کد خبر 1637472
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
افزایش محبوبیت هریس در نظرسنجی‌های آمریکا

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد، اکثر رای‌دهندگان آمریکایی بر این باور هستند که هریس شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دارد.

به گزارش مشرق، نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد، پس از پایان مراسم کنوانسیون ملی حزب دموکرات، رای‌دهندگان آمریکایی شانس پیروزی کامالا هریس در جریان رقابت‌های انتخاباتی آمریکا را بیش از دونالد ترامپ می‌بینند.

طبق نظرسنجی انجام گرفته شده از سوی یاهو نیوز و موسسه نظرسنجی یوگاو، آمریکایی‌ها اکنون بر این باورند که کامالا هریس، معاون جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات ماه نوامبر نسبت به دونالد ترامپ دارد.

بر این اساس طبق آرا و نظرات شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، درصد پیروزی هریس ۳۹ درصد و پیروزی ترامپ ۳۶ درصد برآورد شده است. این در حالی است که در نظرسنجی پیشین انجام گرفته شده از سوی یاهو نیوز و موسسه نظرسنجی یوگاو، شانس پیروزی بایدن ۳۳ درصد عنوان شده بود که حدود ۲۰ درصد از شانس پیروزی ترامپ که ۵۳ درصد برآورد شده بود، کمتر بود.

پیش از این در جریان نظرسنجی دیگری پس از کنوانسیون ملی حزب جمهوری‌خواه، شانس پیروزی ترامپ و هریس با یکدیگر برابر و تقریبا ۴۶ درصد عنوان شده بود.

طبق نتایج نظرسنجی جدید که از ۱هزار و ۷۸۸ بزرگسال آمریکایی در بازه زمانی ۲۲ تا ۲۶ اوت گرفته شده است، میزان محبوبیت هریس در میان رای‌دهندگان آمریکایی افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که در بدو ورودش به رقابت‌های انتخاباتی، حدود ۵۱ درصد از مرم آمریکا دید مثبتی به نامزدی وی نداشتند. اکنون این رقم به ۴۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

در مقابل، ۵۵ درصد از مردم آمریکا نظر نامطلوبی نسبت به ترامپ دارند. در مقابل تنها ۴۲ درصدشان او را مثبت می‌بینند.

جالب این جاست که دستاوردهای هریس تنها به حزب دموکرات محدود نمی‌شود، از ماه ژوئیه، میزان محبوبیت او در میان اعضای حزب خود ۹ امتیاز افزایش پیدا کرده است و از ۸۳ درصد به ۹۲ درصد رسیده است.

در عین حال میزان محبوبیتش در میان مستقل‌ها، با ۱۰ امتیاز افزایش از ۳۰ درصد به ۴۰ درصد رسیده است و حتی در میان حزب جمهوری‌خواه نیاز میزان محبوبیتش با ۴ امتیاز افزایش از ۵ درصد به ۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

تایید عملکرد هریس به عنوان معاون بایدن نیز از ۳۵ درصد به ۴۲ درصد افزایش پیدا کرده است. هنگامی که از پاسخ‌دهندگان خواسته شد تا هریس و ترامپ را توصیف کنند، اکثر رای‌دهندگان هریس را فردی متمرکز، خوش‌بین، صادق توصیف کرده بودند.

در مقابل ترامپ با خصوصیاتی مانند عدم برخورداری از صداقت، بی‌نظم، افراطی، سرسخت و نژادپرست توصیف شده بود.

شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنند، آیا ترامپ برای یک دوره دیگر ریاست‌جمهوری آمریکا مناسب است یا خیر، ۴۷ درصد پاسخ مثبت داده و حدود ۴۵ درصد دیگر پاسخ منفی به این سوال دادند.

طبق نتایج این نظرسنجی، گفته شده است که گویا نتیجه کنوانسیون ملی حزب دموکرات، افزایش میزان محبوبیت کامالا هریس در میان رای‌دهندگان آمریکایی بوده است.

در حالی که پیش از کناره‌گیری بایدن، ۴۵ درصد از دموکرات‌ها او را فردی مناسب برای ریاست‌جمهوری می‌دیدند، این رقم اکنون برای هریس به ۷۹ درصد رسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    2 1
    هریس رئیس جمهور آمریکا خواهد شد ولی او نماینده دموکراتها نیست نماینده تفکر خودش است که نسبت به ایران بسیار خصمانه خواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس