سیلی خوردیم/ مرکز تحقیقات نظامی ارتش قابل اعتماد نیست

یک ژنرال صهیونیست با اشاره به عملیات «طوفان‌الاقصی» (۷ اکتبر ۲۰۲۳) گفت که رژیم اسرائیل در این عملیات غافلگیر شد و از گروه های مقاومت فلسطین سیلی خورد.

به گزارش مشرق، ژنرال «گای حازوت» رئیس بخش آموزش و تحقیقات در نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که بازدارندگی این رژیم از بین رفته است.

وی افزود که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) همچنان کنترل اوضاع در بخش های گسترده ای از نوار غزه را در اختیار دارد، در حالیکه رژیم صهیونیستی در منطقه خوار و ذلیل شده است.

حازوت در نشست فرماندهان و نظامیان ذخیره رژیم صهیونیستی با اشاره به حملات موشکی و پهپادی گروه های مقاومت به مواضع نظامیان این رژیم گفت: به دنبال حملات آتشین علیه اسرائیل از سوی ایران، لبنان، سوریه، یمن و عراق، هر کسی به دنبال تحقیر و اهانت به سوی ما چیزی می‌فرستد.

وی با اشاره به شکست در اداره جنگ غزه اضافه کرد: اسرائیل در هنگام حمله به شهرک های صهیونیست نشین اطراف غزه در هفتم اکتبر در خواب بود، غافلگیر شد و سیلی خورد.

رئیس بخش آموزش و تحقیقات نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی درباره اوضاع غزه گفت: حداقل نیمی از نیروهای حماس همچنان در قید حیات هستند و ده‌ها اسرائیلی همچنان در اسارت به سر می‌برند.

حازوت تصریح کرد که صدها فرمانده مقاومت همچنان از اردوگاه الشاطی در نوار غزه تا مناطق گسترده میان خان یونس و رفح در جنوب، فعال هستند.

این ژنرال صهیونیست همچنین به ضعف مهمات و تسلیحات ارتش رژیم اسرائیل از گلوله توپ تا گلوله تانک اعتراف کرد و گفت: اسرائیل توان انجام هر کاری را در خاورمیانه ندارد.

وی همچنین به تحقیقات انجام شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی درباره ناکامی در جنگ اشاره و تاکید کرد: پژوهش های مرکز تحقیقات درست و این مرکز قابل اعتماد نیست و این خطری بزرگ برای ارتش است.

بسیاری از مقامات سابق و تحلیلگران رژیم صهیونیستی بر ناتوانی ارتش و ضعف کابینه حاکم اذعان کرده و بارها با انتقاد از نخست وزیر این رژیم نسبت به عواقب آن هشدار دادند.

اخیرا ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی به ناتوانی ارتش این رژیم در جنگ همزمان با محور مقاومت و هراس صهیونیست‌ها از حمله ایران و حزب الله اذعان کرد.

«اسحاق بریک» کارشناس نظامی رژیم اسرائیل به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم درباره همراهی نکردن با سیاست های «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا هشدار داد و گفت: اگر نتانیاهو به (خواست) رئیس جمهور بایدن پاسخ مثبت ندهد و با او همراهی نکند، ما در نبرد تنها خواهیم ماند. ارتش ما توان پیروزی کامل به تنهایی را ندارد و نجات و بقای اسرائیل زیرسئوال خواهد رفت.

«گابی ایزنکوت» عضو سابق شورای جنگ رژیم صهیونیستی هم بتازگی گفت : همه کسانی که در مقابله با حملات هفتم اکتبر ناکام بودند، از فرمانده گردان تا نخست وزیر باید با کناره گیری از قدرت به خانه هایشان بازگردند.

وی افزود: نتانیاهو شکست خورده و با توجه به فقدان تصمیم گیری صحیح، ممکن است اسرائیل را به حوزه های خطرناکی از جمله اشغال دائمی نوار غزه سوق دهد.

ایزنکوت ادامه داد: ادامه کار نتانیاهو پس از عملیات هفتم اکتبر در منصب نخست وزیری، نامناسب است.

در همین پیوند، «یوسی هدار» تحلیلگر رسانه صهیونیستی «هاآرتص» نیز به نتانیاهو حمله کرد و گفت: سخن نتانیاهو درباره پیروزی مطلق عوام فریبی و نیرنگ بازی آشکار است. این در راستای فریب دادن اسرائیلی هاست.

ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی نیز بتازگی در سخنانی به مقامات این رژیم نسبت به تنش با حزب‌الله لبنان هشدار داد.

«اسرائیل زیو» فرمانده اتاق عملیات سابق و ژنرال ذخیره رژیم صهیونیستی گفت: افزایش اقدامات نظامی در شمال یک تاکتیک اشتباه است، مگر اینکه بخواهیم وارد یک جنگ همه‌جانبه شویم.

زیو افزود: این بدترین زمان برای باز کردن چندین جبهه است و من توصیه می‌کنم ارتش بیشتر از این در رفح نفوذ نکند، زیرا ماندن بیشتر به معنای اشغال این بخش تلقی می شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ادرین DE ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
    0 0
    هوشمندترین نوع انتقام ترور نتانیاهو ست
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
    0 0
    نوش جونتون منتظر بقیه ی سیلی ها باشید والبته مرگ موش👎💪✌️

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس