چین: آمریکا باید برای خلع سلاح هسته‌ای تلاش کند
چین: آمریکا باید برای خلع سلاح هسته‌ای تلاش کند

نماینده دائمی چین در سازمان ملل، تحریم‌های یکجانبه‌ برخی کشورها علیه کشورهای را ناقض قوانین بین‌المللی و منشور ملل متحد خواند.

به گزارش مشرق به نقل از بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین CMG ، «فو تسونگ»، نماینده دائمی چین در سازمان ملل متحد، در جریان نشست عمومی شورای امنیت، خواستار لغو فوری تمامی تحریم‌های یکجانبه‌ برخی کشورها علیه کشورهای دیگر شد و چنین اقداماتی را ناقض قوانین بین‌المللی و منشور ملل متحد خواند.

وی همچنین با اشاره به تأثیر این تحریم‌ها بر افزایش مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشورهای مورد تحریم، نسبت خطرات آنها در منجر شدن به درگیری‌ها و بی ثباتی‌های جدید در جهان هشدار داد.

فو تسونگ در جریان نشست عمومی شورای امنیت درباره ایجاد صلح و پیشگیری از درگیری در جهان تاکید کرد که پیشگیری مؤثر از مناقشات مستلزم یک محیط خارجی مساعد است که چنین تحریم‌هایی بیشتر تضعیف آن می‌شود.

وی از سازمان ملل خواست تا در جهت پشتیبانی بیشتر از توسعه در جهان، اولیت خود را به طور ویژه معطوف به انجام عملیات صلحبانی و مأموریت‌های سیاسی ویژه در کشورهای معطوف کند که در حال حاضر نیز برای دست یافتن به رشد اقتصادی و توسعه پایدار تحت کمک و حمایت این سازمان هستند.

نماینده دائمی چین در سازمان ملل با تأکید بر نیاز به ایجاد یک محیط تجاری و اقتصادی باز و عاری از تبعیض در سطح بین‌المللی گفت که چنین محیطی به کشورهای در حال توسعه اجازه خواهد داد در همکاری‌های مربوط به اقتصاد و علم و فناوری در جهان مشارکت عادلانه داشته باشند.

فو تسونگ همچنین با تکرار مواضع چین در مورد سلطه‌طلبی، اقدامات برخی کشورها در راستای یکجانبه‌گرایی و مداخله در امور داخلی سایر کشورها را محکوم کرد.

وی همچنین بر اهمیت وجود یک نظام حکمرانی بین‌المللی مؤثر بر حفظ ثبات و توسعه پایدار جهان تأکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 28
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
    11 33
    چینم برای خودش کسی شده ونطق میکنه
    • DE ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      3 22
      خخخ...چین چه توهمی زده. اوضاع اقتصادی چین بسیار خرابه...کلی محصول تولید شده تلنبار شده داره مشتری نداره...خدایا به چین گداها و روس‌گداها صبر بده.
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
    9 31
    چین و روسیه باعث نابودی اقتصاد ایران شدن و الانم خودشون با عربستان و امارات و ترکیه روابطی ده ها برابر با ایران دارن
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
    6 28
    چین اگه منافعش در میان نباشه از این غلطا نمیکنه
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
    43 5
    آمریکا اگر راست میگه پول اسراعیل را بلوکه کنه ،یا تحریم بکنه،
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
    4 25
    ماچین تازه تحریم افراد علیه اشخاص را هم تحریم کرد دیگه باجناق ها و جاری ها باید خونه هم برند و قهر نکن
  • شهاب IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
    34 2
    غربگدایان چرا زورشون میاد چین آدم شده؟چین همین الانشم بزرگترین اقتصاد دنیاست دلار رو از ارز دنیا وردارن ببینن آمریکا هیچ خری نیست
    • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      2 22
      چین بنجل ساز
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
    3 24
    چین و روسیه کلاهبرداران حرفه ای که از ایران عزیزما کلاهبرداری می کنند مسئولین ما هم نمی دانند چرا که هرجا بر علیه ایران رای می دهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس