کد خبر 1636592
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹
درگیری جدید پکن-مانیل در دریای جنوب چین

در ادامه تنش‌های پکن و مانیل در دریای جنوبی چین، امروز (یکشنبه) نیز فیلیپین و چین بار دیگر در این پهنه دریایی مورد مناقشه با یکدیگر درگیر شدند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز این درگیری را تازه ترین مورد از رویارویی دریایی و هوایی دو کشور در این آبراهه راهبردی توصیف کرد و افزود: این رویارویی تلاش های دو کشور برای اعتماد سازی و کنترل بهتر اختلافات شان را بعد ازماه ها درگیری تحت الشعاع قرار داده است.

ژوئن (خرداد) در آخرین دور رویارویی خشونت آمیز بین مانیل و پکن در آب های مورد مناقشه، ۸ ملوان مصدوم شدند و انگشت یک ملوان فیلیپینی قطع شد.

فیلیپین، چین را به انجام «مانورهای خطرناک و تهاجمی» برای جلوگیری از ماموریت تدارکاتی متهم کرده است و در مقابل گارد ساحلی چین نیز اعلام کرده که «اقدامات کنترلی» را در مقابل کشتی هایی بکار گرفته است که به صورت غیرقانونی به آب های منطقه وارد و بارها به شیوه های خطرناکی به کشتی های چینی نزدیک شده اند.

رویترز نوشت: نیروهای گروه ضربت پکن در دریای جنوبی چین طی حادثه اخیر که نزدیک منطقه «سوبینا شول» رخ داد به کشتی اداره شیلات فیلیپین که حامل مواد غذایی، سوخت و تجهیزات برای ماهیگیران بود، حمله کردند.

چین بر تقریبا همه مناطق دریای جنوبی چین از جمله مناطقی که فیلیپین، اندونزی، ویتنام و برونئی ادعای مالکیت آنها را دارند، کنترل دارد و برای حفاظت از منافع خود مجموعه ای از کشتی ها را در این منطقه مستقر کرده است.

چین و فیلیپین ماه گذشته در نشست مقامات عالی رتبه دو کشور درباره «اعتماد سازی» «ایجاد اطمینان دوباره» در زمینه مدیریت اختلافات دریایی خود توافق کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
    2 0
    چین و هوش مصنوعی و تکنولوژی رباتیک عوامل اصلی تهدید کننده بشریت در قرن پیش رو هستند و ما هم غافل از این موضوع با این کمونیست های ملحد در حال شراکت هستیم
    • سهیل آذری IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      0 0
      چقد نفهمی تو آقای محسن نفهمی چون نفهمیدی بزرگترین تهدید بشریت آمریکاس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس