کد خبر 1636687
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۸
تداوم اعتراضات کشورهای اروپایی علیه جنگ غزه

کشورها و شهرهای مختلفی از اروپا گرفته تا کانادا در واکنش به این جنگ، تجمعاتی را جهت حمایت از مردم فلسطین و محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی برگزار کردند.

به گزارش مشرق، صدها نفر در مقابل سفارت تل‌آویو در استکهلم، پایتخت سوئد تجمعاتی را برگزار کردند تا حمایت و همبستگی خود را نسبت به فلسطینیان نشان دهند.

خبرگزاری آناتولی گزارش کرد: «مردم معترض سوئدی ابتدا در مرکز شهر استکهلم جمع شدند و سپس به سمت سفارت اسرائیل حرکت کردند.»

معترضان ضمن آنکه خواستار آتش‌بس فوری جنگ غزه شدند، با در دست داشتن بنرهایی شعارهای حامی فلسطینی از جمله «فلسطین و غزه را آزاد کنید»، «نسل‌کشی را متوقف کنید» و «اسرائیل را بایکوت کنید» سر دادند.

«یونو هورم» یکی از فعالان حاضر در این اعتراضات، کمک‌های دولت سوئد به رژیم صهیونیستی را «‌غم‌انگیز» توصیف کرد و به خبرگزاری آناتولی گفت: «نسل‌کشی در غزه بدترین اتفاقی است که از زمان جنگ‌جهانی دوم و نسل‌کشی نازی‌ها رخ داده است.»

او ضمن انتقاد از رسانه‌های سوئدی برای پوشش خبری جنگ غزه، عنوان کرد: «به‌رغم آنچه رسانه‌های سوئدی پوشش می‌دهند و هم‌چنین بی‌تفاوتی دولت سوئد نسبت به وضعیت نوار غزه، ما مردم سوئد از فلسطین حمایت می‌کنیم.»

«مایا ولیز وتسبرگ» معترض دیگری آنچه در غزه رخ می‌دهد را «نسل‌کشی» خواند و گفت: «متوجه سکوت جهان در برابر جنگی که اسرائیل به راه انداخته نمی‌شوم. نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) تصمیمات وحشتناکی می‌گیرد درست مانند آن چیزی که آدولف هیتلر ۷۰ سال پیش انجام داد. من احساس غم و خشم می‌کنم.»

صفحه «فلسطین هایلایت» در شبکه اجتماعی ایکس تصاویر هوایی را از اعتراضات گسترده مردم در کپنهاگ، پایتخت دانمارک منتشر کرده است.

طبق ویدئو و گزارشی که در این صفحه پست شده، هزاران نفر از شهر کپنهاگ در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی دست به برگزاری تجمعاتی زدند و خواستار آتش‌بس فوری جنگ غزه شدند.

علاوه بر این، صدها نفر در راستای همبستگی با فلسطین در دوبلین، پایتخت ایرلند نیز دست به اعتراضات و برگزاری تجمعاتی زدند.

گزارش شده است که این اعتراضات توسط پویش «همبستگی ایرلند-فلسطین» سازماندهی شده است.

آنها ضمن آنکه خواستار آتش‌بس در غزه شدند، از دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا خواستند تا فروش تسلیحات به تل‌آویو را ممنوع اعلام کند.

معترضان به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی با در دست داشتن پلاکاردهایی در بریتیش کلمبیا خواستار «آتش‌بس دائمی» در نوار غزه شدند.

از ابتدای جنگ، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۳۲ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند. در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صدها کودک فلسطینی را گرفته و یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان محسوب می‌شود، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، تل‌آویو میلیاردها دلار تجهیزات نظامی مختلف از آمریکا دریافت کرده است. براساس اعلام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، این تجهیزات شامل ناوگان جدید جنگنده‌های اف-۳۵، تانک، موتور خودروهای زرهی، خودروهای جنگی و هزاران تن تجهیزات نظامی دیگر می‌شود.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس