.

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، طرح جدید آمریکا را به معنای آزادی اسرای اسرائیل و تداوم جنگ دانست و گفت: آمریکا با ایجاد هیاهوی دروغین قصد دارد دیکته‌های اسرائیل را به ما تحمیل کند.

به گزارش مشرق، «سامی ابوزهری» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا همچنان به جانبداری از رژیم صهیونیستی اصرار دارد. ابوزهری در گفتگو با شبکه العربی قطر تاکید کرد: حماس به طرح آتش بس که در ۲ جولای مصوب شد پایبند است؛ طرحی که مبتنی بر اعلامیه بایدن و قطعنامه شورای امنیت است.

وی با بیان اینکه خلاصه طرح جدید آمریکا، آزادی اسرای اسرائیل و تداوم جنگ است، تصریح کرد: آمریکا با ایجاد هیاهوی دروغین قصد دارد دیکته‌های اسرائیل را به ما تحمیل کند.

مذاکرات آتش‌بس نوار غزه بعد از هفته‌ها توقف طی روزهای گذشته بار دیگر در دوحه و قاهره از سر گرفته شد؛ اما رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند هیأت اسرائیلی بدون هیچگونه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای درباره موارد اختلافی به تل‌آویو بازگشته است.با آنکه حماس با کلیت طرح قبلی آمریکا برای آتش‌بس و تبادل اسرا موافقت کرده است؛ اما نتانیاهو شروط جدیدی به مذاکرات اضافه کرده که حتی مقامات این رژیم نیز با آن‌ مخالفت کرده‌اند.

طبق گزارش‌ها، نتانیاهو مخالف خروج ارتش اسرائیل از محور «فیلادلفیا» (جاده مرزی میان مصر و نوار غزه) است. در حالی که مصر به عنوان میانجی مذاکرات آتش‌بس و مقاومت اسلامی فلسطین تاکید کرده‌اند که تمام نیروهای اسرائیلی باید از نوار غزه خارج شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس