کد خبر 1635998
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۰
سایه رکود آمریکا بر بازار طلای سیاه

باوجود افزایش قیمت‌های جهانی نفت در روز جمعه، بنظر می‌رسد بازار در مسیر ثبت هفته‌ای کاهشی قرار دارد، چراکه ضعیف‌تر شدن داده‌های اشتغال آمریکا نگرانی‌ها از تضعیف تقاضا را افزایش داد و مذاکرات آتش بس در

به گزارش مشرق، قیمت نفت روز جمعه افزایش یافت، با اینحال در مسیر ثبت هفته‌ای کاهشی قرار دارد، چراکه داده‌های ضعیف‌تر اشتغال آمریکا نگرانی‌ها از تقاضای بزرگ‌ترین مصرف کننده نفت جهان را افزایش داد و نگرانی های سمت عرضه نیز با شروع دوباره مذاکرات آتش بس در غزه کاهش یافت.

براساس گزارشی از رویترز، معاملات آتی نفت برنت تا ساعت ۱۳:۵۳ دقیقه به وقت تهران با ۶۷ سنت (۰.۹ درصد) افزایش به ۷۷.۸۹ دلار در هر بشکه رسید، درحالی که وست تگزاس با ۶۹ سنت افزایش ۷۳.۷۰ دلار معامله شد. معاملات آتی برنت این هفته حدود ۲ درصد کاهش یافته‌اند و وست تگزاس نیز کاهش حدود ۴ درصدی را تجربه کرده است.

پس از اینکه دولت آمریکا پیش بینی خود از میزان ایجاد اشتغال تا ماه مارس را کاهش داد هردوی شاخص‌های قیمت نفت این هفته به کمترین حد خود از ابتدای سال رسیدند.

این موضوع باعث نگرانی در مورد رکود بالقوه در ایالات متحده شد که به تقاضا در این مصرف کننده بزرگ نفت آسیب می‌رساند، اما برخی تحلیلگران می گویند که این واکنشی بیش از حد به بازنگری مشاغل بوده است.

بازار همچنین به دقت سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در نشست جکسون هول را دنبال میکند، این درحالی است که بازار عمدتا انتظار کاهش نرخ بهره در ماه آینده را دارد.

جان ایوانز، تحلیلگر نفت PVM معتقد است، اشاره به کاهش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره در ماه سپتامبر چیزی است که قبلا توسط سرمایه گاران قیمتگذاری شده است و واکنش ملایمی را دریافت خواهد کرد. اما کاهش ۰.۵ درصدی بر خلاف این است که فدرال‌رزرو می‌خواهد یک حرکت کنترل‌شده برای دور شدن از انقباض را مدیریت کند.

مورگان استنلی در یادداشتی در روز جمعه اعلام کرد که کاهش ذخایر نفت، تاحدی از قیمت‌ها حمایت کرده است.

به گفته این بانک، عرضه و تقاضا بسیار نزدیک هستند، بطوری که ذخایر حدود ۱.۲ میلیون بشکه در روز در طول چهار هفته گذشته جذب شده است، و انتظار می‌رود در سه ماهه سوم سال نیز ادامه یابد.

داده‌های اخیر از چین نیز نشان دهنده مشکلات اقتصادی این کشور و کاهش تقاضای نفت از سوی پالایشگاه‌هاست. تلاش مجدد برای آتش بس در غزه بین اسرائیل و حماس نیز به کاهش نگرانی‌های عرضه و کاهش قیمت نفت کمک کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس