وزیر کشور: باید نماینده تام‌الاختیار در مرز عراق تعیین کنیم

وزیر کشور با اشاره به گلایه زائران از برخی مشکلات بعد از پایانه مرزی ایران در عراق گفت: باید از طرف ما هم نماینده‌ای تام‌الاختیار برای پیگیری این مشکلات انتخاب شود.

به گزارش مشرق، اسکندر مومنی در جلسه ستاد اربعین استان ایلام در مرز مهران با اشاره به مهمان‌نوازی مردم ایلام اظهار داشت: حامل سلام گرم دکتر پزشکیان رئیس‌ ‌جمهور به شما و مردم شریف این خطه هستم؛ مردم این استان در دوران هشت سال دفاع مقدس هم خدمات بزرگی انجام داده اند و حق بزرگی بر گردن کشور دارند و هر کاری کنیم وظیفه ماست.

وزیر کشور با اشاره به دوران دفاع مقدس و ماموریت‌های خود در چیلات، چنگوله، قلاویزان و میمک افزود: این استان قدمگاه شهدا بوده و جای جای آن مقدس و دارای روح معنوی است.

وی «اربعین» را علاوه بر بعد معنوی، نماد قدرت نرم جهان تشییع ذکر کرد و گفت: اربعین در واقع نشانه‌ مهم قدرت ملی و همبستگی ایران و عراق است.

وزیر کشور با اشاره به برگزاری کنگره بزرگ اربعین، گفت: دستگاه‌ها به تعهدات خود عمل کنند و از ظرفیت‌های مختلف خود استفاده، تا این کنگره هر سال بهتر از سال گذشته برگزار شود؛ پس از هر کنگره اربعین باید نقاط قوت و ضعف بررسی شود و نقاط ضعف سال گذشته بررسی و برطرف شود.

وی اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌های اولویت‌دار اربعین پیگیری می‌شود و دولت چهاردهم در این راستا مصمم است. تحت هر شرایطی حدود ۵۰ درصد تردد زوار از مرز مهران است بنابراین می‌طلبد به زیرساخت‌های آن توجه ویژه شود.

وزیر کشور با بیان اینکه وزیر کشور عراق در نقاط مرزی جهت رفع سریع مشکلات، نماینده‌ای تام الاختیار و ثابت تعیین کرد، اظهار داشت: ‌این اقدام کار خیلی خوبی بود و امیدواریم تداوم داشته باشد و متقابل نیز این مهم رخ دهد.

وی با اشاره به گفت‌وگویی که با زائران داشته است، افزود:‌ برخی زائران گلایه‌های درباره‌ بعضی موضوعات از نقطه صفر مرز تا جایی که اتوبوس‌ها برای سوار شدن در عراق هستند، داشتند که باید از طرف ما هم نماینده‌ای تام‌الاختیار برای پیگیری این مشکلات انتخاب شود.

مومنی به اشاره به کمبود آب و یخ در کشور عراق تصریح کرد: در چند سال آینده که شرایط هوا گرم‌تر می‌شود، برای تامین یخ و ایجاد سردخانه‌ها پیش‌بینی‌های لازم انجام شود.

وزیر کشور با بیان اینکه گرمای هوا در کشور عراق بالای ۵۰ درجه است، افزود: همه تلاش کنیم زائران دغدغه‌ای جز زیارت نداشته باشند.

اسکندر مومنی وزیر کشور ظهر امروز با استقبال بهرام‌نیا استاندار و جمعی از مسئولان استانی از طریق بالگرد وارد پایانه شهید سلیمانی مرز مهران شد.

بازدید از زیرساخت‌های پایانه شهید سلیمانی مرز بین‌المللی مهران، میدان اربعین و همچنین شرکت در نشست ستاد اربعین از جمله برنامه‌های سفر وزیر کشور به استان ایلام و شهرستان مهران بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس