به گزارش مشرق،انصاری در توئیتی نوشت:

اگر میخواهید بدانید اسرائیل این روزها چه فشاری را تحمل میکند، بیایید مساحت فلسطین اشغالی را با مساحت استان بوشهر در ایران مقایسه کنیم.

مساحت کل فلسطین اشغالی حدودا ۲۸،۱۷۰ کیلومتر مربع و مساحت تحت کنترل رژیم صهیونیستی تنها ۲۲،۱۴۵ کیلومتر مربع است.

این در حالی است که استان بوشهر به عنوان یک استان نه چندان بزرگ ایران که در کل کشور استان هفدهم به حساب می آید، به تنهایی ۲۲،۷۴۳ کیلومتر مربع مساحت دارد که از مناطق تحت کنترل اسرائیل هم ۵۹۸ کیلومتر مربع بزرگتر است. فلسطین اشغالی البته جمعیت به شدت متراکمی دارد که حداقل ۵ برابر بیشتر از استان بوشهر است و فقط باریکه غزه با آن مساحت اندک بیش از دو میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است، حال آنکه کل جمعیت استان بوشهر احتمالا به یک میلیون دویست هزار نفر نمیرسد!

اکنون برای اینکه بدانید صهیونیست ها چه مصیبتی را تحمل میکنند، این مساحت اندک را در نظر بگیرید و به این فکر کنید که شمال آن را حزب الله میکوبد، جنوبش را انصارلله یمن میزند، غرب آن با حماس و جهاد اسلامی درگیر است، و در شرق نیز که مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین است، مبارزان فلسطینی زیادی علیه اسرائیل فعال اند. اینها جدای از آن تهدیدات امنیتی است که بعضا در شهرها و شهرک های صهیونیست نشین رخ میدهد، یا پهپادهایی که از عراق به نقاط حساس اسرائیل اصابت میکند.

اینها جدای شهرهای تخلیه شده مناطق شمالی، کارخانه های تعطیل شده، رکود سنگین صنعت توریسم، تضعیف کشاورزی، تحمیل آوارگی، اعتراضات مدنی، و صدها مشکل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی دیگر است. در چنین سرزمینی که عمق استراتریک خاصی ندارد، بازدارندگی از بین رفته، تسلیحات دفاعی چندان کارا به نظر نمی آیند، و فاکتور روانی رژیم را با چالش های عدیده ای چون مهاجرت معکوس، التهابات اجتماعی، اعتراضات خیابانی و غیره نیز مواجه کرده است.

شاید بتوان گفت هیچ صهیونیستی نیست که در چند ماه گذشته صدای وحشت انگیز راکت ها و پهپادهای مقاومت را نشنیده باشد. از مهمترین اهداف مقاومت نیز ظاهرا فرسایشی کردن جنگ و کاهش تاب آوری صهیونیستها در برابر التهابات اقتصادی، روانی و امنیتی است.

اسرائیل این روزها چه فشاری را تحمل می کند؟

اسرائیل این روزها چه فشاری را تحمل می کند؟

اسرائیل این روزها چه فشاری را تحمل می کند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس