به گزارش مشرق،کانال تلگرامی دیده بان تحرکات کِریا در مطلبی به تلاش آمریکا و رژیم اسرائیل برای ترور السنوار و پایان جنگ غزه پرداخت»

توانایی یحیی سینوار برای فرار از دستگیری یا مرگ، موفقیت نظامی را از اسرائیل در جنگ پس از حملات 7 اکتبر آغاز شده، سلب کرده است.

نشریه نیویورک تایمز گزارش مفصلی را به قلم رونن برگمن و سه روزنامه نگار دیگر اسرائیلی آمریکایی شامل مصاحبه با بیش از 20 مقام اسرائیلی و امریکایی راجع به عملیات تعقیب و گریز و پیگرد یحیی سنوار رهبر حماس در طول روزهای جنگ منتشر کرده و در آن از ارسال نوعی رادارهای ویژه به اسرائیل با هدف تعیین محل اختفای السنوار خبر داده که امواج آن به زیر زمین نفوذ می‌کند، در حالی که این رادارها در یک مورد موفق به رصد ارتباطات او شدند، اما نتوانستند مکان او را به دقت مشخص کنند.

این منبع با اشاره به اینکه فرماندهان نظامی اسرائیل وعده داده‌اند یحیی السنوار را به عنوان معمار عملیات طوفان الاقصی پیدا کنند، نوشت: السنوار به مانند یک شبح و روح است که به یکباره در انظار عمومی ظاهر نمی‌شود و به ندرت دستوراتی برای گردان‌های القسام صادر می‌کند و به ندرت سرنخ‌هایی درباره محل اختفای خود به جای می‌گذارد.

السنوار مهمترین چهره در جنبش حماس به شمار می‌رود و عدم دسترسی به او چه از طریق ترور یا بازداشت مانع آن شده است تا اسرائیل بتواند در جنگ خود با حماس ادعای پیروزی کند.

اگر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل موفق شود به السنوار دسترسی پیدا کند با وجود گذشت بیش از 10 ماه از جنگ، آماده خواهد بود برای پایان دادن به جنگ انعطاف‌پذیری بیشتری از خود نشان دهد.

نیویورک تایمز به نقل از مقامات امریکایی و اسرائیلی گزراش داد ارتش اسرائیل در 31 ژانویه سال گذشته پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر حضور یحیی السنوار، در یکی از تونل‌های شهر خان یونس در جنوب نوار غزه، آنجا را بمباران کرد اما بعدا مشخص شد که او این منطقه را تنها چند روز پیش از بمباران ترک کرده بود در حالیکه اسناد و مقادیری پول اسرائیلی (شکل) از او برجای مانده بود.

السنوار برای برقراری ارتباط و انتقال پیام‌های خود به حماس به منابع انسانی متکی است و مدت‌هاست که ارتباطات الکترونیکی را کنار گذاشته و همین امر باعث شده است که در معرض شبکه اطلاعاتی پیشرفته قرار نگیرد و مقامات امریکایی و اسرائیلی از پیگرد او ناامید شوند.

این در حالی است که سرویس امنیت داخلی اسرائیل موسم به «شین بت» برای یافتن السنوار، یک واحد ویژه در مقر خود تاسیس کرده است و دستگاه‌ها و آژانس‌های جاسوسی امریکا نیز موظف شده‌اند ارتباطات او را رهگیری کنند و امریکا به همین منظور رادارهای نفوذکننده تا اعماق زمین در اختیار تل آویو قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    6 4
    باید خیلی مراقب باشد این اسراییل هیچی سرش نمیشه
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
      1 0
      خداوند ایشان را برای امت اسلام حفظ بفرماید وهلاکت نتانیاهو را به زودی ببینیم .
  • IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    9 4
    خدا حافظش باشد
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    9 9
    رهبر مخفی کار حماس. تیتر بهتریه...گریزپا شاید کمی بار منفی داشته باشه...بهرحال خداوند حافظ این مرد بزرگ باشد. یحیی سنوار.
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 4
    چرا از شیوه دشمن علیه اش استفاده نمی شود
  • صادق IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    2 5
    مقاومت پویاست و وابستگی کمی به افراد دارد
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 6
    اصطلاح شکار برای این شخصیت وارسته درست نیست! فقط گیر داده اید به فارسی حرف زدن و از معنا غافل شده اید.
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    1 5
    چقدر شما سگیونیستها رو دارین حالا بذارین کفن اسماعیل هنیه خشک بشه بعد دنبال سنوار باشید،باید مقاومت هم مسئولان رد بالای اسقاطیل رو بزنه تا درس عبرت بشه واسشون مخصوصا اینکه سگیونیستها خیلی جون دوست هستندودنیا طلب💪🦵🐀

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس