کد خبر 1637990
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵
انتقاد عارف از کیفیت و فروش خودروهای داخلی

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: به مردم اطمینان می‌دهیم که دولت چهاردهم، هیچ تصمیم عجولانه‌ای نخواهد گرفت و در هر تصمیمی، تمام پیوست‌های اجتماعی، فرهنگی و عدالت را مد نظر قرار می‌دهیم.

به گزارش مشرق، محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور با حضور در «چهارمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ کل کشور» در سازمان برنامه و بودجه کشور، اولویت‌های برنامه‌ای و بودجه‌ای دولت چهاردهم را تشریح کرد.

محمدرضا عارف در این جلسه که پیش از ظهر امروز – پنج‌شنبه هشتم شهریورماه – برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت و بزرگداشت یاد شهدای دولت، گفت: دولت چهاردهم، رشد تولید، مهار تورم و بهبود معیشت مردم را به‌عنوان دستور کار اصلی خود قرار داده است و وظیفه کوتاه‌مدت دولت، تثبیت وضع اقتصادی کشور است.

عارف با بیان اینکه فضای همدلی و همراهی خیلی خوبی بین سه قوه برای اداره امور کشور شکل گرفته است، افزود: همه ما باید قدر این فضای همدلانه را در جهت توسعه و پیشرفت کشور بدانیم و با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت، عزم خود را برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم عزیزمان جزم کنیم.

وی کنترل سطح قیمت‌ها از سوی دستگاه‌های مسئول و استمرار تلاش برای کاهش تورم را یک ضرورت دانست و گفت: با توجه به مشکلاتی که در زمینه تأمین آب و برق در کشور وجود دارد، از هم‌اکنون باید به فکر تابستان آینده باشیم تا اثرات منفی تأمین نشدن برق برای اقتصاد کشور را کاهش دهیم.

عارف سپس افزود: توجه به محیط زیست کشور، از اولویت‌های دولت چهاردهم است و هیچ دستگاهی با هیچ توجیهی، حق ندارد آینده سرزمین ایران را با تخریب محیط زیست و دست‌درازی به منابع و ثروت‌های طبیعی کشور، مورد تهدید قرار دهد. البته دولت به دنبال تقویت و ارتقای جایگاه سازمان حفاظت محیط زیست نیز هست تا از حقوق نسل‌های آتی در زمینه محیط زیست محافظت کند.

معاون اول رئیس‌جمهور سپس با بیان خاطره‌ای از زمان ریاست خود بر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در سال ۱۳۷۹ و تغییر نوع نگاه نسبت به این سازمان پس از ورود به آن، گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور، متولی اصلی و صاحب برنامه‌های توسعه کشور است و برای توسعه کشور، راهی جز این نداریم که این سازمان بر اساس اصل ۱۲۶ قانون اساسی، حرف مشورتی و اصلی را در امور دولت بزند و جایگاه و نقش آن، تقویت شود.

عارف افزود: شوراها و نهادهای مختلفی در کشور، تصمیم‌هایی می‌گیرند که ممکن است بار مالی و بودجه‌ای قابل توجهی برای دولت داشته باشد، بدون اینکه برای آن فکری شده باشد. اینجاست که حضور قوی نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسات تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری برای کشور، اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و مانع از تحمیل مصوبات بدون پیش بینی منابع مالی لازم به دولت می‌شود.

وی در ادامه گفت: دولت چهاردهم بنای وعده دادن ندارد؛ مگر وعده‌های قابل اجرا و فکرشده‌ای که خود را هم متعهد به تحقق آنها می‌داند. از این‌رو، همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی کشور، در چارچوب منابع و امکانات موجود کشور، وظیفه اجرای برنامه هفتم و تعهدات دولت را عهده‌دار هستند.

معاون اول رئیس‌جمهور سپس از برنامه دولت برای بازنگری در شوراهای موازی برای ساماندهی اثربخش آنها خبر داد و گفت: در دولت و در شورای عالی اداری، موازی‌کاری‌ها را بررسی می‌کنیم و حتماً در ادامه فعالیت شوراهای موازی بازنگری می‌شود.

وی در ادامه خواستار ارائه برنامه و نقشه راه جامعی از سوی سازمان برنامه و بودجه به دولت برای رفع ناترازی موجود در حوزه انرژی شد و گفت: به مردم اطمینان می‌دهیم که دولت چهاردهم، هیچ تصمیم عجولانه‌ای نخواهد گرفت و در هر تصمیمی، تمام پیوست‌های اجتماعی، فرهنگی و عدالت را مد نظر قرار می‌دهیم.

در ابتدای این جلسه، «سید حمید پورمحمدی»، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت: برای کارشناسان سازمان برنامه و بودجه بسیار مهم است که در دوره جدید فعالیت این سازمان در دولت چهاردهم، معاون اول رئیس‌جمهور سابقه ریاست بر این سازمان را داشته و آشنایی کاملی با ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های این سازمان دارد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه کشور در یک سده گذشته، نقش مهمی در توسعه کشور در ابعاد مختلف ایفا کرده است، افزود: این سازمان فارغ از نگاه‌های سیاسی و جناحی و با تکیه بر کار علمی و کارشناسی، وظیفه ملی و توسعه‌ای خود را به صورت خیرخواهانه و دلسوزانه انجام داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 20
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ع US ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    12 5
    نتیجه رای نا اگاهانه و بنزین ۶۰ هزار تومانی. دوباره اغتشاش و بدبختی
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
      3 2
      حال واقعا عجیبیه! نمی‌دونم برای راه حل اقتصادی که این آقای پزشکیان پیدا کرده، دست بزنم! یا برای گرونی آتی و شکستن کمری که احتمالا برای بنده و امثالهم بی تعارف در پیش هست،از الان با دست بر سر بزنم! حالا باز یه عده طرفدارش میان میگن ایشون از اول گفته که بنزین رو گرون می‌کنه پس جای گله ای نیست!بنده شرمنده هستم که یادم رفت از ایشان تشکر کنم برای اینهمه صداقت! و سماجت! در پیاده کردن راه حل های اقتصادیش!!
    • US ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
      0 0
      نتیجه بنزین 3 هزار تومانی قاچاق بنزین به پاکستان و واردات انبه به جای دلار
    • حاجی از لندن IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
      0 0
      با آرزوی طول عمر برای سید محمد خاتمی عزیز و سلام و سلامتی برای دکتر پزشکیان ؛ ملت همیشه بیدار ایران به تصمیمات دولت اصلاحات ایمان کامل خواهد داشت
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
      0 0
      درود بر پزشکیان سلام بر عارف
    • DE ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
      0 0
      اره ولی این دفعه قراره بچه های اعضای شورای نگهبان ظاهرا برن جلو اغتشاش گرها به ایستند. منطق که این رو می گه.
    • عبدالله IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
      0 0
      بسم الله. هر وقت قصد انحراف اذهان را دارند مخصوصا" وقت انتصاب افراد مسئله دار در کابینه با این ایجاد چالش مثل قیمت بنزین موجب حواس پرتی از اصل قضیه میشوند وگرنه تا از اندوخته های شهید رئیسی در خزانه چیزی باشه یا بتوانن چاپ پول کنن حتی بی پشثوانه دست به جراحی نمیزنن از پزشکیان هم ایراد نباید گرفت این بنده خدا فقط سخنگوی هیئت حاکمه بر دولت است
  • شبیه راز IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    14 3
    دروغ پست دروغ. تصمیم گرفته شده. بنزین حداقل ۵۰ هزار تومانی و دلار ۲۰۰ هزار تومانی در راهه. فقط موندید چجوری به مردم قالب کنید.
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
      5 2
      این پیروان فکری رفسنجانی چجوریش هم بلدن ، زمان رفسنجانی که اکثر اینها پست و مقام داشتن و جوان بودن به دولتش اعتراض کردن چرا اینقدر تورم بالاست همه چی داره گرون میشه اینها مصاحبه کردن گفتن اینها از ملزومات توسعه است حالا ممکن یک سری از مردم قشر ضعیف زیر چرخ توسعه له بشن ولی توسعه نباید متوقف بشه تمام این کارها رو دولت‌های اصلاحاتی با بانک جهانی هماهنگ کردن وضعیت افتضاح اقتصادی و تورمی ترکیه نتیجه همکاری کامل با بانک جهانی است
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    16 1
    آقای پزشکیان گفتند: هیچ منطقی نیست بنزین را به نرخ دلار آزاد بخریم و با نرخ سوبسید به مردم بفروشیم. بله درست است ولی هیچ منطقی هم پشت قیمت چند برابری خودرو و حقوق پایین مردم ایران نیست. هر وقت همه چیز را با نرخ جهانی حساب کردید بنزین را هم با نرخ جهانی حساب کنید.
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
      5 1
      احسنت
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
      6 1
      مگه پشت قیمت پراید ،حق گمرک بالای خودرو دست دو وارداتی ،صادرات زعفران ایران به اسپانیا ، مبلغ یارانه ، پول شهریه دانشگاه ها، قیمت نان برای کشور صادر کننده گندمی مثل ما !، قیمت کالاها ووو منطقی هست؟؟؟ اتفاقا منطق فروختن نفت و خریدن بنزین و گران کردن بنزین برای مردمی که نفت دارند نیست، بلکه منطق واقعی پیدا کردن فناوری خط تولید بنزین و رایگان کردنش برای کل مردم، توسط کشوری هست که خودش صادر کننده نفت به کل دنیاست !
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
      0 1
      درود بر پزشکیان سلام بر پزشکیان
  • سیف IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    4 1
    خیلی هم عالی. به هر صورت امری واجب و ضروری هست. در عین‌حال فقط در محاسبات‌ خودتون تاثیر زنجیروار بر حمل‌و‌نقل و.... دقیق محاسبه بفرمایید و همچنین تاتیری که بر وضعیت قشر مستمری بگیر و... خواهد داشت
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
      2 1
      عالی با الف
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    11 2
    پزشکیان در ایام تبلیغات گفت زیاد نمیکنه. پس درست یا غلط باید به وعده‌اش عمل کنه وگرنه صادق نیست و رأی گرفتن بر اساس دروغ مثل قرارداد تقلبی و باطله. بعد از افزایش قیمت بنزین شرعا پستش غصبی و حرامه.
  • سلیم IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    10 0
    شنیده بودم قبلاً نون از سفره ی مردم می بردید ،ولی الان دستتون تا آرنج توی حلقوم مردم داره می‌ره ، همین عارف هر ماه اندازه ی صد کارگر حقوق میگیره
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
      2 1
      برای دو تا امضا و پوزخند زدن و بنزین گران کردن؟ والا حلال نباشه
  • US ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    8 1
    به جای گرون‌ کردن بنزین درست سهمیه بندی‌اش کنید و جلوی قاچاق‌اش رو بگیرید. از زمان احمدی‌نژاد تا الان فرصت بوده که کارت سوخت واقعاً هوشمند بشه اما هیچ کاری نشده. بنزین بالای ۱۰ هزار تومن وقتی حقوق ۱۰ میلیون هست پیامد‌های شدید امنیتی داره و اعتراضات و اعتصابات سراسری رو به دنبال خواهد داشت. یا حداقل حقوق رو هم بکنید ۶۰ میلیون بعد بنزین رو بکنید ۱ دلار یا سوبسید بنزین رو هوشمند کنید
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    4 0
    استفاده از صفحات خورشیدی رو گسترش بدین
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
      0 1
      جاوید پزشکیان جاوید پزشکیان
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    5 1
    علمی تصمیم نگیرید دیمی کار کنید
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    11 0
    این وامهای چند صد میلیونی به کارمندان بانک رو بررسی کن مگه شهر هرت هست که مردم پول سپرده بگذارند در بانکها و بعد کارمندان نور چشمی از سودش وام بگیرند ؟!!
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    6 2
    قیمت بنزین باید دونرخی بشه یکی بر حسب مصرف منطقی هر نوع خاص ماشین .دوم نرخ آزاد بین المللی .تا کی ایران مجانن بنزین و سوخت پاکستان و افغانستان را تامین کنه . اونها باید مجبور بشن بجای بنزین و سوخت رایگان ایران .از ایران گاز بخرن .در ضمن هر خانواده ای فقط یک ماشین دارای سهمیه بنزین دولتی دلشته باشند .نه اینکه چارتا ماشین به ردیف بزارن توی منزل با سوخت و سوبسید استفاده بکنند یا نکنند .
  • هادی IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    5 2
    احسنت. آروم آروم گرون کن. یه دفعه ای درد داره.
  • هادی IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    7 0
    سیکل دلار و بنزین تو ایران اینجوریه که بنزین ۱۰۰۰ تومنه دلار ۷ تومن. دولت میگه بنزین باید بشه فوب خلیج فارس. بنزین و میکنه سه تومن. بعد یه دفعه ای دلار میشه ۶۰ تومن. دولت دوباره میگه بنزین باید بشه فوب و قیمت میشه ۶۰ تومن. باز دلار میکشه بالا و میشه ۲۰۰ تومن. شده داستان من بدو آهو بدو. بنده خدا یه سال قیمت دلار رو کنترل کن نذار بره بالا بعد به قیمت بنزینت دست بزن.
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    4 0
    عارف ،تو اونجا نشستی و مردم بهت رای دادن که مشکل مردم رو حل کنی یا اینکه مشکلی به مشکلات اقتصادی اضافه کنی؟ به یه راه حل دیگه فکر کن به هر چیزی بجز گرون کردن بنزین
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    3 1
    خجالت بکش مرد ناحسابی گفتیم چه خبری میخوای بدی؟ پزشکیان که گفت بنزین گرون نمیکنه الان چی شده چه اتفاقی افتاده که دوباره حرف گرون کردن بنزین رو انداخته وسط ؟پس اون وعده هایی که برای رای آوردن میداد اون وعده چی شد؟انگار که یه روده راست توی شکم پزشکیان نیست
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    4 1
    فرق تو با روحانی چیه؟ واقعا میخام بدونم
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    3 0
    خوش بحالت عارف
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    0 0
    ژن خوب با ژنهای دیگر تماس حاصل کنید وخوب بر این مملکت بتازید واگر کسی بنزین نخواست براو بخورانید که سوراخ دعا را خوب پیدا کردید ولی کمی با کم لطفی می خوانید
  • سهند IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    0 0
    هر روز دو سه بار دستورات صادر شده از طرف عارف ژنه!!!!!!!!!!!! دوسه بار دستورات از طرف رئیس جمهور ! رسانه ای میش بلاخره کی رئیس جمهور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • DE ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
    6 0
    عجولانه یا غیر عجولانه ، چه فرقی میکند . نقشه و طرحش از بالا به شما ابلاغ شده . ترقه باز ی و موشک پرانی را باید از جیب مردم داد .. گرانی بنزین به گرانی سایر چیزها دامن می زند از اجاره مسکن گرفته تا اجناس و اقلام غذائی و غیره ..
  • هومن IR ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
    4 0
    بنزین لیتری 50 هزار تومان!؟ هیچ میدونید مصرف خودروهایی مثل سمند و پژو چقدر هست یعنی هیچ به فکر کسایی که زندگیشون وابسته به ماشین هست نیست؟
  • امیر IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
    0 2
    چاره ای جز گران کردن بنزین نیست همین الان کسری بودجه بالای ۵۰۰ همته و کلی ناترازی دارن
  • جامعه کج !! IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
    1 5
    سوخت مجانی = تورم !!
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
      0 0
      حقوق ماهانه 200 دلاری هم مساویست با تورم
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
    0 4
    آقای عارف اگر بنزین را گران کنید نمی توانید اغتشاشات بعد از آنرا مهار کنید چون فراجا را زدید. کسی مدافع شما نخواهد بود اگر گران نکنید باید همه بودجه کشور را صرف خرید بنزین کنید تا افراد بیکار شب تا صبح دور دور کنند و روز تا شب به تفریح بپردازند. مطمئن باشید رفتار شما حامیانتان را دور خواهد کرد.
  • قربانعلی میهمی IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
    0 0
    تصمیم عجولانه می گیرند، اما به صورت اسلوموشن پخش می کنند. عارف، این چهره، و توی دروازه! چطور شد؟ ببخشید در حال پخش بنزین ببخشید پمپ بنزین بودیم که عارف گل رو به ثمر رساند. از بینندگان عذر می خوام. بریم اتاق وی آر ببینیم چه خبره؟
  • محمد IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
    1 0
    جان مادرت گرون نکنی بعد بگی منم روز جمعه فهمیدم،بعدش به ریش ملت بخندی،چون عند بیشرفیه.
  • عمادالدین منصف IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
    0 0
    یک سوال بزرگ هست که چند درصد مصرف روزانه بنزین را بنزین وارداتی تشکیل می دهد؟؟؟دوم نفت ملی هست،پولش امانت دست شماهست. شما صاحب نفت نیستید که منت گرانی بنزین وارداتی را بر سر مردم بگذارید.شما در طول سال nمقدار نفت صادر می کنید به قیمت مشخص که به دلار هست.پولش مال ملت هست نه مال دولت.پس صادقانه با مردم برخورد کنید.شما که بودجه عمرانی تان صفر هست کدام راه را دارید می سازیدکدام صنعت.پس به مردم فشار نیاورید.یا اجازه دهید قشر تحصیل کرده بروند.من قول می دهم تابعیت ایرانی را برای همیشه حذف کنم.چون واقعا زندگیم تو ایران سخت هست.
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
    1 0
    حساب کن هر نفر 30لیتر در ماه وبا نرخ مثلا 30هزار تومن چقدر میشه اونو بریز به حساب مردم بعد بنزین ازاد کن چه اونی که ماشین داره چه ندارد دیگه اینقدر کبری صغری ندارد
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
    1 0
    گور بابای حاشیه نشین ها و مسافرکش ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس