حسین گفت «نه»؛ فلسطینی‌ها هم می‌گویند «نه»

یکی از اعضای تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: امروز دشمنان فلسطین می‌ترسند و ما نمی‌ترسیم. ما مقاومت می‌کنیم و پیروز می‌شویم و این به همه دنیا ثابت می‌شود.

به گزارش مشرق، شیخ محمد قدوره، یکی از اعضای تشکیلات خودگردان فلسطین همراه با گروهی از فلسطینی‌ها در مسیر پیاده روی اربعین و موکب «ندا الاقصی» حضور داشتند. این موکب در عمود ۸۳۳ مسیر نجف به کربلا واقع شده بود و علاوه بر یک راه‌پیمایی حمایت از غزه و برائت از اسرائیل، با استقبال بخش قابل توجهی از زائران پیاده قرار می‌گرفت.

محمد قدوره درباره حضور جمع فلسطینی در مسیر پیاده‌روی اربعین گفت: ما به مسیر نجف تا کربلا آمده‌ایم تا اربعین امام حسین علیه السلام را گرامی بداریم. این امام بزرگوار بود که در مقابل یزید ظالم ایستاد و به او گفت: «نه، به خدا قسم، من خود را با تو همراه نمی‌کنم.» امام حسین (ع) با این مقامی که در طول صدها سال تاریخ بشری ثبت کرده است، می‌خواهد بگوید که یک ملت باید با عزت و شجاعت و نجابت خود زندگی کند تا به اعتلای خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: امام حسین (ع)، امام همه مسلمانان و در واقع برخی از رهبران غیرمسلمان است، مثلاً گاندی از هندوستان، گفت: «من از حسین یاد گرفتم که چگونه مظلوم واقع شوم و پیروز شوم».

محمد قدوره با تاکید بر اینکه درس بزرگ نوه رسول خدا (ص)، ایستادگی در برابر ظلم است، بیان کرد: او و یارانش با خون خود در مقابل ظالم ایستادند و گفت: «نه»! این چیزی است که ما در مقابل هر ظالمی که به حیثیت و دین اسلام حمله کند، می‌گوییم.

این عضو تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: با تمام صراحت می‌گوییم: «نه»؛ نه برای همه کشورهای خائن به مردم خود. این کلمه‌ای است که با عشق امام حسین (ع) در ما کاشته شده است.

شیخ محمد قدوره با تاکید بر اینکه قدس ازاد خواهد شد، گفت: هدف من آزادسازی فلسطین و اقامه نماز در مسجدالاقصی است. از همین جا به هلال مقاومت که از ایران اسلامی تا یمن، عراق، سوریه، لبنان و تا فلسطین ادامه دارد، درودی معطر می‌فرستم. امروز دشمنان می‌ترسند و ما نمی‌ترسیم. ما مقاومت می‌کنیم و پیروز می‌شویم و این به همه دنیا ثابت می‌شود.

حسین گفت «نه»؛ فلسطینی‌ها هم می‌گویند «نه»

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
    5 0
    انشالله نماز در بیت المقدس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس