وقوع چند انفجار در اردوگاه «نور شمس» در کرانه باختری

دولت ونزوئلا و کوبا در پیام‌هایی جداگانه در واکنش به خشونت فزاینده تل‌آویو در غزه و کرانه باختری، حملات جدید و گسترده نیروهای اشغالگر صهیونیستی به چندین منطقه از شمال کرانه باختری را محکوم کردند.

به گزارش مشرق از خبرگزاری ای‌وی‌اِن (avn)، دولت ونزوئلا حملات جدید و گسترده نیروهای اشغالگر صهیونیستی به چندین منطقه از شمال کرانه باختری و «بربریت صهیونیسم اسرائیل» علیه فلسطینی‌ها را قاطعانه محکوم کرد.

در بیانیه‌ای که توسط ایوان خیل وزیر امور خارجه ونزوئلا منتشر شده، آمده است: ونزوئلا شدیدترین [موضع‌گیری در] رد و محکومیت تهاجم جدیدی را که توسط دولت (رژیم) جنایتکار و نسل‌کش اسرائیل در شمال کرانه باختری علیه شهرها، شهرک‌ها و مزارع جنین، طولکرم و دیگر شهرهای فلسطین انجام شده و باعث مرگ ۳۴ نفر و مجروحیت ده‌ها نفر شده و آسیب‌های بیشماری به زیرساخت‌ها وارد کرده است را ابراز می‌کند.

کاراکاس در انتقاد از رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اعلام کرد اسرائیل قصد دارد آن منطقه را به یک درگیری «بی‌سابقه» با بهای گزاف برای بشریت سوق دهد.

در این بیانیه آمده است: هدف از این جنگِ نابودی که توسط دولت (رژیم) نئونازی در نوار غزه و کرانه باختری اشغالی انجام می‌شود، این است که منطقه را به یک درگیری جنگی خطرناک و بی‌سابقه با نتایج فاجعه‌بار و پیامدهای جهانی با بهای گزاف برای بشریت و صلح جهانی سوق دهد.

دولت نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که «توسعه در خشونت جنگی اسرائیل» وضعیت بشردوستانه در فلسطین را بدتر کرده است.

در این راستا، دولت ونزوئلا معتقد است که این وضعیت «آسیب‌پذیریِ بیشتر مردم فلسطین را آشکار می‌کند که پیش از این نیز به دلیل بربریتی که صهیونیسم اسرائیل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) انجام داده است، تحت تاثیر قرار گرفته‌اند».

ونزوئلا «نفاق بازیگران بین‌المللی در مواجهه با اقدامات مذموم، بی شرمانه و جنایت‌های مکرر علیه بشریت توسط قدرت اشغالگر اسرائیل و نادیده گرفتن آن‌ها را رد کرد».

دولت ونزوئلا همچنین «حمایت و همبستگی مطلق خود با مردم فلسطین» را تکرار و با خانواده و نزدیکان قربانیان ابراز همدردی کرد.

کاراکاس از جامعه بین‌المللی خواست تا به صورت فوری «توقف اشغالگری اسرائیل» را خواستار شوند.

برونو رودریگس وزیر امور خارجه کوبا نیز با ابراز تاسف از اینکه در طول ۳۲۵ روز گذشته، رژیم صهیونیستی دست کم ۴۰ هزار و ۴۷۶ فلسطینی را به شهادت رسانده و بیش از ۹۳ هزار و ۶۴۷ نفر را مجروح کرده است، بار دیگر موضع کشورش در محکوم کردن «حملات جنایتکارانه اسرائیل علیه مردم غزه» را تکرار کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کوبا با انتشار پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، آمریکا را به عنوان «همدست آشکار اسرائیل» در جنگ نسل‌کشی این رژیم علیه فلسطین متهم کرد.

افزایش تهاجمات به کرانه باختری با محکومیت سازمان ملل و گروه‌های فلسطینی مانند جهاد اسلامی فلسطین مواجه شده است که یورش اسرائیل را «یک جنگ آشکار» در کرانه باختری می‌داند.

جهاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: دشمن در تلاش است تا واقعیت‌های میدانی جدیدی را با هدف تسخیر و الحاق کرانه باختری اشغالی و گسترش حاکمیت خود بر مقدسات ما در جنگی وجودی علیه مردم فلسطین تحمیل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس