کد خبر 1636127
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸
هلاکت سرکرده القاعده در سوریه

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) از هلاکت یکی از سرکردگان القاعده در سوریه خبر داد.

به گزارش مشرق، سنتکام در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که «ابو عبدالرحمن مکی» از سرکردگان ارشد القاعده در سوریه را به هلاکت رسانده است.

طبق گزارش سایت النشره، در این بیانیه آمده است که مکی یکی از سرکرده‌های برجسته القاعده و مسئول عملیات‌های تروریستی در سوریه بود.

در همین راستا، منابع رسانه‌ای سوریه گزارش دادند که ابو عبدالرحمن مکی رئیس سابق شورای شرعی گروه «حراس‌الدین» شاخه القاعده در سوریه، در عملیات پهپادی ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در حومه استان ادلب واقع در شمال غرب این کشور به هلاکت رسید.

منابع رسانه‌ای همچنین تصویری را از ابو عبدالرحمن مکی منتشر کرده‌اند.

هلاکت سرکرده القاعده در سوریه ابو عبد الرحمن مکی

رسانه‌های مذکور گزارش دادند که مکی ابتدا به عضویت گروه تروریستی «جبهه النصره» در آمده بود و پس از چند سال عضویت در آن از آن جدا شده و به گروه «حراس الدین» ملحق شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
    5 1
    این یک پاکسازی برای حمالت(حمالی شدید) و حمایت همه جانبه از جبهة النصره به نفع آمریکاست. وگرنه همه میدونن که آمریکا بدجوری روی حمایت کمربند امنیتی داعشی‌های دیرالزور و ادلب بر علیه مقاومت، سرمایه گذاری میکنن. حتی سلاحههای نیمه سنگین و سنگین رو لجستیک میکنه برای روز مبادا علیه مقاومت توسط همین دواعش حراملقمه. خلاصه‌ش گول این ترورها رو نخورید که شاید همین بابای کشته شده، علیه آمریکا موضع داشته، که آمریکا اون رو حذف کرده. وگرنه شو که گفتم...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس