بازدید سرزده پزشکیان از سازمان برنامه و بودجه

یک روزنامه اصلاح‌طلب تاکید کرد: سخنان پزشکیان موجب سوءبرداشت و دردسرساز می‌شود، او ناچار است پیش از هر مراسمی، درباره آنچه می‌خواهد بر زبان بیاورد، بیندیشد و گرنه در نهایت جایگاه او تضعیف می شود.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: یک روزنامه اصلاح‌طلب تاکید کرد: سخنان پزشکیان موجب سوءبرداشت و دردسرساز می‌شود بنابراین او ناچار است پیش از هر مراسمی، درباره آنچه می‌خواهد بر زبان بیاورد، بیندیشد و گرنه این سخنان در نهایت، جایگاه او را تضعیف می‌کند و در گذر زمان، دردسرساز خواهد شد. روزنامه شرق در سرمقاله خود با عنوان «سخنان پزشکیان دردسرآفرین است؟» نوشت: یکی از مشکلات جدی رؤسای جمهوری ایران این است که درک درستی از مفهوم «جایگاه سخن» ندارند. آنان گاه سخنانی در مصاحبه‌ها، سخنرانی‌ها، در دیدار با مردم و مقامات به کار می‌برند که موجب سوء قرائت در اذهان می‌شود. این ناشی از اعتمادبه‌نفس بیش از اندازه است که به سهل‌انگاری می‌انجامد. نمونه بارز این سخنان را می‌توان در حرف‌های محمود احمدی‌نژاد پیدا کرد. احمدی‌نژاد همه مرزهای رسمی زبان را می‌شکست و این امر ابتدا برای مردم کوچه‌بازار خوشایند و جذاب بود، چراکه به شیوه غیرمستقیم کردار و رفتار حامیان خود را که اغلب از مردم کوچه‌بازار بودند، توجیه می‌کرد...

«جایگاه سخن» نزد حسن روحانی خاص‌گرایانه بود؛ او به‌ندرت مردم را خطاب قرار می‌داد. روی سخنش بیش از هر چیز نهادهای رسمی و افرادی با هویت‌های مجهول و مبهم بودند و این خطاب بیش از اینکه گره‌گشا باشد، معمایی به نظر می‌رسید که مردم باید آن را حل می‌کردند. حسن روحانی به‌خوبی از «جایگاه سخن» خود آگاه بود و تلاش می‌کرد بیش از آنکه سخنانش مردم را برانگیزد، مخالفانش را بنوازد؛ برای همین بسیار از صنعت تلمیح و کنایه استفاده می‌کرد و به‌ندرت سخنانی رک و صریح بر زبان می‌آورد. حسن روحانی می‌دانست از هر سخن می‌توان معنایی غیر از آن چیزی که بر زبان آمده، افاده کرد. او نه صدای مردم بود و نه زبان آنان. زبانش رسمی و امنیتی بود و به‌همین‌دلیل نزد مردم مرموزتر از آنچه بود، نشان می‌داد.

محمود احمدی‌نژاد و حسن روحانی باور نداشتند در سیاست باید مسائل را صادقانه با مردم در میان گذاشت. تعریف آنان از صداقت و صراحت در بیان با رؤسای جمهور دیگر تفاوت داشت.

سیدمحمد خاتمی راه ساده‌ای در پیش گرفته بود. او درصدد بود از جایگاه دانشگاهی خود سخن بگوید، چراکه در آن جایگاه واژه‌ها را راحت‌تر می‌جست و به کار می‌بست. اگرچه گاه مردم از عمق حرف‌های سیدمحمد خاتمی سر در نمی‌آوردند اما باورشان این بود که آنان را در سیاست جدی گرفته‌اند. البته چفت‌وبست‌ نشدن گفتار خاتمی با کردارش مردم را ناامید و دلسرد کرد و از او چهره‌ای منفعل در بحران‌های سیاسی ساخت.

یکی از مشهورترین سخنان حضرت علی(ع) این است که «تا سخن نگفته باشی، کلام در بند تو است و به زمان سخن‌گفتن تو در بند کلامی». مسعود پزشکیان حد وسط حسن روحانی و سیدمحمد خاتمی است. گاه بارقه‌هایی در سخنانش دیده می‌شود که سمت‌وسوی مردم‌گرایانه دارد و البته آلوده به جهل و خلاف واقع نیست. لحن و طنین صدایش نشان می‌دهد با مردم کوچه‌بازار آشنا است و می‌تواند زبان آنان باشد. مسعود پزشکیان به زبان ترکی تسلط دارد و در خانه این زبان زیسته و به چم‌وخم آن آگاه است. این تسلط به ترکی، گاه در برگرداندن آن به فارسی برایش دردسرآفرین می‌شود. بگذارید با مثالی صورت‌مسئله را روشن کنیم. جلال آل‌احمد سخنوری توانا بود و کلامی نافذ داشت. او با همان کلام می‌نوشت و نوشته‌هایش همان ریتم و تپش را داشت. از این‌ رو است که یکی از انتقادات به نثر جلال آل‌احمد در کنار ویژگی‌های ماندگاری‌اش این است که برخی باور دارند داستان‌هایش شتاب‌زده‌اند. آل‌احمد خود در «سنگی بر گوری» بر عجول ‌بودنش صحه می‌گذارد. او همان‌گونه که فکر می‌کند، سخن می‌گوید و می‌نویسد...

با علم بر این قیاس، مسعود پزشکیان راه دشواری در پیش دارد. او ناگزیر است به دلیل جایگاه خود، سخنرانی و مصاحبه کند و در جمع‌های مختلفی حرف بزند و برای اینکه از سخنان صادقانه و صریحش سوء‌قرائت نشود، ناچار است پیش از هر مراسمی درباره آنچه می‌خواهد بر زبان بیاورد، بیندیشد و در صورت امکان آن را به متن بازگرداند. به‌ویژه اینکه سخنان او در آغاز راه قابلیت تفسیر و تأویل بسیار دارد و مخالفانش درصدد سوء‌قرائت از آن هستند؛ به‌همین‌دلیل او باید از سخنانی که موجب این سوء‌قرائت می‌شود که در نهایت جایگاه او را تضعیف می‌کند، پرهیز کند. سوء‌قرائت‌هایی که در گذر زمان دردسرساز خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 114
  • در انتظار بررسی: 31
  • غیر قابل انتشار: 37
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    62 49
    جو عمومی جامعه از پزشکیان و رفتار های باوقار و متانت فرزندانش رضایت دارند حتی برای خودم که به جناب آقای جلیلی بزرگوار رأی دادم
    • سید IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      49 69
      سخندانی سنجیده فقط از رهبر عزیز و شهید رئیسی خوب دیدیم و شنیدیم. اما از هاشمی و خاتمی و حسنک وزیر و احمدی نژاد مغلطه بازی برمی آمد و بس!!!
    • DE ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      15 9
      فرزندانش خیلی قشنگ بود.
    • DE ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      39 45
      واقعا نسنجیده و کوچه بازاری صحبت میکنه. ریاست جمهوری، مث نمایندگی مجلس نیست. هردنبیلی هرچی بخاد بگه. واقعا چطور به فکرش نرسید که نباید اون حرف ها رو بگه.
    • DE ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      35 16
      خطرناک تر ازین قضیه اینه که: خیلی راحت میشه پزشکیان رو با بازی سیاسی تحریک کرد. اونوقت هر حرف نگو رو ممکنه فاش کنه. اصلا رو احساساتش کنترل نداره.
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      24 2
      براحتي از طرف جامعه صحبت نكن
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      13 2
      متانت فرزندش خیلی
    • ali IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      17 15
      سید من نمیدونم احمدینژاد درست یا غلط حرف میزد یا نه اما یک سخن در مورد احمدی نژاد بگم مهم نیست نگهبان تاییدش کرده یا نه.اما یک شخص فقط یک شخص مثل احمدینژاد اگر پیدا کردی سخنت متین.احمدی نژاد مردیه که در داخل کشور هم اصلاح طلب هم اصول گرا چشم دیدنش را ندارند عجیب اینه که این مرد در برابر چشم آمریکا و اسراییل و اروپاییهای جنایتکار هم منفوره.سبد اگر چنین مردی پیدا کردی غیر از احمدی نژاد اونوقت سخنت در مورد احمدینژاد درسته.احمدینژاد را قبول ندارند چون مردمیه سید.
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      3 3
      احسنت
    • a IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      18 8
      چون پزشکیان صادق و راستگو است اما بقیه دروغ خوب می گفتند
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      9 1
      فرزندان همه رئیس جمهورها هیچ کاره اند و خلاف قانون اساسی است که برای آنها جایگاه ویژه ای قائل باشیم
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      2 1
      دقیقا
    • محمدحسن کاظمی IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      2 2
      از شهر جهانی یزد. تایید جناب پزشکیان از سوی شما که طرفدار آقای جلیلی هستید، تحسین برانگیز است.
    • US ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      0 0
      موافقم
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      0 0
      احمدی نژاد خیرش به مردم می‌رسید نه شر
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      0 0
      احمدی نژاد از زمان جنگ غزه یکبار هم اسراییل رو محکوم نکرده.کلا از چیزی که سال ۸۴ بود برگشته.در ضمن مهره سوخته است.
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      0 0
      ایشون باید قول بده تو جلسات حداقل چرت نزنه و به حرف کارشناسان گوش بده تا شاید قبولش داشته باشیم
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      0 0
      اگر دروغگویی را کنار نگذاره به مشکل بر میخوره
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      0 0
      پزشکیان باید بابت نسبت دادن آمار دروغ به عملکرد دولت شهید رئیسی رسماً عذر خواهی کند. - ایشون با آمارهای دروغش در مناظرات انتخاباتی مردم را فریب داده
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      0 0
      پزشکیان باید بابت نسبت دادن آمار دروغ به عملکرد دولت شهید رئیسی رسماً عذر خواهی کند. - ایشون با آمارهای دروغش در مناظرات انتخاباتی مردم را فریب داده
  • اسماعیل IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    54 19
    لطفا به جای اینکه با کلمات بازی کنید بیائید فکری به حال این مملکت و اتباع افغانی تبار باشید که ایران را خراب کردند
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      19 10
      سیدمحمد خاتمی راه ساده‌ای در پیش گرفته بود. او درصدد بود از جایگاه دانشگاهی خود سخن بگوید// جان؟؟ جایگاه دانشگاهی خاتمی!!؟؟ اونوقت از کی تاحالا ایشون صاحب جایگاه دانشگاهی بوده و ما نمی دونستیم؟؟
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      11 8
      بیائید فکری به حال این مملکت و اتباع افغانی تبار باشید که ایران را خراب کردند// کسی را که چرندیات مزدوران ماهواره را باور کند "هالو نامند!
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      16 4
      آقا کدام ایرانی به کارگر ایرانی اعتماد می کند؟ همه به افغان‌ها اعتماد دارند مشکل از خود ماست نه افاغنه محترم
    • ali IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      7 3
      تو که میگی افغانی تبارها کشور را خراب کردند عزیز اینا بدون در هر کشوری تشریف ببرید می بینی که مهاجرانی در اون کشور هستند که دارند برای اون‌کشور کار می کنند این از این.در ضمن اگر تو و من حاضر بشیم اونطور که این افغانیها دارند در این کشور عرق می‌ریزند و کار می کنند من و تو هم همانطوری بیگاری میگردیم برای این کشور مطمعن باش هیچ‌ کارفرمایی در ایران به این افغانیها کار نمی‌داد و اونوقت خودشون مجبور بودند یا برگردند کشور خودشون یا برن در کشورهای دیگه.دارند.دارند دید من و تو را نسبت به افغانیها بد می کنند چون یک پایه محکم اقتصاد ایران را اینا میچرخونند اینا بدون.
  • ,,امانی IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    35 33
    من فکر میکردم جناب رئیس جمهور خیلی هم باصطلاح ساده وبی غل وغش هست واین حرف های درهم و بر هم وبا غلط های بسیار که میزنه از روی سادگی ایشان است اما هنگام رای گیری وزرا که دائم برای هروزیری از رهبری معظم انقلاب مایه گذاشت البته بیشتر به کذب متوجه شدم اتفاق ایشان بقول معروف کسی هست که اکر صد تا روباه دردلش بازی کنند دم یکیشون به همدیگر نمی خوره حال بگذریم از لهجه ایشان که زبان رسمی کشور فارسی را مورد تمسخر قرار داده است
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      9 14
      تزلزل انتخاب و شناخت شما نشان از نپختگی و خام اندیشی است
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      0 0
      ایشون باید قول بده تو جلسات حداقل چرت نزنه و به حرف کارشناسان گوش بده تا شاید قبولش داشته باشیم.
  • ali IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    18 9
    منظورش درک درست جایگاه سخن از نظر کیهان و دوستان است ؟!
  • جعفری IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    20 28
    رای دادیم پشیمانیم وحق اعتراض نداریم چون خود کرده راتدبیر نیست.
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      1 2
      شما که کاندید مورد نظرتون رای نیاورد باید پشیمان باشید عزیز برادر
  • علی IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    35 13
    از صراحت و صداقت واقعا اينهمه واهمه دارید؟ ترک و فارس دیگر چه صیغه ایست؟مشکل ذهن و اندیشه و رفتار شماهاست نه صداقتی که ما به آن رای داده ايم!!!
    • علی حقجو IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      2 0
      فاصله صداقت تا حماقت یکتار موست. اینکه مثلا خلبانی بیاد به مسافران بگه من از خلبانی چیزی سرم نمیشه لذا کار را به متخصص یعنی کمک خلبان می سپارم نشان از صداقت نیست . اگه صداقت داشت کاری که تخصص نداره را قبول نمی کرد. اتفاقا این اقرارهای پزشکیان نشان از بی صداقتی، بی مسئولیتی و بی تعهدی او دارد.
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      2 0
      صداقت؟ آیا عوامفریبی و پشت دیگران قایم شدن اسمش صداقت است؟ اگر سر مملکت رو به باد فنا بده اسمش میشه صداقت یا جماقت؟
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    14 17
    احمدی نژاد با تمام رفتارهای زیگزاگ امروزش،قابل قیاس با روسای جمهور افساد طلبا نیست
  • محسن IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    42 17
    اگه صلاح میدونید شما بنویسید برای رئیس جمهور تا اون بخونه، نسنجیده ترین آدم خود آقای شریعتمداری است با روزنامه کیهان بی مخاطبش
    • DE ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      14 23
      اگر بی مخاطب هست چرا شما می سوزی؟
    • فرح وش IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      11 3
      کیهان فقط حرف روزنامه شرق را که اصلاح طلب دو آتشه است نقل کرده . ظاهرا با همفکران خودتان هم مشکل دارید و قبولشان ندارید
    • محسن IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      8 4
      گفتن واقعیت تلخه توهم برو دنبال همون رسانه های زنجیره ای اصلاحات تامخاطبین فهیمشان افزون گردند
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      2 1
      دمت گرم
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    16 8
    در پس این کلمات فقط موذیگری و نفاق وخباثت یافت میشود.
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    14 13
    پزشکیان از اول بنای دروغ با ظاهر حق به جانب را پیش گرفت دروغ کلید خانه همه بدی هاست
  • محمدپور IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    18 4
    باید یادآوری کرد که رای دهندگان به دکتر پزشکیان انتظار دارند رییس جمهور شفاف و بدون لفافه سخن گوید ومحافظه کار نباشد از همین اول ریاستش بایستی رک گو باشد و مشکلات را بصورت شفاف بیان نماید
  • TR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    16 5
    تفرقه افکنی نکنید فقط اتحاد کلید موفقیت است
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      15 7
      افسادطلبان با کسی متحد نمی شوند فقط دنبال منافع خودشان و اربابان غربی‌شان هستن وحدت و وفاق هم برای فریب افکار عمومی علم کردن
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    4 0
    ازیک ایشان چه توقعی داری؟؟؟؟؟؟؟
  • منطقی IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    7 12
    با سلام به رهبر فرزانه و مردم مسلمان و مومن و متعهد و انقلابی و حامی رهبری فرزانه ایران اسلامی . توهین و سوء استفاده مکارانه و رذیلانه و کاملا با هدف و آگاهانه رییس جمهور در ابتدای کار و سیاست مامون پسند و استفاده ی بی شرمانه و بی پروای ابزاری از امام رضای زمانه (ع) رهبری معظم له با ان ظاهر متظاهر و ریاکاری جهت گرفتن رای اعتماد وزرای بد سابقه و خائن به اسلام و مسلمین و مردم با شعور و مسلمان ایران کاری بسیار پست و رذیلانه است و اصلا اصلا اصلا قابل پشم پوشی و بخشش نیست
  • DE ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    17 8
    سیدمحمد خاتمی شاید تنها فردی در ایران باشد که با بهانه های دروغ، برادر کشی راه انداخته است. دروغ «تقلب بزرگ» یادتان رفته است؟ ۸۸ چند نفر با این دروغ کشته شدند؟
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    18 3
    افغانها رو بیرون کنید نگذاری ازدواج کنن با زن و مرد ایرانی و ۱۵ تا بچه پس بندازن بعد هم صاحب اختیار ایران بشن قبل از فاجعه فکری کنید
    • ناشناس IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      0 1
      حقایق سر به مهر اجازه ورود افغانها به ایران و حمایت از اینها یکی دو دهه دیگه معلوم خواهد شد، ولی ...... افسوس
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    14 3
    مشکل ما الان طرز سخن گفتن رؤسای جمهور نیست مردم و کشور هزاران معضل و مشکل دارند برای آنها چاره جویی کنید ما رئیس جمهوری می خواهیم که اصلا بلد نباشد درست سخن بگوید اما کارآمد و باتدبیر و پاک دست و صادق و له مسائل روز دنیا آشنا و گره از کار مملکت و مردم باز کند خلاص
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      7 10
      متاسفانه پزشکیان نه بلد است حرف بزند نه مملکت را می تواند اداره کند
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    12 7
    کیهان مطلب کم آورده خودش ی بار مینویسه ی بارم مینویسه دیگران نوشتن. در اینکه هر کسی در هر جایگاهی از هر جناحی باشه باید سخنان سنجیده بزنه هیچ حرفی نیست اما اینکه از این گفتن و چند بار گفتن و پیچ و تاب دادن و گفتن چه منظوری داشته باشی خیلی مهمه
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      1 0
      نابغه کیهان از قول روزنامه افساد طلب نقل قول کرده
  • شهاب IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    6 20
    افغان ها به تو ربطی ندارن نظام خودش میدونه چیکار کنه در موردشون والا چپ و راست افغان افغان میکنید هدفتون چیه
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      9 1
      پس به کی ربط داره الدنگ افغانی. فلسطینیا هم یه روز از سادگی و مهربونی کشورشونو دادن دست یهودیا حالا ببینید چی شد. بخاطر کشورشون مبارزه میکنن بهشون انگ تروریست میزنن ما هم میترسیم شما افغانیا یه روز این بلا رو سر ما بیارین
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      7 1
      پس به کی مربوطه؟
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      8 0
      ما از حضور. افاغنه ناراضی هستیم دلیلش کمبودهای منابع کشورمان امنیت در همه زمینه هاست
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    7 0
    اندیشه کجا بود
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    9 9
    این یکی صداقت داره و همه چیز و داره صادقانه میگه اینم نگذارید و داره بهتون برمیخوره؟؟!!
  • ایرانی IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    4 0
    باسلام امیدکه شماهم که سخن گفتن باتعمق وتفکربیان میفرماِییدبرای توجیه خودچهاردولت رازیرسوال بردیدالبته جزدولت شهیدالبته فرصت داشتیدتاحکومتهی چنددهزارساله قبل هم پیش برویدولی برای من مخاطب عامییییییییییییییییییییییانه چیزی معلوم نبودتامنظورتان برسانیدانشاءالله واضح وسلیس گفتن رابه ماهم آمموزش دهیدتابرای فهم آن مجبورنباشیم ازهفت جندقبلمامن استمدادبطلبیم من ممنون که خواهیدخواندوبدون گوشه وکنایه زدن راکناربگذاریدویک نفربه چجدنفرنچسبانید به امیدحق
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    6 1
    اتفاقا به ما ربط داره
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    10 9
    لازم نیست شما نگران باشی سخنان و گفتار پزشکیان مردمیست
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      5 0
      با این حساب در طول حیات جمهوری اسلامی تا بحال هیچ رئیس جمهوری سنجیده سخن نگفته و هیچیک صلاحیت نداشتند و این آمار کارنامه بسیار بدی برای شورای نگهبان قانون اساسی کشور است. رفوزه با نمره صفر البته به جز رئیس جمهور شهید
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    7 6
    من که خیلی به آقای پزشکیان ارادت دارم
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      5 2
      دمت گرم منم همچنین
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    7 4
    به جای این حرفا با رئیس جمهور متحد بشید
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      0 0
      با فردی که ادبیات چاله میدونی داره میشه متحد شد؟ با فردی که توی جلسات برنامه و بودجه بجای گوش کردن به حرفهای کارشناسان چرت میزنه میشه متحد شد؟
  • کارمند ساده IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    2 2
    یا واقعا خیلی ساده است یا اینکه خیلی زیرک است همه را سرکار گذاشته است که احتمال دومی خیلی بیشتر است چون جمهور ملت ایران بین راست و دروغ ؛ ساده و چند رنگ را خوب می دانند ...
  • ناشناس IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    1 0
    اندیشه بالاترین قدرت بشری .۸۰ میلیون تایید قدرت اندیشه .نقدی بر نقد نقاد .فقط چرا .آیا این نقد تضعیف مجلس و ریاست جمهور و نمایندگان نیست .
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    3 5
    این روزها کیهان خیلی دلسوز شده
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    7 5
    نخیر دردسرساز نیست. اتفاقا دکتر پزشکیان مرد با صداقت و مرد عمل هست. خدا حفظش کنه.
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    5 4
    بگذارید صادق باشد او را به سفسطه و سیاست زدگی و پیچیدگی حاکم نکشانید
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      2 0
      مشکل دار و دستهٔ دروغگوی غربگدای خودشونه
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    6 3
    نیندیشیده!؟جلر و ولز شما یعنی خیلی هم درست و با اندیشه بوده,همه ما هم میدونیم ک حرفاش درسته
  • GB ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    2 0
    امروزه برای کشور داری قبل از ریاست جمهوری نیاز به یک سیستم برای پیشرفت کشور نیاز است و کسی که میخواهد ریس شود بای از چند وچون این سیستم با خبر شود و در ارتقاع ان صاحب نظر باشد
  • سیدجلال US ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    5 3
    این حرف دل خودت است اقای ش اگه ایشان حرف دلش را می زند بسی نابجا نیست این شماهاید که بر مذاقتان خوش نمی اید ایشان صادقانه می خواهد اصل کلام را بگوید ولی نمی داند شما جیره خوارها نقشه شومی برایش می کشید چرا که سفره تان کوچک می شود ودلتان فقط برای خودتان می سوزد وبس
  • رض IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    6 3
    داره برای مردم به زبان مردم صحبت می کنه، که توصیه دین و ائمه هست
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    9 4
    خدایش ۶۰ درصد مشکلات کشور این کیهان و مدیرشه هم در خارج هم در داخل یعنی این حرفای کیهان اگه بسته بشه اعصاب مردم آروم تره
    • ع IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      5 2
      در‌تمام‌دوران انتشار‌کیهان فقط‌در‌این‌سه‌سال‌دوره شهید‌رییسی‌جرات‌نکرد‌انتقاد کند‌در بقیه‌دوران‌مخ‌مردم‌را‌خورده‌ بعد ازواین هم‌خدا‌با‌داد‌پزشکیان و مردم برسه
  • فرخ باور IT ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    5 0
    احمدی‌نژاد با مردم رو راست نبود؟
  • ali IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    5 1
    اولا شرق عزیز مردم عامه و اکثریت یعنی همونهایی که باعث شدن دکتر پزشکیان رای بیاره مردم کوچه و بازاریند دوما آره تو درست میگی!! روحانی سنجیده حرف میزد برای همین مثل کلاس اولی‌ها تا آمد گفت من قول میده صد روزه مشکلات را حل کنم هشت سال گذشت نه تنها حل نکرد هزار برابر کرد.در ضمن شرق و امثالهم اگر به اندازه یک جو فهم داشته باشند باید متوجه می‌شدند از مناظره تا الان پزشکیان گفته من جناحی عمل نمی کنم با اتحاد و دوستی عمل می کنم .عجیبه بعضی از جناحیها مخصوصا اصلاح طلبان فکر می کنند پزشکیان اصلاح طلب آمده و باید اصلاح طلب عمل کنه.
  • ایرانی IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    6 2
    چرا از گفتن واقعیت هراس دارید ؟؟
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    2 4
    همیشه اصلاح طلبان را بخاطر هنر ومهارت فوق العاده در کم فروشی وبنجل فروشی تحسین کردم کاه رابه جای طلا وسنگ نمک را به جای الماس جا میزنند وبعد هم شروع میکنند نقد عیار طلا ودرجه خلوص الماس!!!
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    3 1
    آقای پزشکیان شما و ما خیلی احتیاج به سخن گفتن نداریم فقط فکر و عمل میخواهیم در دام آدمهای وراج نیفت که کشور را نابود کردند کم گوی و گزیده گوی چون در
    • US ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      0 0
      احسنت واقعادرست گفتی مملکت مدیرومدبرمتخصص ومتعهدمبتکرومتفکرمیخواد... به عمل کاربرایدبه سخنرانی نیست حرف زدن دکترهم خوبه بهانه بنی اسراعیلی دردی رادوانمیکنه
  • سعید AT ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    2 0
    چرا عرصه واقعی و حقیقت میدان سیاست و حاکمیت در ایران را میخواهید پنهان کنید ؟
  • گشتاسب IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    3 1
    برنامه ریزی و اجرای برنامه و عمل به وعده و برنامه مهم است نه حرف و گفتار.
  • ناشناس IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    2 1
    خدا لعنت کندتفرقه افکنان را که انصافا باید آنها را روباه دم نفتی نامید زیرا به هر جایی برن بادم نفتیش هم چیز را به آتش میکشه
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    2 0
    باید بدانند که وزیرهای توانمند برای مردم و کشورو حتی سرانی که خود را همه کاره میدانند خوب است
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    3 0
    با مردم برای مردم با زبان مردم این را مد نظر داشته باشید
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    3 1
    اتفاقاما هر چی میکشیم از دست این افاغنه ها میکشیم آخه من نمی دونم این هجمه افغانی چی از جون ما میخان اینا دارند از یارانه و امکانات این مملکت دارن استفاده میکنند و بعد در عوض خیانت میکنند ملتمسانه از مقامات ارشد تقاضامندیم یه فکری به حال آینده فرزندان ما کنند۱۲
  • ناشناس IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    1 0
    اینها یک مشت حرفهاست که عده ای چون وجودایشان به نفع و باب میلشان نیست تحویل جامعه می دهند
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    4 1
    خودش هم فکر نمی کرد یک روز رییس جمهور بشه.
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    2 0
    درموردایشان کلی گویی شده وهیچ مثالی ازحرف غیر متعارف نزدید وکلی گویی ومبهم گفتن درهیچ محکمه ای خریدارندارد
  • محمد SG ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    2 3
    باتوجه باینکه دل خوشی ازکیهان ندارم ولی نقداین موضوع راتائید وازآقای پزشکیان خو اهشمندم قبل ازسخنرانی مروری برحرفهایشان داشته باشند
  • عماد IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    2 2
    چرا اینقدر کبهان محترم جوش اورده این موضوع چیزه حدیدی نیست...همه از اول می دانند.
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      1 0
      تو که منبع گزارش یعنی روزنامه عاقل اندر سفیه و واداده شرق را نمیشناسی یعنی با پای برهنه دویده ای وسط حرف! کیهان نقل قول کرده همین. برید یقه روزنانه متافق خودتان را بگیرید.
  • مهدی IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    7 1
    به نظر من جلیلی دیگر هیچ وقت نمیتونه رئیس جمهور بشه
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    0 0
    اصلا متانت در جملات نداره.خیلی باید روی صحبتاش کار کنه
  • موسی IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    0 0
    چون استاد روحانی روباه پیر بود
  • محمدحسن کاظمی IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    0 1
    از شهر جهانی یزد. آقای پزشکیان ، کارشان درست است. من خودم هم گاهی اوقات برای ارتباط با برخی افراد ، ناچار می شوم که از ادبیات عامیانه تری استفاده کنم. با تشکر.
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    0 1
    سیدجان یک نفرباید سخنان دولت سزدهم را تفهیم میکرد شما برچه اساسی صحبتهای ایشان خوب ورسامیدانید
  • هادی IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    1 0
    چه انتظاراتی دارید. ویدئوی حضورش تو سازمان برنامه و بودجه رو اگر دیده باشید می‌فهمید کلاه نمایندگی مجلس هم براش گشاد بوده چه برسه به ریاست جمهوری. ولی خلائق هر چه لایق.
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    0 0
    رئیس جمهور اگر چه انسان خوب و صادقی است لیکن تنها خوب و صادق بودن صرف، برای رئیس جمهوری که موضع گرفتن او در هر زمینه ای برای دوستان و دشمنان هم مهم و هم بازتاب دارد کفایت نمی کند . معمولا روسای جمهوری متون سخنرانی های خود را ابتدا با مشاورین سخنور و آگاه به امور سیاسی ، اجتماعی و حتی اقتصادی بررسی و بازتابهای ان را مورد مداقه قرار می دهند چرا که هر مطلب از سخن رئیس جمهور ضمن بازتاب و عواقب بایستی سنجیده و با تامل و قابلیت اجرا داشته باشد چرا که هم بازتاب و هم مخاطب داخلی و خارجی دارد .
  • کرامت. IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    0 0
    بزرگی در سخن وری نیست در نیت پاک و بی آلایش است بنا بر این انسانه مسعول آنهم رعیس جمهور در سخن وری درصد کمی ولی در دین و متانت در صد بالایی باید باشد جون وری دری گفتن در زبان است اما مشکل حل کن در نیت پاک،
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    0 1
    از سخنان گهر بار رییسی چیزی نگفتین.
  • مهدی IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    0 1
    احمدی نژاد ابر مرد سیاست ایرانه بماند که گروه های فک سنی خواستند و تلاش کردند او را خراب کنن ولی همچنان عزیز ایران است به گفته ی خودش هر انکه سوزش دارد یخ بخرد کاری که او کرد هنوز هم هیچ کدام از رییس جمهورها نتوانسته اند بکنند خانه دار کردن انبوهی از مردم ایران چه در روستا ها و چه شهر ها یکپارچگی که اون در حق مسلم هسته ایی ایجاد کرده بود هرگز ور ایران سابقه نداشته بماند که خائنین داخلی گرای تحریم را به خارجیان دادند در هر صورت احمدی نژاد همچنان عشق است
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    0 0
    بهترین رئیس جمهورازبعدداخلی احمدی نژاد بود چنداقدام ملی وی تولیدبنزین داخلی وایجادجایگاه سوخت درسراسرکشور، ساخت مسکن مهر، ایجاد چرخه هسته ای، دادن یارانه ه عمومی به مردم، کارت سوخت جهت جلوگیری هزقاچاق وهدررفت سهام عدالت برای هرفردایرانی کارهای عمرانی درسراسرکشور عمومی کردن تلفن همراه وایرانسل تنوع درخودروسازی وسیله دارشدن اکثریت مردم
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    0 1
    اقدامات مهم رئیسی درحدملی ثابت نگه داشتن قیمت بنزین،وبرگرداندن کارت سوخت خودکفایی درتولید گندم وکارتی کردن نانوایی جهت جلوگیری ازقاچاق آرد وحیوان خوری وافقانی خوری نان یارانه ای ارتباط باهمسایگان برگرداندن کارگاه های تولید ی تعطیل به چرخه تولید زندگی دربین مردم ورفع مشکلات آنها پاسخگوکردن ادارات به شفاف سازی رشداقتصادی ازمنفی به سمت مثبت بدترین رئیس جمهور ایران روحانی فساد اداری زیاد ازطریق برادر وداماد و رکود اقتصادی ورشدمنفی تعهدات برجام بی فرجام امیدیه غرب وبی اعتنایی به شرق اشرافی گری وصندلی نشینی کارخانه‌ های تعطیل کاهش یارانه ها تعطیل ی عمران حذف کارت سوخت دولت فسیل شده افزایش قیمت‌ها وبنزین
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    0 0
    منصفانه بود!
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    0 1
    جرمش این بودکه اسرارهویدا می کرد
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    0 0
    ادبیات قهوه خونه ای توی مردم بی ارزشه
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    0 0
    ایشون با دروغگویی فعلاً کارهایش رو پیش برده - ولی مردم از دروغگو خوششان نمیاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس