به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت:

عملیات انتقامی حزب‌الله، اهرم‌ساز و معادله‌ساز

حزب‌الله لبنان، با یک حمله موشکی و پهپادی به رژیم صهیونیستی اعلام کرد مرحلۀ اول از پاسخ انتقامی به ترور فؤاد شکر، فرمانده ارشد خود، را انجام داده است. در این رابطه ذکر چند نکته حائز اهمیت است:

به لحاظ عملیاتی بر اساس شواهد به نظر می‌رسد در این حمله حزب‌الله عملیات فریب با شلیک تعداد زیاد موشک با هدف مشغول کردن پدافند رژیم و عبور تعداد زیادی پهپاد از این پدافند انجام شده است؛ بر خلاف عملیات وعده صادق که در آن پهپادها موج نخست حمله را تشکیل را می‌دادند.

در حالی که با سانسور شدید نظامی رسانه‌های رژیم صهیونیستی از رهگیری موشک‌ها و عدم خسارت قابل‌توجه این حمله سخن می‌رانند ویدئوی مورد اصابت قرار گرفتن یک قایق گشتی سریع این رژیم و اعلام کشته و زخمی شدن سرنشینان آن نشان‌دهنده موفقیت آمیز بودن عملیات حزب‌الله است. همانطور که پس از عملیات وعده صادق مشخص شد ادعاهای این رژیم درباره میزان رهگیری موفق موشک‌ها درست نبوده است باید انتظار داشت طی روزهای آینده اطلاعات بیشتری از میزان خسارات و تلفات رژیم صهیونیستی در این عملیات منتشر شود.

این حمله در حالی انجام شد که امروز یکشنبه مقامات ایالات متحده مصر و قطر و رژیم صهیونیستی قرار بود در قاهره برای بحث در مورد آخرین پیشنهاد آتش‌بس دیدار کنند. در حالی که حزب‌الله و ایران در و اکنش به از سرگیری دور جدید از مذاکرات پس از ترور اسماعیل هنیه پاسخ خود را به تاخیر انداخته بودند پس از عدم پیشرفت مذاکرات در هفته گذشته به دلیل افزایش خواسته‌های رژیم صهیونیستی به نظر می‌رسد هدف حزب الله از انتخاب چنین روزی که مصادف با اربعین حسینی نیز بوده است نوعی غافلگیری و همزمان اهرم‌سازی برای حماس در مذاکرات بوده است.

این عملیات حزب‌الله که مرحله اول انتقام خوانده شده است به نوعی معتبر ساختن وعده ایران برای پاسخ به ترور اسماعیل هنیه محسوب می‌شود و در حالی که با تاخیر در پاسخگویی، وضعیت در فلسطین اشغالی که در انتظار پاسخ ایران بود در حال عادی شدن بود این عملیات باعث جلوگیری از برگشت وضعیت عادی در فلسطین اشغالی می‌شود و اکنون این رژیم باید در انتظار مراحل دیگر انتقام باشد.

رژیم صهیونیستی ادعا کرده است که در یک حمله پیشگیرانه جلوی یک حمله بزرگتر حزب‌الله را گرفته است و حزب‌الله این ادعا را تکذیب کرده است. حقیقت این است که آرایش نظامی حزب‌الله نشان‌دهنده آمادگی برای یک حمله بزرگ‌تر نه به صورت قطعی بلکه در صورت عبور مجدد رژیم صهیونیستی از خطوط قرمز پس از عملیات حزب‌الله بوده است و به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی به خوبی پیام مرحله اول را دریافت کرده و در حال حاضر از تشدید تنش پرهیز کرده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    2 0
    حزب الله داره انتقام می گیره و الحق که کارش درسته
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    0 0
    ما هم باید به همین شکل با صهیونیست ها معامله کنیم ، یعنی رژیم اشغالگر از ترس سیلی ما و حزب الله نتونه رفتار وحشیانه ای با فلسطینی ها داشته باشه !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس