کد خبر 1638175
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۴

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی «یک حرف از هزاران» نوشت:

اهمیت نظرسنجی فاکس نیوز

فاکس نیوز شبکه خبری نزدیک به جمهوری‌خواهان و ترامپ در آخرین نظرسنجی خود که طی روزهای گذشته انجام شد از پیشتازی کاملا هریس در سه ایالت از ۴ ایالت موسوم به کمربند آفتابی سخن گفته است. این چهار ایالت عبارتند از آریزونا، نوادا، کارولینای شمالی و جورجیا.

معمولا جمهوری‌خواهان در این چهار ایالت موقعیت بهتری دارند ولی نظرسنجی فاکس نیوز نشان می‌دهد که ترامپ فقط در ایالت کارولینای شمالی از هریس جلوتر است. نظرسنجی فاکس نیوز از چند نظر مهم است:

۱. نخست اینکه فاکس نیوز شبکه خبری نزدیک به جمهوری خواهان و به نوعی طرفدار ترامپ است و بنابراین انتشار عمومی این نظرسنجی می‌تواند حاکی از نگرانی بخشی از جمهوری‌خواهان از وضعیت کمپین انتخاباتی ترامپ باشد.

۲. نکته دوم این است که محبوبیت ترامپ در این ایالت‌ها تقریباً ثابت مانده است و افزایشی را نشان نمی‌دهد. بعد از انصراف بایدن از رقابت‌های انتخاباتی، کاملا هریس توانست در یک جهش اولیه خوب محبوبیت خود را افزایش دهد. معمولا جهش اولیه نامزدها بیشتر از یک یا دو هفته دوام نمی‌آورد و بعد از آن محبوبیت نامزد افول پیدا می‌کند. اما تداوم محبوبیت کاملا هریس و حفظ پیشتازی او در رقابت‌های انتخاباتی در ایالت‌های شناور نشان می‌دهد که جهش اولیه او یک جهش قدرتمند بوده است. معنای دیگر این حرف آن است که کمپین ترامپ نتوانسته است مانع تداوم این جهش اولیه شود.

بنابراین ثابت بودن میزان محبوبیت ترامپ در اغلب نظرسنجی‌ها یک زنگ خطر جدی برای کارزار انتخاباتی اوست زیرا نشان می‌دهد که محبوبیت ترامپ به سقف خود رسیده است و او توان جذب آرای جدید و سبدهای رای جدید را ندارد.

سبد رای ترامپ یک سبد خیلی بزرگ است یعنی اغلب مردان سفید پوست بالای ۵۰ سال به او رای می‌دهند اما سبد رای خانم کاملا هریس متشکل از سبد رای های کوچکی است، سبد رای سیاه پوستان، لاتین تبارها و زنان.

بنابراین توقف رشد محبوبیت ترامپ بدین معناست که او برای پیروز شدن باید به سمت سبدهای جدید رای یا بلوک‌های جدید رای حرکت کند. سیاه‌پوستان و لاتین تبارها از جمله گروه‌هایی هستند که می‌توانند احتمال پیروزی ترامپ را در ایالت‌های شناور تقویت کنند اما ترامپ در جذب این نوع رای دهندگان با مشکلات زیادی مواجه است. با اینکه محبوبیت او در بین سیاه پوستان نسبت به سال ۲۰۲۰ بیشتر شده است اما در حالت کلی هریس در بین سیاه پوستان خیلی جلوتر از ترامپ است. اقدام چند هفته پیش ترامپ در گفتگو با خبرنگاران سیاه پوست نشان داد که ترامپ مشکل جدی در برقراری ارتباط با این سبد رای های کوچک دارد. از طرف دیگر افزایش ادامه‌دار محبوبیت کاملا هریس در بین لاتین تبارها نکته بسیار مهمی است.

جمعیت لاتین تبارها در ایالت‌های شناور در حال افزایش است و این بدان معناست که در صورت افزایش محبوبیت خانم کاملا هریس در ایالت‌های شناور، لاتین تبارها هم می‌توانند به پیروزی او در این ایالت‌ها کمک کنند.

بنابراین نظرسنجی فاکس نیوز را باید جدی گرفت. هرچند این نظرسنجی حکایت از پیروزی قطعی خانم کاملا هریس در ایالت های شناور ندارد زیرا فاصله دو نامزد اصطلاحاً در محدوده خطای نظرسنجی‌هاست و خیلی قابل اطمینان نیست.

به عبارت دیگر این فاصله‌ای که اکنون میان ترامپ و هریس وجود دارد می‌تواند تغییر بکند. رقابت همچنان بسیار نزدیک است ولی نکته اساسی در شرایط فعلی و در روزهای اخیر این است که کدام نامزد می‌تواند تداوم محبوبیت خود را ادامه دهد. به نظر می‌رسد که با وجود فاصله اندکی که در نظرسنجی‌ها بین ترامپ و هریس در ایالت‌های شناور وجود دارد، کمپین انتخاباتی هریس بیشتر از ترامپ در حال جذب آرای جدید است و محبوبیت خانم هریس و او با سرعت نسبتا اندک در حال افزایش است. بنابراین نگرانی جمهوریخواهان بی دلیل نیست.

اکنون باید منتظر ماند و دید که آیا خانم کاملا هریس و یار انتخاباتی او یعنی تیم والس می‌توانند در مصاحبه تلویزیونی با سی‌ان‌ان بر محبوبیت خودشان بیفزایند یا نه؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    4 0
    ظاهرا هریس پیشی گرفته
  • IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    3 2
    رای ما به هریس
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    1 4
    از هریس خوشم نمیاد
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
    2 0
    عجیب ترین خبری که خوندم این بود که ترامپ ،به هریس علاقه داره؛ البته ترامپ کلا جلفه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس