1

اصلاح‌طلبان همچنان به نقد عملکرد دولت گذشته بدون اشاره به دستاوردهای آن پرداخته و می‌کوشند تا در دامنه شکاف‌ها به کنشگری بپردازند.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

**********

روزنامه‌های امروز چهارشنبه هفتم شهریورماه در حالی چاپ و منتشر شد که چینش نهایی دولت، وضعیت مدیانی در مناطق اشغالی و تحلیل پاسخ مقاومت به ترور شهید هنیه در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

یک روزنامه اصلاح طلب تاکید دارد که نقد عملکرد دولت گذشته یک گفتمان مثبت است.روزنامه آرمان ملی طی یادداشتی به قلم احمد شیرزاد نوشت، آقای پزشکیان باید همین دست فرمانی که دارد جلو برود و توجه داشته باشد که چگونه بالا رفت.پ

این روزنامه با طرح این مطلب که افزایش رای پزشکیان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به دلیل اضافه شدن آرای جامعه ناراضی به مجموعه آرای وی بوده برجسته سازی دیدگاه های طیف ناراضی را مورد تاکید قرار داده و می نویسد:

خوشبختانه هنوز هم در گفتمان آقای پزشکیان این نارضایتی مردم نه تنها کتمان نمی‌شود بلکه روی آن دست گذاشته می‌شود و اینکه عملکردهای گذشته مقبول نبوده و مردم از این عملکردها ناراضی هستند مورد کتمان قرار نمی‌گیرد که به نظر همین گفتمان مثبت است. لذا به جای اینکه آقای پزشکیان بیاید و مرتب تعریف و تمجید کند و بگوید که در بهشت برین زندگی می‌کنیم روی مشکلاتی که وجود دارد و جامعه آنها را لمس می‌کند دست می‌گذارد و سعی می‌کند که اینها را کتمان نکند.

آرمان ملی در ادامه با بیان اینکه پس از 60 ماه دیگر پزشکیان باید جوابگو جامعه باشد، می نویسد، امیدواریم آقای پزشکیان در آن زمان پاسخ‌های قاطع و خوبی برای پاسخگویی داشته باشد.

روزنامه اصلاح‌طلب: میانه روی پزشکیان مثل خاتمی مترقی نیست!/ ماه عسل پزشکیان چه زمانی تمام خواهد شد؟

گفتنی است بیان این مطالب از سوی اصلاح طلبان نشان می‌دهد که آنان بر اساس یک سیاست ورزی همیشگی و مبتنی بر معارضه، تلاش دارند تا همچنان به نقد عملکرد دولت گذشته بدون اشاره به دستاوردهای آن پرداخته و می کوشند تا در دامنه شکاف ها به کنشگری بپردازند.

عباس عبدی نیز در یادداشتی چارچوب نقد دولت پزشکیان را برای منتقدان اصلاح طلب وی تعیین و تصریح کرد برای اینکه میدان نقد به دست منتقدان غیراصلاح طلب نباشد، اصلاح طلبان باید میدان دار این مساله باشند.

عبدی با تاکید بر لزوم نقد دولت پزشکیان، خدمت دانستن نقد، استقبال پزشیکان از نقد و پایداری و تعهد به شعارها و برنامه ها از رهگذر نقد را مورد اشاره قرار داد و ضمن تاکید بر پیشگام شدن رسانه های اصلاح طلب در نقد دولت نوشت:

حمایت از فرد بدون توجه به محتوای عملکردش خدمت به او نیست. روزنامه‌نگاران و رسانه‌ای‌ها متعهد و ملزم به اجرای وظایف نظارتی خود هستند، اتفاقا این کار را برای دولت‌های مورد حمایت بیشتر باید انجام دهند، چون شکست آنان، شکست خودشان هم تلقی می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه با تقسیم بندی عجیب نقد اصلاح طلبان- نقد غیر اصلاح طلبان تاکید کرد، نباید میدان نقد دولت را خالی کرد تا منتقدان غیر مسوول آن را به اشغال در آورند. باید چنان نقدهای عالمانه‌ای نوشت که نقدهای غیر مسوولانه و ناروا رنگ ببازند.

عبدی اما در ادامه با اشاره به اینکه باید نسبت به ویژگی‌های یک نقد خوب و موثر توافق کنیم، در بیان اولین ویژگی نقد نوشت، اول از همه و البته به نظر من نقد هر پدیده‌ای باید معطوف به تحلیلی باشد که از آن داریم. در واقع نقد معنادار از یک پدیده، جریانی پیوسته و معطوف به تحلیل کلان ما از آن پدیده است. برای مثال من هم دوست دارم که همه اعضای یک کابینه همسو با مطالبات حداکثری مردم و تحول‌خواه و توسعه‌محور باشند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه تصریح می کند، نباید شخصیت طرف را مورد هجوم قرار داد. دنبال کسب همدلی او باشیم تا عصبانی کردنش. خودمان را جای طرفی که نقد می‌شود قرار بدهیم و ببینیم اگر این نقد علیه ما بود چه واکنشی می‌داشتیم؟ کل متن باید منطقی، مستند و مستدل باشد. دنبال مچ‌گیری و تحقیر نباشیم. مثل برخی حشرات فقط روی زخم‌ها ننشینیم. البته زخم‌ها را باید گفت ولی نق‌زنی در شأن ناقد نیست.

روزنامه اصلاح‌طلب: میانه روی پزشکیان مثل خاتمی مترقی نیست!/ ماه عسل پزشکیان چه زمانی تمام خواهد شد؟

گفتنی است این مطالب در حالی از سوی عباس عبدی در لزوم نقد و چارچوب های منطقی آن طرح و بیان می شود که باید این پرسش را طرح و بیان کرد که جریان اصلاحات نسبت به حاکمیت و نقد دولت شهید رئیسی تا چه میزان از این چارچوب ها تبعیت کرده و قواعد ترسیم شده خود را رعایت کرده‌اند.

یک روزنامه اصلاح طلب تاکید می کند که میانه روی پزشکیان نه مانند خاتمی مترفی و نه مانند هاشمی رفسنجانی اقتدارآفرین است، روزنامه همدلی در گزارشی نوشت:

میانه‌روی پزشکیان نه شباهت معنایی با دوران روحانی دارد، نه مانند خاتمی مترقی است و نه مانند هاشمی رفسنجانی اقتدارآور. همین طور باید گفت شباهت‌های پوپولیستی ادبیات رئیس‌جمهور جدید با احمدی‌نژاد نیز در یک ظرف جمع نمی‌شود.

این روزنامه در ادامه با اشاره به کابینه دولت چهاردهم نسبت به بروز برخی اصطکاک های احتمالی در آن هشدار داده و می نویسد، آونگ گفتمان سیاسی پزشکیان و کابینه‌اش گرچه با ادبیات رئیس‌جمهور همخوانی دارد همانقدر که گاهی فریباست، تداخل معنایی هم ایجاد می‌کند. بر خلاف گفته‌ها و اصرار تحلیل‌های رسانه‌ای آنچه که امروز بیش از هر مولفه‌ای در گویش سیاسی دولت پیداست، نبود نقشه راه منسجم و هماهنگی در گفتار است. بدنه کارشناسی و معاونت‌های دولت از عارف گرفته تا ظریف و قائم‌پناه شیوه‌های مختلفی را برای بیان مطالبات مردم در پیش گرفته‌اند.

بنا بر تاکید این رسانه اصلاح طلب، چسبندگی عارف به اخلاق‌مداری سیاست‌گریز در کنار فاش‌گویی ظریف که همراه با گلایه‌هاست همراه زبان آشتی‌جوی معاون اجرایی او در مطابقت با چینش وزرای فراجناحی‌ ممکن است در آینده اصطکاک‌های درونی را بیشتر نشان دهد، همانگونه که ظریف یکبار رفت و به کابینه بازگشت.

روزنامه اصلاح‌طلب: میانه روی پزشکیان مثل خاتمی مترقی نیست!/ ماه عسل پزشکیان چه زمانی تمام خواهد شد؟

این تنوع در وزرای اقتصادی هم چندان بدون آسیب نخواهد بود، در عین‌حال که مسعود پزشکیان سعی خواهد کرد گفتمان سیاسی خود را در ترازوی قدرت به طور منظم و مستمر میزان کند. باید دید آشتی‌جویی و اخلاق‌مداری پزشکیان و برخی اطرافیان او ماه عسل وفاق را تا کجا استمرار خواهد بخشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 48
  • محسن IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    1 1
    آقای پزشکیان دم از عدلت میزنه ولی یک ملیون به بازنشسته های کشوری میده به بازنشسته های تامین اجماعی هم سماق میده برن بمکن
    • DE ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
      0 0
      میانه رو!!! برای خودشون لقب هم پخشمی کنند.
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 1
    انگلیس دنبال جنگ ایران و عربستان است
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 2
    این شبکه ایران اینتل نشنال مستقیم از انگلستان دستور می گیرد ربط می دادند این را به عربستان سعودی تا ایران با عربستان درگیری نظامی پیدا کند ، اینها خاعن هستند دنبال پست و مقام هستند
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    4 4
    دستاوردهای دولت قبل: ۱. کاهش سرعت اینترنت ۲. افزایش فیلترینگ شبکه های اجتماعی ۳. افزایش قیمت مواد غذایی و ارزاق ۴. افزایش مالیات بر مشاغل و صنایع ۵. به تعطیلی کشاندن کارخانجات تولیدی ۶. افزایش نرخ دلار از ۲۶ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان ۷. نابودی قشر متوسط ۸. نابودی قشر متوسط جامعه و تبدیل آنها به قشر ضعیف و فقر
    • سروش IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
      0 0
      جناب روحانی قبل از تحویل دولت همه اینها رو انجام داده بود حتی دلار رو تا مرز 55 هزار تومان هم رسوند بعد آورد پایین که دستاورد داشته باشه. بعدش دولت قبل خیلی دستاورد بیشتر از اینها داشته که به چشم شما نمی آید اسب زین شده رو این دولت زمین نزه هنر کردید شب دراز هست و قلندر بیدار!!!! حرفهات یادت نره!!! دوره روحانی کجا بودی که دلار 2500 رو گرفت هزار برابر تحویل داد. دولت قبل ترمز ویرانی های روحانی رو کشید.
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
      0 0
      تمام که گفتی اینها دستاوردهای دولت اصلاحاتی روحانی بود خسته نباشی
    • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
      0 0
      از کدوم دولت حرف میزنی؟؟ روحانی دیگه؟؟ خوب این رو که همه دیدیم. درسته. دمت گرم.
  • علی IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    1 2
    زوزه قدرت طلبان برای آشفته ساختن فضای آران کشور به گوش می رسد......
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    2 1
    دوره ماه عسل پزشكيان ٤٨ ماه است و نه ٦٠ ماه!!! مطمئن باشيد اصلاح طلباني كه تاكنون در رياست جمهوري لانه كرده اند و يا در آينده به اينها اضافه خواهند شد به هيچ يك از شما رحم نخواهند كرد.
    • ایرانی IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
      0 0
      ما که خوشحالیم
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    4 0
    مردم به حکومت بدبین ، بی اعتماد هستند مردم ناراضی هستند بخشی از مردم اسیر دشمن شده اند بخشی جذابیت های دشمن را دوست دارند
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
      0 0
      چرا الکی حرف می زنی ؟هیچ کس به حکومت بدبین نیست .اگر حکومت در اجرای قانون وحفظ امنیت جانی ومالی مردم خوب مراقبت کند روی چشم مردم جای دارد ولی اگر به دنبال سفسطه چینی ومغالطه گری و حزب سالاری ذینفع باشد دود ازکله ها بلند خواهد شد .
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
      0 0
      این حرف ازاساس غلط است .چون تک تک افراد دراجرای امور دولت سهیم هستند وبخشی از دولت وحکومت محسوب می شوند .تمام کارمندان وماموران ومدیران ریز و درشت در اجرای برنامه های دولت وقانون موثر هستند . باید دراجرای قوانین ساری و جاری مصمم وموکد بود .هرکس درجای خودش وظایف محوله را خوب وبه نحو احسن انجام دهد ودست از نقدهای بیجا بردارد ایران بهشت خواهد شدالبته اگر قانون شکنان اجازه بدهند
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    2 1
    مشکل شما از نظر من تفرقه است ، یکسری اسیر هستند ، یک عده زندگی مدرن می خواهند و از اسلام فراری هستند ، بخش کمی از مردم از شما حمایت می کنند ،
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 1
    فرمانده نیروی دریایی ارتش کجا و معاونت کذایی کجا؟! مدعیان اصلاحات قیافه چیزهایی رو میگیرند که انقلاب اسلامی قبلاً در تاریخ ثبت کرده.
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    از اینها می شود ستفاده کرد ولی فقط با ارعاب و تهدید اینها به درد نمی خورند چونکه خلافکار هستند
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    4 1
    تفاوت بین این دولت و دولت قبل را از قطع روزانه برق میتوان دید در سه سال قبل قطع برق نداشتم مگر در موارد کوتاه ولی الان به برکت این دولت، عادی شده! البته اگر نگن با رهبری هماهنگ شده!
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    1 0
    باید بفهمید چطور می توانید کاری کنید مردم با شما همکاری کنند ،
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    1 0
    سه تا جنگ جهانی را کی شروع کرد ؟! انگلیسی که پشت اینها مخفی شده بود
  • DE ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    1 0
    ماه عسل پزشکیان چه زمانی تمام خواهد شد.؟؟ موقعی که زنبور عسل های غربگرای کندوی پزشکیان به جای شیره گل مانند دوران برجام شیره گ.... در کندو عن بار کنند .منظور انبار کنند. یک غلط داشتم تصحیح کردم ۱۹.
  • IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    1 0
    انها خیلی حرفه ای هستند فکر کردید با کی طرفید ، به نظرم همان انگلیس است ، اسراعیل دارای نفاق داخلی شدیدی است
  • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    اسراعیل دو یهودی سه نظر
  • IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 4
    چرا باید به اسراعیل حمله کنید وقتی می توانید یک نفر از سیاستمدارانشان را ترور کنید ؟! اصلا چه کسی به شما گفت به اسراعیل حمله کنید مگر اینکه دنبال نابودی اسراعیل باشید نه انتقام بهانه ای برای حمله است
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
      0 0
      اسرائیل کودک کش جنایتکار نابود خواهد شد .
  • IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    1 0
    شما می خواهید یهودی ها را بکشید ، یک انگیزه برای کشتن اسرای داخل کشور هم دارید کلا علاقه دارید بکشید
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
      0 0
      اهل کتاب در نظر مسلمانان محترم هستند ولی صهیونیست های کودک کش جنایتکار تروریست متجاوز به حریم کشور ما باید به سزای اعمالشان برسند
  • IR ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    گرفتن سرعت پاسخ شما به اسراییل با هر بهانه ای در دولت پزشکیان عملا باعث شد امریکا بتونه مهره های امنیتیش را بچینه و شرایط را تعییر بدهد
  • IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    اشتی جویی نیست بلکه دروغگویی لالاییی خوندن هست تا دیگه براندازی از بالا کامل بشه و از نطر ایدولوژیک فرهنگی نیرو و امنیتی چیزی برای حاکمیت نماند خودتون می دونید خودتون ....
  • IR ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    1 0
    تمام شده کاملا .....
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 1
    ماه عسل پزشکیان چه موقع تمام خواهد شد ؟؟ موقعیکه مشخص بشه اینهاییکه دوروبر پزشکیان جمع شدند زنبور عسل نیستند و به جای شهد گل برای کندو شیره عنگور بدبدبو به کندو میارن..‌.این دغل دوستان که میبینی ....مگسانند گرد شیرینی. جواد دولت ساز
  • سید IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    2 1
    اندک اندک جمع دوستان می رسند/ اندک اندک غرب پرستان می رسند ـــ بی حیایان پررویان در رهند/ نانجیبان دنیا دوستان می رسند !!!
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 1
    برعکس ، روزگار اضمحلال تندروهای به اصطلاح (اصلاح!)طلب فرا رسیده است.در مملکت صاحب الزمان شیاطین جن و انس که به خورشید جاودان الهی دهن کجی می کنند ،ره به جهنم برده ،جز سرانجام تلخ ابدی چیزی در انتظارشان نیست! هر که بر شمع خـــــــــــدا آرد پُفو/شمع کی میرد بسوزد پوز او
  • محسن IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    مشرق آماده ای پزشکیان یه سوتی بده...پدر صاحب بچه رو در میاری
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 1
    بهتون قول می دم کاره این دولت زیادطول نکشه وچنان گندی به این مملکت بزنه که حالاحالاها هیچ کس نتونه پاکش کنه
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
      0 0
      پزشکیان هم بزودی تمام قوانین ایران را کنار می گدارد کاملا همه چیز تمام بعد هم بخش انقلابی را میزند ...
  • سروش IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    1 0
    روز شروع ماه عسل را بفرمایید ملت با ارفاق تا 31 روز رو خواهند شمرد بعدش مردم انتظار دارند و باید زندگی کنند دست دست کردن و مرثیه سرایی و مدیحه سرایی ها رو هم میتوان موقع کار گوش کرد.
  • BE ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    2 0
    پزشکیان مثل خاتمی مترقی نیست.....ما چه بدبختیم که باید این را بخوانیم ، خاتمی، مترقی نبود، سرسپرده بود....
  • FR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    1 0
    ما که در گفتمان پزشکیان فقط شریک کردن پیشاپیش رهبری در شکست های احتمالی را میبینیم ! خود پزشکیان چی ؟ هیچی ؟!
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    1 0
    ماه عسل آقای دکتر با توجه به روحیه لطیف و ظریف بکوری چشم دشمنان تا آخر دوره ادامه خواهد داشت
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
      0 0
      فَلَعَنَ اللَّهُ أُمَّهً أَسَّسَتْ أَسَاسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ عَلَيْكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ خدا لعنت كند امّتي را كه بناي ستم و بي داد را بر شما اهل بيت بنيان نهادند، وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّهً دَفَعَتْكُمْ عَنْ مَقَامِكُمْ وَ أَزَالَتْكُمْ عَنْ مَرَاتِبِكُمُ الَّتِي رَتَّبَكُمُ اللَّهُ فِيهَا و خدا لعنت كند قومي را كه شما را از مقامتان دور كرد، و از مرتبه هايتان بركنار نمود،مرتبه هايي كه خدا شما را در آنها جاي داد
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
      0 0
      شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لف لف خورد گه دانه دانه ازدست عزرائیل که نمی تواند به کارش ادامه دهد چه به کوری چشم دشمنانش چه به دون کوری چشم دشمنانش مرگ برسد نمیگه که تو دکتری خلبانی کارگری پلیسی سربازی جوانی کودکی معلمی رئیس جمهوری باظریفی بی ظریف گلوت می گیره فَلَوْﻵَ إِذَا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ (83) پس چرا هنگامي كه جان به گلوگاه مي رسد (توانايي بازگرداندن آن را نداريد)؟! (83) وَأَنتُمْ حِينَئِذٍ تَنظُرُونَ (84) و شما در اين حال نظاره مي كنيد (و كاري از دستتان ساخته نيست) (84)
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
      0 0
      شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لف لف خورد گه دانه دانه ازدست عزرائیل که نمی تواند به کارش ادامه دهد چه به کوری چشم دشمنانش چه به دون کوری چشم دشمنانش مرگ برسد نمیگه که تو دکتری خلبانی کارگری پلیسی سربازی جوانی کودکی معلمی رئیس جمهوری باظریفی بی ظریف گلوت می گیره فَلَوْﻵَ إِذَا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ (83) پس چرا هنگامي كه جان به گلوگاه مي رسد (توانايي بازگرداندن آن را نداريد)؟! (83) وَأَنتُمْ حِينَئِذٍ تَنظُرُونَ (84) و شما در اين حال نظاره مي كنيد (و كاري از دستتان ساخته نيست) (84)
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    1 0
    پزشکیان اساسا میانخ رو نبست بلکه کاملا تندروست ...و رادیکال ترین رفتار را دارد انحام می دهد ....
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    0 0
    الروم ظَهَرَ الْفَسَادُ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ لِيُذِيقَهُم بَعْضَ الَّذِي عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ ﺩﺭ ﺧﺸﻜﻲ ﻭ ﺩﺭﻳﺎ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺯﺷﺘﻲ ﻛﻪ ﻣﺮﺩم ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺧﻮﺩ ﻣﺮﺗﻜﺐ ﺷﺪﻧﺪ ، ﻓﺴﺎﺩ ﻭ ﺗﺒﺎﻫﻲ ﻧﻤﻮﺩﺍﺭ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﺗﺎ [ ﺧﺪﺍ ﻛﻴﻔﺮ ] ﺑﺮﺧﻲ ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﭽﺸﺎﻧﺪ ، ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ [ ﺍﺯ ﮔﻨﺎﻩ ﻭ ﻃﻐﻴﺎﻥ ] ﺑﺮﮔﺮﺩﻧﺪ .(٤١)
  • DE ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    0 0
    اولویت و گرانی که از آسمان نیامده .کسی که خودش مسبب تما م این بدبختی هاست ، اولویت تعیین می کند ! اولویت اینست که تو هرچه زودتر بمیری ..
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    0 0
    اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    0 0
    یه کم پنیر پیتزا وآویشن بهش اضافه کنید مترقی مترقی میشه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس