کد خبر 1636553
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴

به گزارش مشرق،محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود مطلبی با عنوان عملیات اربعین؛ پرچم بالاست، منتشر کرد و نوشت:

حمله بامداد امروز حزب الله به یازده پایگاه رژیم صهیونیستی، بسیار معنادار است. نه فقط از حیث اطلاعاتی و نظامی و امنیتی، و نه از حیث ترکیبی بودن (عملیات فریب و زدن ضربه اصلی در پوشش آن) و نه فقط از این جهت که اعلام شده آغاز (پیش درآمد) عملیات انتقام خون شهید فواد شکر است.

اسرائیل، خط مقدم جبهه شیطان و تیزی خنجر آن است؛ و حزب الله لبنان، نمادی از حزب رستگار و پیروز خداوند: "أَلَا إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْمُفْلِحُون" "و "إِنَّ حِزبَ اللَّهِ هُمُ الغالِبون".

آنچه از روایات بر می آید، حال شیطان در بحبوحه جنایت روز عاشورا، دوگانه و متناقض بوده است. از شدت خوشحالی در اطراف زمین جولان می داده و می گفته "ای جماعت شیاطین، انتقام خود را از فرزندان آدم گرفتیم و هلاکت آنان را به نهایت رساندیم و آنان را اهل جهنم کردیم".

اما در ادامه هراسان شده و گفته است: "مردم را اهل جهنم کردیم، مگر کسی که در این مصیبت گریه کند و به محبت آل محمد [ص] مصمم گردد. پس مردم را به شک اندازید و از آگاهی نسبت این مصیبت باز دارید".

عاشورا اگر اربعین نداشت، شیطان بزرگ ترین چیرگی بر بشریت را به چنگ آورده بود. حجم بی سابقه جنایت در عاشورا، می توانست هر انسان معمولی را از پا در آورد.

زینب کبری (ع) شب عاشورا، هنگامی که از زبان امام حسین (ع)، از ماجرای فردا و آنچه بر امام و یارانش و اهل حرم خواهد گذشت، خبر دار شد، بی طاقت شد، بشدت گریست و بیهوش شد.

امام حسین (ع) در همان موقعیت بسیار دشوار، کلید پیروزی را در اختیار عقیله بنی هاشم قرار داد، آنجا که فرمود: "یا أُخَیَّةُ لاَ یَذْهَبَنَّ بِحِلْمِکَ الشَّیْطانُ. خواهر عزیزم! مبادا شیطان، حلم و شکیبایی ات را برباید".

حِلم یعنی بردباری، درنگ و تامل، حوصله و شکیبایی، و عقل. حِلم، برترین عزت و یاور انسان است. اما در عین حال، به معنای انفعال و کوتاه آمدن و تسلیم نیست، بلکه صبر فعال و پویا و سازنده است. همان بنای رفیعی که با روشنگری در کوفه و شام و سپس زیارت اربعین پایه گذاری شد.

متانت، مداومت، استقامت و مقاومتی که از متن لبیک به سید الشهدا (ع) جوشید، در حال به بار نشستن است. شجره طیبه ای که شیطان می خواست ریشه کن کند، با راهپیمایی ده ها میلیونی اربعین، و قدرت نمایی جبهه مقاومت اسلامی سر بر آورده و به خط مقدم شیطان زده است.

چند روز قبل نشریه فارین پالیسی، درباره زوال درایت در اسرائیل و فرسایش رژیم نوشت: "اسرائیل با مشکلات جدی روبه روست. شهروندانش به شدت دچار تفرقه هستند و احتمالاً بهبود نخواهد یافت. درگیر جنگی بی‌نتیجه در غزه است؛ ارتش، نشانه‌هایی از خستگی بروز می‌دهد، و جنگ گسترده‌تر با حزب‌الله یا ایران همچنان ممکن است. اقتصاد اسرائیل به شدت آسیب دیده است. رفتارهای اخیر به شدت به چهره جهانی اسرائیل آسیب رسانده و در حال تبدیل شدن به دولتی مطرود است. دادگاه بین‌المللی، خواستار صدور احکام بازداشت برای نتانیاهو و وزیر دفاع شده؛ و در آمریکا حتی در میان جوانان یهودی، حمایت از رفتار اسرائیل به سرعت در حال کاهش است . نسل اول رهبران اسرائیل، استراتژیست‌های زیرکی بودند. اما امروز اسرائیل با فرسایش درایت و رویکرد راهبردی رو به رو است".

ضربت حزب الله به یازده پایگاه نظامی خط مقدم شیطان، آن هم در بامداد اربعین شهادت حضرت سید ااشهدا (ع)، بسیار معنادار است. برآورد های اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا می گوید حزب الله، بیش از ۱۵۰ هزار فروند انواع موشک و پهپادِ آماده شلیک به عمق اسرائیل دارد.

عملیات غافلگیرانه ده ها هزار رزمنده حزب الله در روز جنگ در کنار حمایت دیگر اضلاع جبهه مقاومت و این که زیر زمین چه خبر است و از سمت دریا چه غافلگیری هایی رخ خواهد داد، کابوس شبانه روز صهیونیست هاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس