کد خبر 1634923
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۳
ضربه به عاملان ترور شهید هنیه دستورکار سرویس‌های اطلاعاتی مقاومت باشد 

کاخ سفید به دنبال آن است تا پاسخ ایران به ترور شهید هنیه را دچار اخلال در ادراک آن کند، در آن سو میز ایران در موساد فرصت این را خواهد داشت تا عملیات ترورهای نقطه چین شده را به صورت خطی پیش برد.

به گزارش مشرق، مرتضی سیمیاری کارشناس مقاومت طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت:

سازمان سیا در یک سال گذشته بارها اطلاعات طبقه بندی شده را از حالت محرمانه خارج کرده و در اختیار رسانه‌های مختلف قرار داده است، برخی از این اسناد استراتژیک مربوط به جنگ روسیه و اوکراین بوده و تعدادی دیگر به نحوه واکنش ایران به رژیم صهیونیستی ارتباط دارد.

هدف از افشای خود خواسته این اطلاعات برهم زدن اصول غافلگیری در جنگ و نیز تغییر در توازن میدان بوده است، همزمان با تلاش امریکایی‌ها برای کنترل پاسخ ایران حوادث قابل توجهی نیز در مناطق اشغالی روی داده است، از جمله آن تغییر دوباره در میز ایران در موساد است.

برخی منابع عبری خبر از جابه‌جایی‌های مکرر در میز ایران در موساد پس از عملیات وعده صادق داده‌اند تا جایی که گفته شده است که یوسی کوهن رئیس سابق موساد به عنوان مسئول میز ایران از امارات به تل آویو فراخوانده شده و مسئولیت جدیدی را پذیرفته است.

قرار بود این افسر اطلاعاتی موساد ردای سیاست پوشیده و با عادی‌سازی در انتخابات آتی پارلمانی در مناطق اشغالی شرکت کرده و راهی کنست شود، اما حالا بار دیگر مأموریت جدیدی به کوهن ابلاغ شده است، بازگشت کوهن به موساد از یک سو و نیز تکاپوی ویلیام برنز رئیس سازمان سیا برای سوزاندن مکرر اطلاعات استراتژیک از سوی دیگر حکایت از آن دارد که طرحی جدید روی میز قرار گرفته است.

به نظر می‌رسد قدم‌های اولیه برای اجرای این پروژه توسط امریکایی‌ها در مذاکرات دوحه برداشته شده است، در این عملیات کاخ سفید به دنبال آن است تا پرونده غزه را به آرام‌سازی (ریلکس کردن منطقه) پیوند زده و پاسخ ایران به ترور شهید هنیه را دچار اخلال در ادراک آن کند، در آن سو میز ایران در موساد فرصت این را خواهد داشت تا عملیات ترورهای نقطه چین شده را به صورت خطی پیش برده و تک تیراندازی‌های بیشتری داشته باشد.

در واقع میان سرویس اطلاعاتی امریکا، رژیم صهیونیستی و نیز دستگاه دیپلماسی آن‌ها یک تقسیم کار ظریف، اما هدفمند صورت گرفته تا با القای خط جلوگیری از تشدید تنازع، مقاومت را به سوی عقب‌نشینی تاکتیکی هل داده و خط ترور، تعلیق و تشدید جنگ را تثبیت کنند. در این عملیات چند فازی تهران در مصالح سیاسی درونی قفل شده و منطقه را نیز به دنبال خود خواهد کشید، این طرح با عنوان خط «آتش‌بس پایدار» توسط بلینکن با مقامات صهیونیست هماهنگ شده است.

البته تحمیل انعطاف برای افزایش دامنه جنگ فقط در مذاکرات دوحه طراحی نشده است، پیش از این حماس در جریان یکی از مذاکرات آتش‌بس که با ابتکار مصری‌ها پیش رفته بود به جای واژه پایان جنگ خواهان حفظ آتش‌بس در دوران برگزاری مذاکرات شده بود، همین تعبیر کافی بود تا صهیونیست‌ها این‌گونه تفسیر کنند که انعطاف از سوی حریف به معنای اثرگذاری فشارهای بیرونی است، در آن مقطع ارتش اسرائیل عملیات ترور ابوخالد و رافع سلامه را در خان یونس اجرایی کرد تا انعطاف حماس را با فشار بیشتر بر آن‌ها پاسخ دهد.

امریکا و رژیم صهیونیستی در مذاکرات دوحه نیز به دنبال اجرای عملیات «موج سوم» بودند، به این معنا که در ابتدا به بهانه آتش‌بس مکانیسم مذاکرات را فعال کرده و با گرفتن سیگنال انعطاف‌های تاکتیکی از آن موج بعدی عملیاتی را که خشن‌تر از مرحله قبلی است، به صورت پلکانی اجرا کنند. این عملیات‌های تو در تو باعث قفل شدن مقاومت در فلسطین شده و کمک بیرونی به آن را محدود خواهد کرد.

نکته جالب توجه دیگر در مذاکرات اخیر در دوحه هماهنگی عجیب میانجی‌ها با طرح امریکایی‌ها بود، دو کشور میانجیگر (قطر و مصر) نیز اعتقاد داشتند که هر چه فشار ترورها و بمباران هوایی (حرب الاغتیالات) روی حماس بیشتر باشد احتمال حرکت به سمت انعطاف تاکتیکی و گرفتن امتیاز از آن‌ها بیشتر خواهد شد.

مهم‌تر آنکه در همان زمان که فشار روی عقب‌نشینی حماس از مواضع خود افزایش یافته بود انتقال خط ترورها روی محور لبنان و سوریه نیز افزایشی شد که خود شاهدی بر آن است که تعلیق‌های دیپلماتیک صورت گرفته در مسیر غافلگیری‌های امنیتی و نظامی خرج شده است، این فشار با فعال کردن مجدد القاعده و گروهک‌های تکفیری در یمن شتاب بیشتری به خود گرفته است.

اما ایران که در حال رصد این تحرکات است چه کرده و تدبیر آن در برابر نقشه دشمن چگونه بوده است؟ برخی گمانه‌های داخلی حکایت از آن داشت که به دلیل عدم استقرار کامل دولت امکان پاسخ از مقاومت گرفته شده و به اصطلاح تهران نیز دچار عقب‌نشینی تاکتیکی شده است، یک کمپین دیپلماتیک نیز با مشارکت برخی کشورهای همسایه نیز شکل گرفته بود تا پاسخ ایران هر چه بیشتر تعدیل شود.

اما واقعیت آن است که در تمام این مدت ایران نه تنها در تور امنیتی ویلیام برنز برای «عقب نشینی غیر تاکتیکی» نیفتاد بلکه با شناسایی تمامی کانون‌های مناقشه متغیرهای اصلی تعلیق را نیز از کار انداخته است، تغییر در کیفیت مذاکرات دوحه و نیز افزایش خطای شناختی موساد و شرط پذیرش بیانیه سنوار از جمله آن‌ها بوده است.

رونمایی از شهر عماد ۴ توسط حزب الله آن هم دو روز پس از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره «تاکتیکی و غیر تاکتیکی بودن عقب‌نشینی» برای برخی اشاراتی دارد، از جمله یوسی کوهن افسر کهنه‌کارموساد که پیش از این اطلاعات دست اولی را با چند واسطه از یک مهماندار به بیرون درز داده است، آن اطلاعات خاص روزی در تهران برای دشمن رونمایی خواهد شد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    52 24
    به زودی انتقام خواهیم گرفت
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      0 0
      تو رو خدا بزار من برم عروسی بیام بعد انتقام بگیرید😂😂😂
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      1 0
      ملاقات با افسر موساد در تهران// سیما ثابت (پتیاره_مجری گوربگور شده انترنشنال) و رمضانپور بیشرف و ... هم افسران موساد هستن.
    • ناشناس IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      0 0
      می گیگییریم
    • US ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      11 11
      شاید این جمعه انتقام بگیریم، شاید هم جمعه یعدی
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      0 0
      بهترین کار اینه که هربار اونها زدن ما مثل الان اونها رو در حالت آماده باش نگه داریم و نزنیم و این کار رو حداقل چند سال ادامه بدیم تا از پا دربیان
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      0 0
      اگر انتقامی در کار نباشد گزینه ی ترور بعدی شیخ حسن نصرا‌‌‌.‌‌.. حفظ ا... خواهد بود
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    6 7
    حالا هی ایران دست دست کند البته فکر نکنم انتقامی در کار باشه
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    0 0
    بابا اومدن اینجا دو روز طرف رو باز جویی کردن بعد وزیر اطلاعات می گه نابودشان کردیم ؟ سل تو نمی دونی نابود چیه یا اونا نمی دون کجا هستند ، بیدار شو اخوی
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    8 3
    ایران ترجیحا باید مقابل به مثل کند . دکتر هنیه رو درایران شهید کردن ایران هم باید یکی از سران رژیم صهیونیستی رو درکشورهای دیگه ترور کند چشم درمقابل چشم .....
  • ناصر IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    10 2
    درود بر شرف بچه های وزارت اطلاعات و سپاه و مقاومت . انشاالله نابودی آمریکا و اسرائیل و انگلیس و فرانسه و آلمان
  • ناشناس IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    0 0
    مم کلی دلار خریدم حواهشا سریعتر بزنید اسراییل پرو میشه
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    0 0
    به نظر میرسه ایران اگر بخواد حمله کنه بعد از راهپیمایی اربعین وگرمای هواهست چون امکان داره اسراییل به راهپیمایی حمله کنه وخسارت بسیار ویا به نیروگاهها که تواین فصل گرما اگه هرکدام از مدار خارج بشند فاجعست
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    7 5
    باید چنان بزنیم که هرگز از یادتان نرود
  • محمد IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    8 1
    تا وقتی شعار جبهه مقاومت وحدت و پیروی از فرمانده است وعده خداوند صادق است و پیروزی نزدیک..‌‌.
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    1 0
    انتشار یافته: 1 در انتظار بررسی: 13 ========================= ژاپنی ها به "قدرت کار" ما ایرانی ها حسودی می کنن. که ای ها و چینی ها هم همینطور!!
  • امید IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    8 1
    باید نتانیاهو را اول همه بزنیم .
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    8 0
    اونها هر چی می خوان اسمشه بذارن ما انتقام خواهیم گرفت خوبشه هم خواهیم گرفت منتظر بمانید
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    0 0
    دائم ازبحث امنیت سخن به میان میایدکه عالی است اماورودبی رویه اتباع کشورهای خارجی وهمسایه بایستی کنترل شودکه توسط غربیهاودشمنان به بحث تطمیع کشیده نشوندهرکسی نبایدبدون مجوزواردکشورشود
  • علی IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    6 2
    چرا نمیزنیم.منتظر چی هستیم.این انگلها تو ترکیه خیلی راحت میچرخن.واقعا عجیبه.هرچه سریعتر تا تنور داغه باید چسبوند
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    1 0
    خیلی کلی و مبهم بود برای عموم مردم قابل درک نیست .مقاله برای کارشناسان تخصصی نوشته شده است نه سایت عمومی.
  • محمد IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    4 0
    مسلمون باید هشیار و شجاع با توکل بخدا درود بر شهدای گمنام و امام‌ شان
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    0 0
    شاخ ایران وحزب الله در حال شکست از بیخ است اگر حمله نکنند.
  • US ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    1 0
    با سلام تحلیل دقیق و موسعی است. تحرکات اردوگاه عبری- غربی- عربی کاملا برنامه ریزی شده است و بطرز فوق العاده ای مدیریت می شود. هدف دشمن چیست؟ تحرکات نشان می دهد که هدف مدیریت استعمار در منطقه است. شواهد تاریخی هم موید این نطریه است. در چارچوب این نظریه و در شرایط فعلی نه تنها حماس و گروه های مقاومت فلسطینی سرکوب و از مدار خارج شده بلکه اشعال تمام عیار و بدون بازگشت فلسطین نیز به انجام برسد. در کنار آن محور مقاومت را نیز سرکوب و شرایط،زیست آن را کاملا از بین برده و حاکمیت محور عبری - عربی را در کل منطقه انتشار دهند. فعلا و در این روزها احساس می شود نبرد به یک وضعیت متوازنی رسیده است و بتدریج دستاوردها دیپلماسی محور عبری معادله جنگ را دگرگون می سازد. چه باید کرد؟ آیا به نیل رسیدیم؟
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    4 0
    انتقام با نهایت درایت و هوشمندی
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    1 0
    خواهشی داشتم لطفا در مورد انتقام از کشور جعلی اسقاطیل چند تا خبر کار کنید ما یه ذره بخندیم حتما هم بگید قراره کجا رو بزنید بیشتر بخندیم
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    0 0
    خط آخر رو بیشتر توضیح بدید
  • رضا IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    0 0
    همینکه ایران میخواهد خونخواهی کند نشان میدهد به حیله گری ها پاسخی محکم میدهد اما چیزی که سردار سلامی گفت مهم بود که ما خودمان را برای یک جنگ تماعیار آماده کرده آیم . بعضی میپرسند: چرا ایران جواب نمیدهد: چون دولت پزشکیان هنوز کامل نشده است وفردا وزرا توسط مجلس انتخاب میشوند واین نشان میدهد احتمالا فرداشب ویا دوسه روز بعد اتفاق مورد انتظار می افتد . تعجب میکنم چرا محور مقاومت ازحمله زمینی صحبت نمی‌کند ؟ این اعلام رژیم اشغالگر را وامی‌دارد دست و پایش را جمع کند وگارد دفاعی بگیرد . ازطرفی بعضی وبلکه خیلی‌ها میپرسند : چرا رژیم صهیونیستی بااینکه می‌دانست باترور اسماعیل هنیئه توسط ایران مستقیم زیر ضربه می رود دست به ترور اسماعیل هنیه رحمت الله علیه زد ؟ جواب روشن است کشاندن آمریکا به جنگ مستقیم هدف مهم نتانیاهو است اما چه نشانه های وجود دارد که تصمیم آمریکا را واضح میکند ؟ جواب درقاهره است . امروز آنتونی بلینکن وارد قاهره شد واگراو صاحب دستور توقف جنگ وآتش بس و...باشد و فشار جدی روی نتانیاهو بگذارد آنها نمی‌خواهند دردام اوبیفتند دلم میخواهد نظر شخصی خود را هم متذکر شوم وآن اینکه اگر جنگی رخ دهد طرف پیروز ازپیچ تاریخی با سلامت عبورخواهد کردو طرف یاطرفهای شکست خورده درآینده باج ده ایران خواهند بود . شخصا فکرمی‌کنم آنها مارا بین ذلت و افتخار مخیر کرده اند ایرانیان حتی عامه ترسی ندارند خواهان زدن بهرقیمتی هستند ازطرفی ایران میتواند یک سیگنال مثبت در روابط آینده به آمریکا بدهد وآنهارا از کید یهود رها کنند
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    0 0
    بزودی یکی ازمقامات خودمان البته نه ازاصلاح طلبان زیراانهانطفه صهیونیستهاهستندودرامانندترورخواهدشد وبایددوپاسخ بدهیم وناگهان سومی وروزی میرسد که موساددرتهران جلسه خواهدگذاشت
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    0 0
    اخوی! ما که دیگه فراموش کردیم قراره که خونخواهی و انتقامی در کار باشه! باشه داداش، شما می‌تونید بزنید
  • رضا IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    0 0
    این اولین باره که ایران برای گرفتن انتقام از دشمن روشی زیرکانه ای انتخاب کرده ، باید تا جائی که ممکنه این قوم خبیث و روسیاه رو زجرکش کرد ؛ کشتار چهل هزار تن انسان بیگناه تاوان سنگینی داره باید به همون اندازه هم زجر هم بکشند و هم منتظر عذاب باشند ، و این انتظاره کشنده تره !
  • IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
    0 0
    خوبه انتقام با وقت قبلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس