کد خبر 1637864
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۶
.

با خرید واحدهای صندوق های طلا هم می تونی با پول کم تو بازار طلا سرمایه گذاری کنی، هم اینکه تو یه بازار رسمی به صورت آنلاین و لحظه ای وارد می شی و دیگه نگران سرقت و عیار پایین طلات هم نیستی.

به گزارش مشرق، اگر به دنبال لیست صندوق های سرمایه گذاری طلا هستید، این نوشته برای شما است. طلا همواره به‌عنوان یک کالای مناسب برای سرمایه گذاری در بین مردم شناخته می‌شود.

اما آنچه که بین مردم متداول است خرید و فروش طلا به‌صورت فیزیکی است. گاهی هم افراد برای فرار از پرداخت هزینه اجرت، به خرید سکه رو می‌آورند تا پس انداز مقرون به‌صرفه‌تری داشته باشند.

طلا به این دلیل که همواره روند رو به رشدی دارد و تاکنون افت چشمگیری در آن مشاهده نشده، می‌توان گفت اولین انتخاب مردم برای سرمایه گذاری است.

همین ویژگی طلا سبب شد تا صندوق‌های سرمایه گذاری طلا ایجاد شوند و می‌توان گفت یک روش نسبتاً جدید در حوزه‌ی سرمایه گذاری طلا محسوب می‌شود.

این نوع صندوق‌ها از جمله صندوق‌هایی هستند که در بازار بورس فعالیت می‌کنند.

لیست صندوق های سرمایه گذاری طلا در بورس

هم اکنون ۱۳ صندوق طلا با نمادهای «طلا»، «زر»، «عیار»، «گوهر»، «کهربا»، «مثقال»، «زرفام»، «نفیس»، «گنج»، «ناب»، «تابش»، «جواهر» و «آلتون» تو بورس کالای ایران فعال هستند و همه می توانند دقیقا مثل سهام، واحدهای این صندوق ها رو خرید و فروش کنند.

صندوق های طلا کمک شایانی به شفافیت بازار و تامین مالی تولیدکنندگان طلا در کشور کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسین IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    0 0
    وقتی چیزی از صندوقهای طلا نمی دانید میشه نوشته های سطحی !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس