درخواست آمریکا از کانادا برای افزایش سریع بودجه دفاعی

مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا از اتاوا و سایر اعضای ناتو که هنوز ۲ درصد از بودجه خود را به امور دفاعی تخصیص نداده اند، خواست تا برای تحقق این هدف الزامی ناتو هرچه سریعتر اقدام کنند.

به گزارش مشرق، تارنمای بنگاه سخن پراکنی کانادا (CBC) دیروز (۴ شهریور) نوشت که جیک سالیوان در مورد تصمیم اخیر کانادا برای نیل به هدف مذکور ظرف هشت سال آتی، گفت که دولت بایدن کشورهای ناتو را برای این منظور تحت فشار قرار داده است، اما باوجو اینکه برخی از این کشورها این درخواست را اجابت کردند، "تعدادی نیز از جمله کانادا" چنین نکرده اند.

سالیوان گفت که تعداد کشورهای عضو ناتو که به هدف ۲ درصدی دست یافته یا از آن فراتر رفته اند از ۹ کشور به ۲۳ کشور افزایش یافته است.

این بدان معناست که ۹ عضو از ائتلاف ۳۲ کشور به هدفی که در سال ۲۰۱۴ تعیین شده بود، دست نیافته اند.

با وجود استقبال سالیوان از تعهد "تاریخی" کانادا به افزایش بودجه نظامی، وی دوباره تاکید کرد که آمریکا "مایل است شاهد دستیابی سریع به هدف ۲ درصدی باشد."

ارتش کانادا اعلام کرده که خریدهای نظامی مانند تهیه زیردریایی‌ های جدید و ارتقا یا جایگزینی تانک و خودروهای زرهی سبک می تواند به افزایش بودجه دفاعی این کشور و عبور آن از مرز ۲ درصد کمک ‌کند.
به نوشته سی بی سی، سالیوان در میانه راه پرواز به چین، در هالیفکس توقف کرد تا با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا و کابینه اش دیدار کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس