت باشی نوچه شیطان دنیایی
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    85 48
    ما مخلص مقام معظم رهبری هستیم. ما از حزب خلق مسلمان و شخص شریعتمداری بیزاری میجوییم
  • پدرام IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    20 10
    سلام ممنون بابت گزارش خوبتون تا اینجای کار که ما داریم در رسانه ها میبینیم مراجع بدی نداریم
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      1 0
      توی باغ نیستی
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    41 36
    عجب!!!!! مشرق چی رو با چی مقایسه کردی؟ چی شده آبشخور شما با اصلاح طلبا یکی شده؟ تادیروز همین حرفا رو شماها میزدید عبور از ولایت فقیه نبود اما الان..........
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      32 0
      یا مشرق بعد از سالها نفاق چهره واقعی و همسو با افسادطلبانش رو رو کرده یا اینکه هنوز نفهمیده و شاید هم نمی خواهد بفهمد باخت قالیباف حاصل سالها رفتارهای اشتباه خودش در دادن پست به افراد مسئله دار در وسط خوابی و نگرفتن مواضع شفاف در فتنه ها و دور شدن از مرام انقلابی اش و گوش دادن به چرندیات جوجه مشاورین صورتی بوده که بصورت متوالی بهانه دست افسادطلبان برای تخریبش می داده به احتمال بسیار زیاد قالیباف برای همیشه از جهت نقش آفرینی در مقام ریاست جمهوری ایران تمام شده و این تخریب های افراد انقلابی توسط شما فقط باعث ریزش بیشتر رأی قالیباف می شود ای کاش بفهمید و درس بگیرید
    • DE ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      6 0
      قیمت نون عوص شده. اگر ثابتی پا بگیره قالیباف پر پر می شه
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    35 31
    ای کاش کسانی مثل لاریجانی هم می آوردید که با نسبت دادن دروغ به رهبری همواره از آن خرج کرده اند و همچنان هم ادامه دارد
  • رسول هاشمی IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    12 4
    طبق اسناد آنروزها ، شعار مرگ بر شریعتمدار شیطان ، ام الفساد ایران سر دادند. همان روزها کسانی بودند که از روی دلسوزی توجه تندروها را به این نکته جلب کردند که ولو بخاطر جهت گیری های نا حق و منجر به اغتشاش ، زعامت شیعه مورد توهین قرار بگیرد ، اثراتی خواهد داشت که شاید بروز این اثرات سالها طول بکشد و توهین به فقهای شیعه امری عادی تلقی گردد. نظرشان صحیح بود. تخم توهین و جسارت به زعمای و فقهای شیعه اگرچه با توهین به آقای شریعتمداری کاشته شد ، ولی در اغتشاشات و اعتراضات سال ۱۴۰۱ محصول آن را با توهین به ائمه ، فقها و زعمای شیعه درو کردند.
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      2 2
      خلع یک مرجع از مرجعیت با حکم سایر مراجع ممکن نیست این تناقض است
    • احمد IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      3 1
      چه نظر ساده‌لوحانه‌ای! جناب هاشمی اگر متر و معیار شما این است، پس بفرمایید این تخم را حضرت علی(ع) کاشتند که با خوارج به جنگ و مبارزه پرداختند!! شک ندارم به نحوی با آن جریان ارتباط دارید؛ وگرنه از هیچ منظری کار امثال شریعتمداری قابل دفاع نیست. چه رسد به اینکه با نقاب حمایت از ائمه این حمایت انجام شود!! جناب هاشمی یا از خط فکری شریعتمداری هستید یا منتظری و... شاید با کلمات بتوانید بازی کنید، اما هیچکس نمی‌تواند خودش را فریب دهد. آماده باشید برای یوم تبلی السرائر!
    • DE ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      1 2
      سانسور چی های "مشرق" با این جلز ولز خوانی میخواهند بگویند باند نوحجتیه پایداری-احمدی نژاد "نوفرقانی" هستند و سرنوشتشان همانند "حزب خلق مسلمان" خواهد بود! ولی شهامت آنرا ندارد نامی از این باند و رهبر فقهی آن ببرد! دیگر زمان 58 نیست! از آن پایگاه مردمی برای تان خبری نیست و این باند در همه ارگانها نفوذ دارد. سرکوب آنها به این سادگی ها نخواهد بود!
  • TR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    11 10
    گروه حاکم باید بداند که یک ورق‌پاره ولو نام مقدس قانون اساسی را با خود بکشد دردی دوا نخواهد کرد.... این حرف کاملا درست بوده و تاریخ در آینده نشان خواهد داد که درست بوده ..
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      2 1
      وقتی بیش از 90% ملت بهش رای دادن دیگر ورق پاره نیست . پاره اونیه که مقابل رای 90% ایستاد و با رافت اسلامی کمی پاره شد و الا باید جر و اجر می شد
  • هانی IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    5 3
    رسایی ..
  • DE ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    20 6
    مشرق جان من هم از شخصیت ثابتی و غرور کاذبش اصلا خوشم نمیاد و بهش رای ندادم اما اتفاقا غیر از رحمش، حرفهاش اشکالی نداره و درسته اینکه به شریعتمداری و … ربطش بدید فکر نمیکنم دقیق باشه و اتفاقا بازی در زمین اصلاحاتچیهاست که تکلیفشون با تظام مشخصه ضمنا اکر نگران انقلاب هستید مثل امام باید حواستون به لیبرالها که معلومه کیا هستند باشه…
  • میهن IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    8 9
    رسایی و نماینده قم و امثالهم ..
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    0 0
    بسیج انقلابیه کارشم دفاع و بسط ایدولوزیک انقلاب اسلامی و دفاع از انقلاب اسلامیه ...
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    15 14
    به همین خاطر بجای ژاپن دوم شدن شدیم افغانستان دوم منطقه
  • رضا IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    27 3
    تحلیل و نکات مطرح شده از سوی آقای شریعتمداری که امروز در روزنامه کیهان منتشر شده ، دقیق است اما تحلیل شما و ارتباط وقایع حزب خلق مسلمان به اتفاقات مجلس کاملا بی ربط است
  • بازنشسته IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    0 0
    خدا هر چهار نفر را نیامرزد .
  • سوسان US ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    6 6
    آذربایجان آذربایجان آذربایجان ایران ایران ایران پالانیه پالانیه پالانیه فراماسون فراماسون فراماسون صهیونیسم صهیونیسم صهیونیسم خاخام منشی خاخام منشی خاخام منشی آرامی دری آرامی دری آرامی دری
    • DE ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      2 0
      اردوغان!
  • US ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    6 15
    از پوتین چ خبر؟خخخخخخ
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      3 2
      پوتین چند نوع داریم ولی اینو باید از سربازان محترم بپرسی. اما میگن بهترین پوتین همین پوتین های سیاهی هست که سربازان به پای خود میکنند. چکمه هم خوبه ولی بیشتر سربازان ژاپنی از چکمه استفاده می کنند
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    5 23
    منتظری هم که به قول خودش 700 صفحه کتاب در مورد ولایت فقیه نوشت بود از لغزش و انحراف مصون نماند و از عبرت از گذشتگان نگرفت حالا پایداری چی ها و ثابتی جیک جیکو که تکلیفشان روشن است
  • تو US ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    14 17
    اتفاقا نظر اقای شریعتمداری کاملا صحیح بوده قدرت در اختیار یک فرد !
    • حمید US ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      1 1
      نظریه ولایت فقیه در ادامه ولایت پیامبر است و همان اولوالامرمنهم تلقی می شود و به هیچ عنوان به معنای تجمع قدرت در دست یک نفر نیست (حقایق را تحریف نکن) و مورد تاکید و تایید بسیاری از علمای شیعه است. دهها اصل در قانون اساسی اختیارات رئیس جمهور را بیان می کنند و فقط یک اصل مربوط به اختیارات ولی فقیه است.
    • تبریز IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      2 1
      کاملاً اشتباه بود فقیه عادل با دیکتاتور عیاش و ظالم و مزدور استعمار فرق دارد . آن زمان ما بودیم و شاهد بودیم پشت نظرات آقای شریعتمداری چه کسانی سنگر گرفته اند تمام سکولار و طرفداران ممد پالانی و گروه های ضدانقلاب و منافقان و زاهدان احمق از این ایده دفاع کردند و موجب از بین رفتن بهترین فرزندان کشور شدند. بنده شاهد بودم که نیروهای سازمان جنایتکار سیا با ارتباط با پسر شریعتمداری و دامادش عباسی بیت ایشان را جولانگاه خود قرار داده بودند . حتماً تاریخ را بخوان و اسناد لانه جاسوسی را و ....‌
  • میثم IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    2 6
    جوگیر شد و خراب کرد انشاالله جبران کنه دشمن بدنبال نابودی وحدت مردم هست و هر عاملی که وحدت آفرین باشه تخریب می‌کنند. گاه بدست دوست
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    1 3
    سلام بر آیت الله شریعتمداری...
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    2 2
    سران انقلاب شما قبل از پيروزي ادعاي آزادي نظر حتي كمونيست ها را داشتتند
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    12 16
    قانون اساسی و اصل 110 وحی منزل نبوده که اگر مرجع تقلیدی با آن مخالفت کند گناه کرده باشد.. در ضمن ببینیم آیا امروز پیش‌بینی های شریعتمداری درست بوده یا حرفهای امام خمینی بخشی از مردم دین زده شده اند
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    4 5
    ما که دقیقا نمی دونیم تو مجلس چه اتفاقی افتاده.پس این صحبت ها چه فایده ای داره.
  • احمد آدینه IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    7 4
    بله بله، ان‌شاءالله دور بعدی #نفر_چهارم به آقاسی تبدیل خواهد شد...
    • طواب DE ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      2 0
      آقاسی کلمه ای است که تنها در آلبانی شنیده می شود.
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    0 0
    لطفا حرمت سیادت رو نگهدارید پشت سر هم شیخ وتحقیر کردن درست نیست ولی فقیه هم اگر مطالب شما را ببینند اشکال میگیرند
  • صفوی IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    2 0
    خجالت بکشید واقعا مطلب شما با روزنامه خلق مسلمان آن زمان فرقی نمیکنه
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    11 2
    خب مجلس رو تعطیل کنید دیگه
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    5 10
    ان شاالله جناب ثابتی و رسایی درس بگیرند.
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    0 0
    عبور از مراجع وردو به اسلام گرایی ناب و انقلاب تسلامی وطیفه ما محفطت از انقلاب اسلامیه
  • ایران IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    0 0
    ربطی به نطق نداشت برادر. هم افزایی کنید بجایی به هم پریدن
  • جلالی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    4 0
    سلام، طرح کودتای خاموش از طرف دولت چهاردهم استارت خورده گفتمان آقای ثابتی بسیار ارزشمند ودقیق بود
  • عبدالله IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    1 2
    البته درست گفته که همه اختیارات فراقانونی را به یک نفر بسپارند اشتباه است
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    8 0
    این همه اسمون و ریسمون بافتن برای این بود که افرادی که بالاتر از قالیباف رای اوردن رو تخریب کنین؟! ایکاش یکمی به عاقبت این رفتارهای نا صحیح فکر میکردین و از انتخابات ریاست جمهوری درس میگرفتین! تقوای سیاسی چیزی هست که این روزا در مجلس فعلی بخاطر یکدست بودن ظاهری جریان سیاسی حاکم، جاش رو به نفاق داده هرچند خدا بر همه اعمال افراد اگاه و عالم هست و یه روزی نقاب از چهره ها می افته!
  • حمید IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    2 9
    امثال ثابتی رسایی شریعتمداری نوکران مریم رجوین بازماندگان حزب منافقینن شک نکنید
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    5 0
    شماها دیگه چه مرامی دارید
  • رضا IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    2 0
    چرا نظر من رو منتشر نکردید؟!!!!!!!!!!!!
  • محمود IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    0 2
    جلو تندروی‌ها به هراسمی گرفته شود هرچنددرخت انقلاب تناورترازان است که به این بادها بلرزد اما این حرکت های انحرافی بطاهرساده اگردرشروع جلوگیری نشود سرازناکجااباد درمی اورد
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    2 0
    چرا افراد را هل می دهید به مخالف شدن؟ طرف اگر رودربایستی هم داشته باشد شما مسیر را برای او هموار می کنید؟
  • ناشناس IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    2 0
    این همش تحریف واقعیت است. حقیقت رو نگوفتی!
  • محمد IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    0 2
    مملکت بر اساس قانون اساسی نیاز به رفراندم دارد
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    20 5
    عشق است خمینی و خامنه ای و ولایت فقیه
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    4 0
    چوب این دروغگویی ها خوردین که به این روز جامعه افتاده ولی تو مغز پوکتون نمیره
  • فرح وش IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    6 0
    مشرق. راستش را بگو . پروژه اصلی چیه زدن کی مد نظرت است راستی مرگ مال همه ما است ها یادت نرود. ما هم یادمان نمی رود آنقدر تیشه دستت نگیر
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    4 0
    رفسنجانی اول انقلاب بدون اجازه از امام اسلحه و مهمات در اختیار منافقین قرار داد
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    0 2
    واقعا این پیرمردها برلی تصمیم می‌گیرند متاسفانه
  • احسان معتمدی IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    9 0
    مشرق طبق همین نوشته است بترسید که عاقبت شما عاقبت شبث خواهد شد تراول نشان سکه پرانی پول پاش
  • NL ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    10 7
    از بیخبری رفته خبرهای چهل پنجاه سال پیش رو منتشر کرده!😁😁
    • CA ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
      3 0
      جورج سانتیانا فیلسوف اسپانیایی میگه «آنان که تاریخ را به یاد نسپارند محکوم به تکرار آن هستند».قران میفرماید« سِیرُوا فِى الاَرْضِ فَانْظُرُوا کَیْفَ کَانَ عَاقِبَةُ الْمُجْرِمِینَ//در روى زمین سیر کنید و ببینید عاقبت کار مجرمان به کجا رسید» همین آیه یعنی تدبر در تاریخ گذشتگان و عبرت گرفتن. امیرالمؤمنین(ع) نیز مطالعه آثار گذشتگان رو وسیله عبرت و مایه هشدار مى‏داند: «اَوَ لَیْسَ لَکُمْ فِى آثَارِ الاَوَّلِینَ مُزْدَجِرٌ وَ فى آبائِکُم الْماضین تَبْصِرَةٌ وَ مُعْتَبِرٌ انْ کُنْتُمْ تَعْقِلُونَ؟ آیا براى شما در آثار پیشینیان وسیله عبرتى نیست که شما را (از کرداربد) بازدارد؟ و آیا اگر اندیشه کنید در زندگى پدران خود، آگاهى و عبرت‏آموزى نیست؟!»و البته کسانی که میخوان مردم تاریخ رو فراموش کنن هدفشون اینه که دوباره اون اشتباهات رو تکرار بشه. یعنی از یک سوراخ دوبار و سه بار و صدبار گزیده بشن. اما همونطور که پیامبر اکرم (ص) فرمودن، «مؤمن دو بار از یک سوراخ گزیده نمی‌شود».
    • CA ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
      4 2
      جورج سانتیانا فیلسوف اسپانیایی میگه «آنان که تاریخ را به یاد نسپارند محکوم به تکرار آن هستند».این چیزی که برای تو خبر ۵۰سال پیشه بهش میگن تاریخ جناب آیکیو.کسانی که میخوان مردم تاریخ رو فراموش کنن هدفشون اینه که دوباره اون اشتباهات تکرار بشه. من نمیدونم مشرق این نخبه ها رو از کجا پیدا میکنه. باید کامنت تو تیتر مشرق نیوز باشه.
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    1 0
    ما همه برادر و خواهر دینی هستیم ما همه خین دادیم زنده باد لر
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    3 0
    بنا به گفته ی ظریف با نظر مثبت عراقچی تعلیق جایگزین لغو تحریم ها شد!!! این رو چی می گید؟؟؟
  • مسعود IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    6 0
    جمع کنید بابا اینقدر به خاطر قالیباف جریان اصیل انقلاب رو نزنید ،قالیباف و شماها هم کلا ۳ میلیون رای آوردید اونم با ردیف کردن سلبریتی های مذهبی
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    2 0
    فصل رقابت انتخاباتی گذشته و فصل انتقام شروع شده است
  • علی IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    2 2
    مردم در ایران به جمهوریت رای داده اند و استبداد را به هر شکلی رد کرده اند.بعضی ها از همان اول انگار دنبال جابجایی استبداد بوده اند و از اسلام بعنوان حربه مطامع خود استفاده کرده اند. کی گفته؟ ما اگه شاه ميخواستيم که خوشگلش رو داشتیم!!!
  • عباس چاوشی IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    0 2
    روزی فرا خواهد رسید که متوجه می شوید حق با امثال شریعتمداری بوده است و ...آنروز آب دیگر از سر گذشته
  • محمد IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    0 2
    خدا رحمتش کنه. به نظر میاد از اون موقع می فهمیده. ولی امروز هنوز خیلیا نمی فهمن. مثل نویسنده این مطلب
  • محمد IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    10 2
    خدا رحمتش کنه. به نظر میاد از اون موقع می فهمیده. ولی امروز هنوز خیلیا نمی فهمن. مثل نویسنده این مطلب
    • حمید US ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      1 0
      چی را می فهمیده آقا مجمد؟!!!! همین ولایت فقیه نبود ، ایران گرفتار جنگ داحلی و تجزیه شده بود(به اعتراف دشمنان این کشور). نظام سلطه به طور علنی ولی فقیه را سد راه سلطه خودش بر ایران معرفی می کنه، بعد جنابعالی از نظر اشتباه آیت الله شریعتمداری که مخالف نظر بسیاری از علمای و طراز اول معاصر شیعه در عصر حاضربود دفاع می کنی؟!!!!
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    2 0
    پیش بینی از عاقبت یک رویکرد منافقانه در سایت مشرق..!!
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    10 0
    بنظر می رسد یا سوراخ دعا را گم کرده اید ، یا مشی سیاسی جدیدی را در پیش گرفته اید. تندتر و کندتر رفتن از رهبری هر دو گمراهی است. مگر رهبری فرمودند که نمایندگان حق نقد و مخالفت با وزرا را ندارند!؟ مشی شما در برابر نیروهای انقلابی بیشتر با اصلاح طلبان همخوانی دارد تا مواضع حضرت آقا. قطعاً نمایندگان مجبور نیستید هزینه بده بستان های رئیس مجلس را بپردازند
  • آراز IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    1 2
    مردم آذربایجان همه شریعتمداری رو میشناختن ایشون انسان درستی بودند.
  • سالار وند IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    6 0
    انصافا نتیجه خوبی از این تحلیل نگرفته نویسنده اینکه نماینده مجلس با فلان وزیر مخالفت کند و تعبیر به اینکه یک نفر گفته از کجا منظور ایشان حضرت آقا باشد منظور واسطه ها هستن که در قضیه برجام نیز همین اتفاق تلخ افتاد خواهشاً نیروهای انقلابی را برچسب نزنید مشرق نیوز
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    14 4
    معلومه جهان از آقای ثابتی حسابی کینه به دل گرفته
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      2 0
      مشرق نه جهان عزیز
  • عمو ممد IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    6 0
    تا هر کی خواست حرف حقی بزند یه انگی بهش جسبوندید.
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    0 2
    اون وقتی که به دلایلی رای آوردید و خیال میکردین دیگه موندگارید
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    8 0
    حالا ما نمیگیم یکی مث رائفی خداس.... اما به عنوان یه تحلیل گر... اونم حرص همینا میخورد.. مجلسی که یاد نگیره انقلابی واقعی باشه... عملش با حرفش یکی نخواهد بود... مجلسی که به شفافیت رای نمیده.... باید درشا گل گرفت.... بدترینن این افراد.... یه مشت مصلحت اندیش....... ما دیگه ازتون نا امید شدیم.... تمام
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    2 2
    نه مرحوم شریعتمداری منحرف بود نه مرحوم منتظری.
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    7 0
    بیشرمی اصلاحلت بی دینو به کشور سوار کنی چه تو فرهنگ چه تو اقتصاد وزیر راه یادم نبود اونم نابوده ..به خدا دیگه کار به اشتی ماشتی نمیرسه به جنگ خیابونی میرسه همین ...
  • JP ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    7 0
    حدیث هست بزرگ ترین گناه ترس غیر خدا و در جنگ برای عاملی که ترس ایجاد میکنه باید نترسید از راه حق ….
  • حسن IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    10 0
    این قالیباف قالیباف دهه ۶۰ و ۷۰ نیست. ریاست قالیباف بر این مجلس آخرین جایگاه سیاسی ایشان در نظام جمهوری اسلامی ایران هست. ۴ سال دیگه نهایت حضرت آقا لطف کنن یه جایگاه مشاور و عضویت در مجمع رو به ایشان بدن.
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    0 0
    این مقاله به چه جریانی در حال حاضر اشاره دارد. خواهشن بیشتر شفاف سازی نمایید تا عامه مردم بویژه جوانان مذهبی منحرف نشوند
  • امیری IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    9 0
    واقعا که مشرق زمین وآسمان رو به هم بافتی که چی رو ثاببت کنی شنیدن حرف حق از زبان یک جوان انقلابی خیلی براتون سخته
  • حسین IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    4 0
    شاید بد نباشد به داستان شهادت مولی در مسجد کوفه رحوع کنید که خود ابن ملجم را برای نماز بیدار کرد وبا این که میدانست او قاتلش است قصاص قبل جنایت نکرد.شاید هم با تفاسیر شما مخالفت با حاکم جرم است که انجا باید مولی حسین را که ضد حکومت یزید ملعون قیام کرد را مجرم بشمرید.بجای حرف های دوپهلو وبی منطق بیایید با مردم صادقانه سخن بگویید وراه اهل بیت پیشه کنید که انقلاب ما الگوی راه حسین شهید بود
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    5 0
    ایران اینترنشنال و اصلاحات پیوند شومتان بی سرانجام
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    6 0
    مشرق ثابتی بدجوری سوزونده‌دتون پماد بمال تا التیام پیدا کنی البته اب هم بریزی کمتر میسوزه
  • بگذارید دیگران منتشر کنند DE ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    0 0
    محمدباقر قالیباف از ثابتی خواست که تذکرش را براساس دستور دهد که ثابتی، گفت: قبول نکردید که براساس ماده ۷۵ تذکر دهم، اکنون طبق ماده ۲۲ تذکر می‌دهم. رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به این حرف ثابتی، گفت: بنا نیست تذکر ماده ۷۵ را در قالب تذکر دیگری بیان کنید. ثابتی گفت: تذکرم مستند به بند ۱۱ ماده ۲۲ آئین‌نامه است، غیرقانونی رفتار نمی‌کنم. قالیباف اظهار کرد: تذکر باید مربوط به عملکرد هیأت رئیسه و براساس دستور صحن باشد. الان بحث ما بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی خارجه و بحث دیروز نیست. درباره اینکه شما براساس ماده ۷۵ تذکر دهید هم بررسی کردیم که به شما تعلق نمی‌گیرد و شما نمی‌توانید تذکر ماده ۷۵ را در قالب تذکر دیگری بیان کنید. گفتنی است، در ماده ۷۵ آئین نامه داخلی مجلس آمده است: اگر در جلسه رسمی ضمن نطق یا مذاکره صریحاً یا تلویحاً نسبت سوئی به یکی از نمایندگان داده شود یا عقیده و اظهار او را بر خلاف جلوه دهند و نماینده مذکور برای رد آن نسبت به رفع اشتباه در همان جلسه یا در جلسه بعد اجازه نطق بخواهد بدون رعایت نوبت تا پنج دقیقه اجازه نطق داده می‌شود.
  • DE ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    5 0
    فاز برخورد با اميرحسين ثابتي!
  • DE ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    6 0
    فاز برخورد با اميرحسين ثابتي!
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    5 0
    عجب!!!!! مشرق چی رو با چی مقایسه کردی؟ چی شده آبشخور شما با اصلاح طلبا یکی شده؟ تادیروز همین حرفا رو شماها میزدید عبور از ولایت فقیه نبود اما الان.........
  • US ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    9 0
    اوووه چقدر شور‌َش کرده اید… اووه چه آسمان و ریسمانی.. واقعا با مطالعه همه کنشها و حرفهای اقای ثابتی این حد ضد ولایت بودن دیده نمی شود..خیلی هم جوان منطقی و با اطلاعی است
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    11 0
    والا چه کسی حق قانونی نماینده را سلب کرده. آقا دوازده شرط تعیین کرده اند و مابقی دست مجلسه. واقعا باید بابت این مطلب از خودتون خجالت بکشید
  • احمد IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    12 0
    از مشرق بعید بود... در مجلس به دروغ چوانداختند که رهبری گفته‌اند به همه وزرای پزشکیان رای بدهید!! در ۹۶ هم همین اتفاق افتاده بود... و دفتر رهبری رسما اطلاعیه داد که دروغ است! حالا یک نماینده جوان و شجاع (ثابتی) در برابر این بازی کثیف ایستاده است؛ شما به جای کمک او را تخریب می‌کنید؟ حمایت شما از آن بازی سیاسی این گمانه را تقویت می‌کند که لابد پشت پرده زد و بندهایی بوده که اگر فلانی وزیر شود کاری می‌کنیم فلانی هم از مجلس رای بگیرد!! واقعا از مشرق بعید بود که به جای روشنگری انقلابی، از جریان دروغ‌پرداز حمایت کند. رهبر انقلاب اگر توصیه‌ای داشته باشند صراحتا بیان می‌کنند یا به رئیس مجلس می‌نویسند و ثبت می‌شود. کما اینکه تک تک مواضع و اظهارات ایشان و نیز متقابلا مواضع و اظهارات دیگر مسئولان در محضر رهبری ثبت و ضبط شده است. امیدوارم حداقل نظر بنده منتشر بشود!
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    4 0
    توجه کردید تعداد رای پزشکیان هی یالا میره ۱۶ خورده ای بود ۱۵ خورده الان رسیده به ۱۸ احتمالا تا پایان ریاست جمهوری میشه ۳۰ ملیلون ...
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    6 0
    فقط سوال ظفر قندی یا این میزلن رادیکالیسم و توهین به مجلس و نهاد انتخابات رای بیاره فقط سوال همین ....
  • Eldar IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    0 2
    مرحوم شریعتمداری در اوج بصیرت بود! یعنی شماها بعد از گذشت ۴۰ اندی سال متوجه نشدید حق با مرحوم بود! در ضمن خدا بیامرز هیچ نقشی در کودتا نداشت صرفا برای حذف ایشان اتهام زدند.
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    2 2
    خلق مسلمان وایت الا شریتمعداری امروز جامعه را درست پیش بینی کرده بودن
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    2 0
    خود گويي و خود خندي ...
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
    14 0
    شما کسانی هستید که تا دیروز پیرو عقاید مهدی نصیری در مقابل علامه طباطبایی و شهید مطهری بودید الان برای ما آدم شدید از شما امثال نصیری در میاد
  • محمدرضا برزگران IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
    3 0
    متاسفم برای رسانه ای چون مشرق، که برون رفت صدایش فریاد اپوزوسیون شده البته با التقاط! من نمیدانم نگارنده این مقاله کیست! لاکن چسباندن عناصر انقلابی مجلس به خلق مسلمان و دیگر افرادی که ماهیتشان مشهور است خلاف منویات رهبری است! اساساً این رسانه دیگر دغدغه نظام را ندارد!
  • DE ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
    2 0
    ننگ بر شما ها
  • محمد US ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
    8 0
    واقعا برای رسانه ای مثل شما متاسفم ، واقعا شما هم فقط دایه حزب الهی دارید اونوقت حرف دشمن رو از زبان شما باید بشنویم ، واقعا برای مشرق و مدیرانش متاسفم
  • IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
    6 0
    اینا چه ربطی به هم داشتن؟ اگه رفتین پشت پرده با مافیا و اصلاحات بستین که یه سهمی بگیرین چرا جماعت انقلابی ولایی رو میخواین تخریب کنین اونم با این مقاله که اگه نسل امروز بخونه اصلا شاید حق رو به فرقه‌ی شریعتمداری بده ،انقد که دری وری نوشته. واقعا از قیامت نمیترسین شما جماعت نون به نرخ روز خور؟
  • IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
    5 3
    9میلیون خیلی بزرگتر از 3 میلیون هستن اگر نفاق و انقلابی نماها نبودن دور اول 13 10 برده بودیم. نخبگان فهمیدن به زودی همه نفاق لاریجانی2 رو میفهمن
  • ابی IR ۰۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
    12 0
    باز قالیباف براتون تحلیل آبکی فرستاد که انقلابی های اصیل رو با اسم رمز مخالف اصل ولایت فقیه جوری بزنید که خودش دوره بعد رییس جمهور بشه ولی کور خونده مغرب جون
  • ابی IR ۰۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
    10 0
    رفتار شما مانند معاویه می‌ماند که امام جامعه را آنطور که میخواهید و به نفع شماست
  • من IR ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
    0 1
    مشرق گذشت زمان ثابت کرد که آقای شریعتمداری درست میگفتند وکسانی که آن روز علیه ایشان شعار دادند یا فهم درستی نداشتند یاکه نقشه درست وحسابی داشتن که الان وضع مملکت شده گورستان اموات
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
    1 5
    وقتی شخصیت بزرگانی چونرفسنجانی رو زیر سوال میبردی باید به الانم فکر میکردی
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
    1 10
    حال خطر جبهه پایداری و جلیلی براتون مشخص شد مردم خیلی آگاه هستن عوام شمایید نه مردم
  • فرهاد IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
    5 0
    فکر می‌کنم در این نوشتار، افراط بیش از هرکس در نویسنده بود که یه جورایی حتما می‌خواد قضیه رو به خلق مسلمون بچسبونه؛ چی رو به چی ربط داد! آقای ثابتی با ادله‌ای حرف‌هایی رو به عنوان یک نماینده زده، این چه رسمیه که برخی آقایان خودبصیرپندار (مثل نویسنده ناپخته‌ی همین متن) می‌خواهند از نیروهای محترم و موثر خودی (مثل آقای ثابتی) عنوان یک جریان بچسبانند؟! یا از نفوذ مبارک اینچنین افرادی می‌ترسند و منافع‌شان در خطرست یا چون درک سیاسی ضعیفی دارند هنوز در نگاه به جریان‌های انقلابی در ۴۰ الی ۵۰ سال پیش مانده‌اند. مردم از انقلابی نماها عبور کرده‌اند! شاید بنده هم در رابطه با انتخاب عراقچی (با همه‌ی ضعف‌هایی که دارد) با آقای ثابتی هم نظر نباشم (چون معتقدم آوردن گزینه در حد تراز انقلاب اسلامی برای وزارت خارجه از کابینه پزشکیان در نخواهد آمد و ندارند که عرضه کنند و کار به درازا می‌کشد چون به هر حال آقای پزشکیان یک اصلاح‌طلب است و افراد نزدیک به جریان اصلاحات برای امور خارجه می‌آورد و مجبوریم به شخصیتی مثل آقای عراقچی که از جهاتی حداقل‌هایی دارد اکتفا کنیم) اما انصافا آقای ثابتی بسیار انسان فرهیخته و ان‌شاءالله با آینده روشنی است.
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
    5 1
    شرم بر شما با این مقاله نوشتن
  • تک سوتر DE ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
    8 0
    هاها، می بینم که دهنتون رو کشیدن و مجبور شدید بلاخره کامنت ها رو منتشر کنید. خجالت بکشید
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
    6 0
    نمی دونستیم هرکی با عراقچی مخالفت کنه کارش به این جاها میکشه.
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
    0 0
    ولعاقبه للمتقین
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
    0 6
    نیروهای جاسوس در ایران امیر حسین ثابتی جاسوس اسراییل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس