کد خبر 1637869
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۳
اردن اتهامات تل آویو علیه این کشور و ایران را رد کرد

وزیر خارجه اردن به شدت از اتهامات مطرح شده جدید تل آویو علیه این کشور و ایران انتقاد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، تنها دقایقی پس از آنکه یسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اقدام به مطرح ساختن اتهاماتی علیه ایران کرده و اردن را به ناتوانی در کنترل مرزهای خود متهم کرد، مقامات امان به این ادعاها پاسخ دادند.

بر این اساس، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن اتهام رژیم صهیونیستی در قاچاق سلاح به اردن و سپس انتقال آنها به کرانه باختری از سوی ایران را رد کرد.

وی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) در این باره نوشت: اشغالگری اسرائیل در کرانه باختری بزرگترین تهدید برای امنیت منطقه است. این در حالی است که ما شاهد انتشار اخبار نادرست درباره اردن و امنیت منطقه است.

وزیر خارجه اردن در ادامه این پیام تاکید دارد: افراط گرایان صهیونیست در حال جشن گرفتن کشتار کودکان فلسطینی هستند. آنها از گرسنگی به عنوان اسلحه استفاده کرده، مدارس و بیمارستان‌ها را بمباران می‌کنند، به تیم‌های امدادی سازمان ملل حمله می‌کنند، به اماکن مقدس مسلمانان و مسیحیان در مسجد الاقصی یورش می‌برند، و حقوق انسانی فلسطینیان را پایمال می‌کنند.

الصفدی با رد اتهامات کاتز درباره ایران و اردن، می‌افزاید: قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت، احکام دیوان بین المللی دادگستری، و شهادت سازمان‌های بین المللی معتبرتر از ادعای یک مقام اسرائیلی است که در حال تشویق مجازات دسته جمعی فلسطینیان است.

دقایقی پیش، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از کشورهای غربی خواسته بود اقدام به تقویت اردن به منظور توانمند سازی این کشور برای کنترل مرزهایش کنند. وی همچنین خواستار ایجاد موانع مرزی میان کرانه باختری و اردن شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Kian m40 IR ۰۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    9 0
    اسقاطیل به اولین و وفادارترین کشور عربی بهش که همیشه ازش حمایت می‌کرد (مثلا تو عملیات وعده صادق) هم جفتک انداخت... این سگ اسقاطیل هاره، باید ببندنش وگرنه همه رو گاز میگیره، خودی و غریبه هم حالیش نیست...!!!؟
    • محمد IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
      2 0
      دقیقا همینطوره،شما فکر کن این جانوران خیالشون از بابت امنیت راحت شده ببینین چه کارها که نمیکنن،تو همین وضعیت دارن آشکارا میکنم فقط ما ادم هستیم ،برید یه سرچ بزنید.شر این حیوانات باید کم شه
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
      2 0
      می بینید، هر چقدر به صهیونیست خدمت کنید آخرش اینطوری دستمزدتون رو میده! خاااک بر سر حکام عرب!
  • IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    11 0
    خآک عالم بر سرتون کنند ای اردنی ها.
  • مسعود IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    6 3
    کل دنیا شاهد نسل کشی هستند وسکوت کرده اند، ایران هم این همه از انتقام حرف زد و چه کرد، انتقام باید چنان باشد که اکثر اسراییل را نابود کند و اجازه نفس کشیدن ندهند
  • کتابی از تهران IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    9 0
    اردن کشور هاشمی ، کشور مسلمان ، بیدار باشید ، این آغاز راهی است که بر آرم و نشان نظامیان رژیم صهیونسیتی حک شده است ، بعداز غزه ، کرانه باختری ، و سپس رود اردن و خود اردن...چند روز یا چند ماه انبارهای تسلیحاتی شما برای مقابله تجاوز برنامه ریزی شده رژیم صهیونسیتی به شما برادران اردنی، کفایت میکند!؟ آیا در صورت حمله رژیم صهیونسیتی به شما، آمریکا در کنار شما خواهد بود یا باند جنایتکار رژیم صهیونسیتی!!!!؟ بیدار شوید که فردا خیلی دیر است.
  • ZA ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    7 0
    پاسگاه‌های نظامی امریکا از اعراب و شهروندان عرب جاسوسی می‌کنند و اطلاعات آن را در اختیار اسرائیل و صهیونیست‌ها قرار می‌دهند.
  • US ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    7 0
    مگر شما در ساقط و رهگیری موشک های ایران علیه اسرائیل جانتان پیشتاز نبودی؟!
  • ابی IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    5 0
    تا وقتی اجماع تاکتیکی بین المللی علیه آمریکا نباشد. هیچ منطقی در صحبت‌های سگهای آمریکایی نخواهد بود
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    3 0
    نتانیاهو غلط کرده بادهنش،بایدن،انواع و اقسام موتورکشتاربرای اسرائیل ارسال آنوقت ایران،متهم قاچاق اسلحه،مهمات اصلا چراقاچاق کل کشورهای اسلامی بایدبسیج مهمات هر طوردست مردم بی دفاع غزه،فلسطین رسانندتاازخوددفاع این فرعون نامشروع هفتادساله ظلم،همه جورکودک گش،فقط حملات شهادت طلبی،ایکاش چشمان نتانیاهوکورحضرت موسی علیه السلام ازدست شان چه کشیده وای ....
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    7 0
    اسلام بدون جهاد مثل حج بدون برائت است.
    • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
      2 4
      مسلمین سالهاست که در کنار هموطنان یهودی و مسیحی و زرتشتی و آشوری و دیگر اقوام با صلح و امنیت زندگی میکنند و این تفکر صهیونیستی است که وقتی وارد بر هر تفکری شود آن را مسموم می کند !!!
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
      0 0
      سایت مشرق !!!! نظر 8.28 را نصفه نیمه منتشر کردی و تا روز حساب الهی هر که از این نظر برداشت اشتباه کند ، مدیونش شده ای !
  • معجزه ی وحدت و اتحاد اُمت اسلامی IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    0 0
    نسلِ جوانِ شجاع و غیرتمند مسلمان اردن بیدار شده اند و با حمایت و پشتیبانی قدرتِ مقاومتی و مُشت و بازوی پرتوان خود و تهاجمی خود ، اجازه ی ادامه قتل عام و نسل کُشی برادران مسلمان فلسطینی خود را در غزه و کرانه باختری نخواهند داد و ارتش دلاور و شجاع مقاومت اردن ، ادامه ی اشغالگری و غصب سرزمین های جنگ شش روزه ی صهیونیستیِ علیه کرانه ی رود اردن را غیرتمندانه و شجاعانه تحمل بیش از این نخواهد کرد و تاریخ جدید مقاومت و تهاجم پیوسته به دشمنِ متجاوز و اشغالگر صهیونیستی را خود رقم خواهند زد و ذائقه تاریخی تلخ گذشته ی ملت مسلمان اردن را از تحقیر تجاوز و غصب صهیونیست ها شیرین خواهد ساخت و از فرصت های تاریخی طلایی حادث شده به نحو اَحسن وجه استفاده خواهند نمود !انشاا...
  • نصر IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    0 0
    درود بر وزیر خارجه اردن و دفاع جانانه اش از فلسطین .ان شاءالله بقیه وزاری خارجه کشور های مسلمان از خواب بیدار و عملا کشورهای مسلمان رابطه خود را با اسرائیل قطع نمایند .و این سگ زنجیری صهیونیزم جهانی را در منطقه نابود سازند .
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    0 0
    همه میدونن اردن بیشتر از سعودی از ایران متنفر و دشمنه
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    0 0
    این کشورهای عربی هی اطاعت کنید از آمریکا و حمایت کنید از اسراییل بزارید قوی بشه،یه روزی می‌یابد ،که از کارتون پشیمون بشید عقب نشستن عربا کیف میکنن که اسراعیل عربا را می‌کشه اگر فلسطین را گرفت نوبت اردن بعد مصر خاک بن سلمان چون آمریکا با اسراییل دنبال خاورمیانه هست قبلاً مثل گاو میدوشید بعد جای زمین گاو را میخواهد ،دوباره اسراعیل را به جانتون میندازه شما باید تسلیم بشید ،بعد میگید جای ایران خالی من یه آدم کارگرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس