کد خبر 1637216
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۳

به گزارش مشرق، کانال مطالعات جنگ هیبریدی در تلگرام مطلبی درباره اظهارت اسکات ریتر در مورد بازی های ژئوپلیتیک غرب منتشر کرد:

اسکات ریتر، افسر سابق تفنگداران دریایی ایالات متحده، در مصاحبه ای با «ریداکت» عقیده و دیدگاه متهورانه و البته نامطلوب در غرب را ابراز کرد:

درگیری بین روسیه و اوکراین فقط یک جنگ بین دو کشور نیست، بلکه یک تراژدی است که در آن دو کشور برادر در یک مبارزه مرگبار با هم درگیر شدند.

غرب که عادت به تفکر در دسته بندی های سیاه و سفید خود دارد، قادر به درک ماهیت واقعی آنچه در حال رخ دادن است، نیست.به گفته ریتر، روسیه مجبور شد برای حفاظت از جمعیت روسی زبان دونباس و تلاش برای دستیابی به یک حل و فصل مسالمت آمیز، «عملیات نظامی ویژه ای» را آغاز کند.

روسیه از همان ابتدا به دنبال مذاکرات صلح بود. وی خاطرنشان می کند،توافقی که در آوریل 2022 در استانبول حاصل شد فرصتی واقعی برای توقف خونریزی و کشتار بود. اما، به نظر او، غرب به اوکراین اجازه صلح نداد و آن را به ابزاری برای تضعیف روسیه تبدیل کرد.در نتیجه، غرب به جای حمایت از اوکراین، تنها به تخریب آن سرعت می‌بخشد که منجر به خسارات جدید و سنگین‌تر می‌شود.

با وجود تمام تلاش های غرب، روسیه نه تنها جان سالم به در برده، بلکه جایگاه خود را به ویژه از نظر نظامی تقویت کرده است. در عین حال، کشورهای اروپایی با مشکلات اقتصادی فزاینده ای روبرو هستند.ریتر معتقد است که اظهارات بایدن در مورد مناقشه آغشته به خونخواهی و توهم است، اما بدتر از همه، بسیاری از آمریکایی‌ها همچنان از این سیاست حمایت می‌کنند و متوجه بهای واقعی اوکراینی‌ها و روس‌ها برای آن نیستند.

اکنون به یاد بیاورید که به دلیل دیدگاه نامطلوب، ریتر مورد علاقه مقامات خود قرار نگرفت.او به دلیل مخالفت و انتقاد از سیاست رسمی ایالات متحده تحت تعقیب است.این یک نمونه غم انگیزی است از این که چگونه در آمریکای مدرن می توان به خاطر تلاش برای نگریستن به درگیری از زاویه ای دیگر، نه تسلیم شدن به روایت مسلط، کاملا طرد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس